dizajnersko rješenje

Dvije igle i konac - novi logo radnica udruge Kamensko

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Kamensko logo
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Kamensko logo
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Kamensko logo
28.02.2014.
u 18:00
Iako imaju novi vizualni identitet, nemaju novac za tiskanje vizitki. - Jedno smo vrijeme same izrađivale ‘socijalne vizitke’, pisane rukom - kažu radnice. Natječaj za novi vizual organizirala udruge eSTUDENT, a stiglo je 49 prijava. Kad je vidjela upravo izabrani rad, predsjednica udruge Đurđa Grozja kaže da se rasplakala, prisjetivši se svega što su radnice prošle u tri godine, od štrajka glađu do ponovnog šivanja
Pogledaj originalni članak

Prošlo je tri godine otkako su se zaposlenice nekad najuspješnije tekstilne tvornice u Jugoslaviji okupile u Udrugu Kamensko. Godinu prije toga zbog neisplaćenih su plaća u sklopu propale tvornice štrajkale glađu, a danas rade tolikim tempom da popravke moraju i odbijati zbog nedostatka šivaćih strojeva i ruku.

Gospođe koje su postale simbol preživljavanja s osmijehom na licu svakodnevno šivaju, pomažu mladima koji kod njih odrađuju stručno usavršavanje, organiziraju humanitarne revije, a u trenutku kad trebaju razmijeniti kontakte s potencijalnim klijentima, trgaju list papira i ispisuju svoje brojeve.

Klasika i jednostavnost

– Jedno smo vrijeme same izrađivale svoje, kako smo ih zvale, socijalne vizitke, pisane rukom. No, posljednje smo tri godine tražile svoje prepoznatljivo obilježje, nešto što upućuje na to koliko si ozbiljan u svom poslu – kaže predsjednica udruge Đurđa Grozaj. Želja im se krajem siječnja i ispunila, a gospođe iz Kamenskog sad imaju i svoj službeni logo. Printat će ga na novim vizitkama, koje su ujedno malene kuverte u sklopu kojih će iglu i konac i zapakirati, kako bi oni koji ih dobiju mogli brzo intervenirati kada im, primjerice, padne gumb s kaputa. Osmislio ih je mladi dizajner s Arhitektonskog fakulteta, čiji je rad izabran među 49 prijavljenih, dok se natjecalo 70 studenata s raznih fakulteta diljem Hrvatske u sklopu natječaja Vizionar, koji organizira studentska udruga eSTUDENT.

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

– Orijentirao sam se na klasiku i jednostavnost, koje sam povezao s povijesti tvornice. Dvije igle povezane jednim koncem simboliziraju zajedništvo, a 2011. godinu osnivanja udruge – objašnjava mladi dizajner Mladen Udovičić, dok Grozaj, koja je bila u žiriju, dodaje kako se rasplakala kad je vidjela upravo ovaj rad.

– Sjetila sam se koliki smo put prošle, koliko djevojke i sad bodrim ne bih li im digla moral – kaže Grozaj te dodaje da su trenutačno u udruzi zaposlene tek dvije nekadašnje zaposlenice, dok ostale rade kao volonterke. Logo će, kaže gospođa Đurđa, postaviti i iznad prostorija na Knežiji koje su dobile od Grada, no prvotno za njegovo tiskanje, jednako kao i za pedeset vizitki koje bi željele izraditi, moraju pronaći novac.

– Razmišljali smo hoćemo li uopće naručiti izradu vizualnog identiteta, jer je za sudjelovanje na natječaju Vizionar bilo potrebno izdvojiti osam tisuća kuna za nagrade studentima i kotizaciju. No, voditeljica projekta Vizionar Ivona Pale jako je brzo pronašla sponzore koji su nam financijski pomogli – kaže Grozaj.

Dodatni bodovi na faksu

Studenti koji su projekt Vizionar pokrenuli 2012. imali su ideju spojiti akademski i gospodarski svijet, studentima dati priliku da odrade i praksu te osvoje dodatne ECTS bodove na fakultetu.
– Svake godine na natječaj se prijavi sve više studenata, a rješenja su sve kvalitetnija. Vjerujem da je Vizionar na putu da postane najveći studentski natječaj za dizajn – optimistična je Pale.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar fidelio
fidelio
20:51 28.02.2014.

Svaku sreću želim radnicama Kamenskog. A što se tiče novog vizualnog identiteta... bez uvrede, ali niti je moderan, niti je vizualno čist niti jednostavan. Sve u svemu, bilo koji student dizajna bi im napravio kvalitetnije rješenje u paketu s tiskom vizitki za 2000kn. Cure (i dečki), manite se vizualnog identiteta i poradite na skupljanju klijenata i poslovnih kontakata.