- Sama činjenica da se 25% ukupnih pošiljaka otpada u EU smatra ilegalnim, govori da nadzor na tom području treba pojačavati, naglasio je ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović nakon sastanka Vijeća ministara za okoliš u Luksemburgu 14. listopada.
Sastanak Vijeća posvećen je prijedlozima EU uredbi kojima će se dodatno regulirati nadzor nad pošiljkama otpada te definirati načini za dostizanje cilja smanjenja emisija CO2 iz novih osobnih automobila do 2020. godine. Ministri su raspravljali i o pripremama za 19. zasjedanje Konferencije stranaka Okvirne konvencije UN-a o promjeni klime i nacrtu Zaključaka Vijeća. Hrvatska je na sastanku podržala oba prijedloga uredbi.
Prvi, koji se odnosi na pošiljke otpada, kao cilj ima rješavanje problema učestalog ilegalnog prometa otpadom, odnosno smanjenje broja ilegalnih pošiljki. Omogućit će usklađenu provedbu inspekcijskih nadzora kroz uspostavu minimalnih uvjeta inspekcije u cijeloj Europskoj uniji, čime će se poboljšati i cjeloviti sustav gospodarenja otpadom. Na taj način olakšao bi se rad inspekcije koja bi bila u mogućnosti osigurati veći stupanj učinkovitosti u nadzoru prometa otpada. S obzirom na zemljopisni položaj Hrvatske, učinkoviti nadzor prometa i prekograničnog prometa otpada od posebne je važnosti ne samo za Hrvatsku nego i za čitavu Europsku uniju. Na sastanku Vijeća razgovaralo se i o Prijedlogu Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe kojom se definiraju načini za dostizanje cilja smanjenja emisija CO2 iz novih osobnih automobila do 2020. godine. Hrvatska je podržala Prijedlog jer pridonosi smanjenju emisija stakleničkih plinova sukladno mjerama koje su propisane Strategijom energetskog razvoja Republike Hrvatske do 2020. godine, Nacionalnim programom energetske učinkovitosti do 2016. godine te Planom zaštite zraka, ozonskog sloja i ublažavanja klimatskih promjena za razdoblje od 2013. do 2017. godine.
Sve propisane mjere u skladu su s ''Planom puta za prelazak na konkurentnu niskougljičnu ekonomiju do 2050“ Europske komisije, koji naglašava dugoročni cilj smanjenja emisija za 80% do 2050. godine, na troškovno najučinkovitiji način.
>>Zmajlović: Sanacije odlagališta plaćali smo dvostruko više