Vlakovi HŽ-a sutra će stati na 15 minuta. Riječ je o jedinstvenom prosvjedu u Hrvatskoj: ne traže se veće plaće niti isplata zaostalih plaća. Radnici traže modernizaciju pruga, racionalniji vozni red, nove lokomotive i nove vagone. Ipak, okidač za prosvjed je sjednica Gospodarsko-socijalnog vijeća koja će se u ponedjeljak održati na temu HŽ-a iako niti jedan sindikat iz te tvrtke koja zapošljava 12.000 ljudi na sjednicu nije pozvan.
- Pisali smo više puta resornom ministru Božidaru Kalmeti i premijerki Jadranki Kosor, ali nismo dobili niti kurtoazni odgovor. Mi ne tražimo nemoguće, ne inzistiramo na kupnji 10 lokomotiva, ali neka se kupi jedna. Kako je moguće da od planiranoga za autoceste ode 155 posto, a za željeznice 28 posto - pita predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Branko Kreš te zaključuje: - Mi se nismo petljali kad se raspravljalo o brodogradilištima, ali neka se sad u željeznice ne petljaju oni koji o tome ništa ne znaju. Vladi ćemo dati mjesec dana da odgovori na naše zahtjeve, a ne ostvari li se do tada nikakav dogovor, ako se ništa ne potpiše, naš sljedeći korak bit će generalni štrajk. (nsš)
Dana 15. ožujka 2010. godine SPVH zajedno s kolegama iz SSH, SŽH i STPVV HŽ priprema PROSVJED – potpunu obustavu prometa na svim prugama HŽ. Razlozi prosvjeda: 1. Neulaganje u željezničku infrastrukturu Unatoč upozorenjima da se sustavno zanemaruje željeznička infrastruktura, država i resorno ministarstvo to sustavno ignoriraju što za posljedicu ima smanjivanje brzine na svim prugama HŽ. Sa svakim novim (slijedećim) voznim redom stanje je sve teže. MMPI unatoč tome tvrdi kako se ulaganja u željeznicu svake godine povećavaju. Činjenica je: zbog tog i takvog ulaganja u koridorske pruge, dolazi do smanjenja brzina i propusne moći, a teret „odlazi“ na paralelne koridore u okolnim zemljama. To je nepovratan gubitak. X. koridor već je izgubio bitku sa IV. koridorom ( Austrija – Mađarska – Rumunjska – Bugarska). Ako nema tereta, ni vlakova nema ni kolodvora, ni pruga. 2. Ukidanje putničkih vlakova i obustava prometa na lokalnim prugama Sustavan nerad i nebriga HŽ Putničkog prijevoza danas za posljedicu ima ukidanje oko 250 putničkih vlakova na željezničkim prugama RH. U početku posljedica je potpuna obustava prometa na pojedinim prugama. Naravno da se menadžeri nisu potrudili pripremiti vozni red za potrebe lokalnog stanovništva, nego su, unatoč upozorenjima, katastrofalnim voznim redom otjerali putnike sa željeznice. Takvim pristupom prijevoz putnika željeznicom svodi se na gradski i prigradski promet grada Zagreba (linije Zagreb – Koprivnica, ili Varaždin, Karlovac, Sisak, Bjelovar, Kutina). Sve ostalo proglašava se nerentabilnim. Mi vidimo da se promet na lokalnim prugama može opravdati boljim planiranjem i kvalitetnijim voznim redom koji je prilagođen potrebama korisnika. Drugi, ali ne manje važan problem su zastarjele tarife kojima menadžment HŽ Putničkog prijevoza štiti svoj nerad. Cijena prijevoza određena je udaljenošću, bez obzira na lokalne prilike. Cijena prijevoza u daljinskom prometu određena je udaljenošću, bez obzira na konkurentnost. Nema diferenciranih cijena. Nema poticajnih cijena. Vlak na nekoj lokalnoj pruzi menadžmentu HŽ Putničkog prijevoza samo je još jedan vlak u voznom redu; ne prate tko su redoviti, svakodnevni korisnici, s kojim problemima se ti korisnici susreću koristeći ga, ne žele znati kako bi se prihod upravo od određenog vlaka popravio, kako bi se privuklo nove korisnike. Menadžment HŽ Putničkog prijevoza postao je svrhom samima sebi. U takvom postupanju obilato ga potpomaže menadžment HŽ Infrastrukture zadužen za prodaju trasa. 3. Neulaganje u vozne i vučne kapacitete Zbog neulaganja u vozne i vučne kapacitete (i infrastrukturu) u nekoliko proteklih mjeseci dogodilo se više izvanrednih događaja. Osim činjenice da su lokomotive, dizel i elektro garniture, te vagoni u dubokoj starosti, činjenica je i da je održavanje uvjetovano interesima dobavljača. Promet i prijevoz robe i putnika ne možemo održati lokomotivama, vagonima i garniturama koji nakon obnove najveći dio vremena provode na popravcima. Prateći prilike krize, a potom i recesije u RH i svijetu pokazivali smo razumijevanje, ali najavljena tematska sjednica GSV na kojoj se planira opisati stanje na željeznici predobrim, uz bajke o prošlim i budućim ulaganjima, jednostavno je prelila čašu. Svi zajedno ovim prosvjedom upozoravamo ne samo MMPI, nego i javnost RH da nam na ovaj način, bez promjena ponašanja i ulaganja, prijeti ne samo obustava prometa na lokalnim prugama, nego i gašenje željezničkog prometa na cijeloj mreži HŽ.