Kasni večernji vlak u 22.22 sata na relaciji Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Golubovec od danas više ne vozi. Novim voznim redom Hrvatske željeznice taj su vlak, kojim su se kućama kasno navečer vraćali mahom radnici i studenti s večernjih predavanja, naprosto „izbrisale“. I to unatoč prosvjedima, peticijama i molbama putnika, unatoč zajedničkoj akciji Varaždinske županije, Ivanca i Lepoglave, koji su od HŽ-a tražili da u teškoj gospodarskoj situaciji ne štedi tako da ukida radničku liniju jer će im to troškovno opteretiti ionako male plaće.
– Nećemo se s time pomiriti! Službenici na kolodvorima kažu da nezadovoljni građani neprestano zovu i raspituju se o toj liniji. Revoltirani su i radnici iz Golubovca kojima se tvrtka seli u Ivanec, pitajući kako će kući navečer, nakon druge smjene. Do prosvjeda će doći, kad-tad – kratko je rekla razočarana putnica Dolores Vrabelj, koja je peticijom prikupila potpise 60-ak putnika te za sve krivi šefa Putničkog prijevoza u Varaždinu Vladimira Kozjaka. Zbog ukidanja linije, ona se od danas kući vraća skupljim autobusnim prijevozom, pa joj odsad putni troškovi od 1100 kuna mjesečno „pojedu“ dobar dio plaće što je zaradi kao spremačica u Vratišincu.
Želeći ići na ruku radnicima, u Varaždinskoj županiji su, zajedno s gradovima Ivancem i Lepoglavom, od Uprave HŽ-a tražili nastavak prometovanja toga vlaka. Nakon što se HŽ nije očitovao, Županija je poslala požurnicu s dodatnim zahtjevom da ukidanje linije odgodi na dva mjeseca kako bi se u međuvremenu sačinila točna analiza troškova i rentabilnosti linija.
– Na sastanku krajem prošlog tjedna, čiji je cilj bio pronaći najbolja rješenja za obje strane, HŽ ni za pedalj nije odstupio od svog prvobitnog zahtjeva. Dapače, od nas je za troškove održavanja linija 3500 i 3514 na relaciji Varaždin – Golubovec zatražio 500.000 kuna, što smatramo direktnom ucjenom! Smatramo nedopustivim da javna tvrtka RH na takav način ucjenjuje građane te regionalnu i lokalnu samoupravu i zahtijevamo od HŽ-a da preispita svoju odluku i spomenutu liniju ponovno uvrsti u vozni red. Jer javni prijevoz nije samo ekonomska, nego je i socijalna kategorija – priopćeno nam je iz Varaždinske županije.
– Zalažemo se da se željeznica modernizira i proširi, a ne da se ukida! Uvjeren sam da se uštedjeti moglo u drugim segmentima poslovanja HŽ-a, a nikako ne prelamanjem na radničkim leđima – poručio je ivanečki gradonačelnik Milorad Batinić. Njegov lepoglavski kolega Marijan Škvarić dodao da je HŽ-ovo obrazloženje ukidanja radničke linije zbog navodne nerentabilnosti krajnje upitno, s obzirom na broj potpisnika peticije koju je i sam primio.
Ajde krka ne seri-ti si itekak pobral peneze na crno! A u HŽ-u nema šefića koji nije maznuo i oteo. Sitne ribice(čitaj šefići) imaju bazene poreed kuće! Odakle novac?- od plaće-malo sutra/ vidla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu. Nema instutucije koja nije okradena i to dvadeset godina.