Mnogi vozači, kada voze dok je sunce jako, nose sunčane naočale. Ta navika općenito je dopuštena te se nekada i preporučuje, no u Njemačkoj je regulirana i nepravilna uporaba može dovesti i do novčanih kazni. Naime, postoje određeni kriteriji koji moraju biti ispunjeni da bi sunčane naočale bile prikladne za korištenje u prometu.
Određen je, primjerice, stupanj zatamnjenosti. Prema tome, sunčane naočale trebaju imati najviše zatamnjenost kategorije 3, što odgovara propusnosti svjetlosti od 8 do 18 posto. Također, oni koji imaju slabiji vid, moraju imati sunčane naočale s odgovarajućom korekcijom. Ako to nemaju, prijeti kazna do 25 eura, piše Fenix magazin.
Korisne su polarizirane leće jer mogu smanjiti odsjaj sa sjajnih površina. Što se tiče leća, one ne bi trebale previše iskriviti boje. Okvir ne smije biti preširok ili predebeo, a naočale ne smiju kliziti s lica. U EU sunčane naočale trebaju zadovoljiti standard EN ISO 12312-1 kako bi se smatrale sigurnima.
Naočale koje se ostavljaju u automobilu mogu predstavljati rizik od požara. Riječ je o takozvanom efektu gorućeg stakla. Naime, sunčeva svjetlost može se fokusirati kroz leću, pogoditi zapaljivi materijal te izazvati požar. Zbog toga, važno je naočale ne ostavljati na kontrolnoj ploči ili sličnim mjestima u automobilu.
GALERIJA Klimatski aktivisti upali na aerodrom u Münchenu: Zalijepili se za pistu, otkazani brojni letovi
Jucer kontrola kod Munchena,policija zaustavlja ljude koji nose naocale i kontrolira kolika je zatamnjenost i dioptrija.Poveli su sa sobom ocnog doktora da procjeni svakog posebno.U meduvremenu se napravila guzva u duzini 75km….Naravno ovo je bila šala mala.Prestanite lupetati