Od dijela Hrvatske, ali i mađarskog te drugih europskih tržišta minimalno na tjedan dana bit će prometno odsječena Luka Rijeka. Toliko bi trebala trajati sanacija željezničke pruge Zagreb – Rijeka kod Karlovca, koja se ovog tjedna oštetila u duljini od otprilike tri i pol kilometra, nakon što je s nje skliznulo pet teretnih vagona (cisterni) u sastavu vlaka prijevoznika ENNA transporti.
Uzrok će se utvrditi
Kako kažu u Agenciji za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, iskliznule cisterne bile su tovarene dizelskim gorivom, a što je prouzročilo nesreću, tek će se utvrditi. Da je vrlo važno da se promet na pruzi što prije normalizira, kazao je i ministar prometa, mora i infrastrukture Oleg Butković, a kako neslužbeno doznajemo, HŽ Infrastruktura ubrzano radi na sanaciji oštećenog dijela željeznice upravo zbog gubitka koji bi nefunkcionalna pruga mogla prouzročiti Luci Rijeka.
A u problemu nije samo Rijeka, u sličnoj su situaciji i Ploče, i to zbog oštećenja pruge nastalih u poplavama i odronima u Jablanici, što je tu luku praktički odsjeklo od BiH, ali i okolnih država. Iz Ploča se dio tereta trebao preusmjeriti upravo u Rijeku. – Na terminalu za rasute terete u Bakru u ovom je trenutku već oko sto tisuća tona koksa i ugljena koji se trebao otpremiti vlakovima. Osim toga, stižu nam još dva broda, od kojih je jedan i inače trebao iskrcati teret u Rijeci, ali drugi ga je trebao iskrcati u Pločama, iz kojih je, nakon poplava i oštećenja pruge u BiH, nemoguće otpremiti tu vrstu tereta.
VEZANI ČLANCI:
Imat ćemo zastoje i s drugim vrstama tereta, ali transport rasutog tereta posebno je problematičan jer je riječ o količinama koje je nemoguće otpremiti do krajnjih odredišta na bilo koji način osim željeznicom – kazao je za Novi list Duško Grabovac, predsjednik Uprave Luke Rijeka. Objasnio je i kako se kontejneri i neki drugi tereti mogu barem djelomično otpremiti kamionima, ali koksa je jednostavno previše da bi se mogao transportirati na taj način. Alternativni bi pravac eventualno mogao biti preko Slovenije, ali zbog ograničenja opterećenja vagona na tom dijelu pruge on nije isplativ.
Vodeće luke
Zastoj na željeznici probleme neće stvoriti samo lukama nego i kontejnerskom prometu, a zagušenja na pruzi očekuju se i nakon same sanacije jer ono što se u ovom trenutku trebalo otpremati jednostavno ne može otići. Luke Rijeka i Ploče, inače, dvije su vodeće hrvatske pomorske luke. Milijun tona tereta prekrcala je Luka Rijeka u prvih šest mjeseci ove godine, a preko pločanske luke prešla su 3,2 milijuna tona tereta.
>>>FOTO 'Pijana pruga': Nekoć važna prometnica danas je napuštena i zaboravljena