kako se raspoređuju vozila

Gdje će voziti novi, a gdje stari autobusi i tramvaji, ZET pojasnio situaciju koja zbunjuje mnoge

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a
28.02.2023.
u 07:30
Dnevno se prometuje na 15 tramvajskih i 147 autobusnih linija na zagrebačkome te na području Velike Gorice i Zaprešića, a prijevoz putnika organiziran je i u općinama Bistra, Luka i Stupnik. I nerijetko se upravo putnici iz okolnih mjesta žale na starije autobuse i pitaju se hoće li nova vozila doći i na njihove linije.
Pogledaj originalni članak

Dvadeset je novih zglobnih autobusa predstavljeno ovoga tjedna u garaži gradskog prijevoznika u Podsusedu. Time je završena nabava 65 autobusa sufinanciranih iz fondova Europske unije, a od 2019. godine na taj je način ZET-u stiglo 109 vozila. Posljednji primjerci, Mercedesi dugi 18 metara, na ulice metropole će za nekoliko dana, a pitanje koje se odmah postavilo jest gdje će prometovati, odnosno kako se određuje koje će vozilo na koju liniju.

Pitali su to novinari i gradonačelnika Tomislava Tomaševića, koji je kazao kako se nada da će novi busevi osvježiti najopterećenije linije, poput one za Dugave. Marko Bogdanović, direktor ZET-a, kratko je prokomentirao da će poboljšanja u usluzi prijevoza osjetiti i putnici u Zaprešiću i Velikoj Gorici, a detaljniji odgovor na pitanje kako se zapravo odlučuje koji će autobus na koju liniju potražili smo u gradskome prijevozniku.

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a

Ne smiju izvan Zagreba

– Odluka za autobusni podsustav donosi se svakodnevno i ovisi o velikom broju parametara, poput ispravnosti vozila, periodičkim i tehničkim pregledima te registracijama, maksimalnom dosegu vozila u kilometrima... – nabrajaju u ZET-u.

Dnevno se prometuje na 15 tramvajskih i 147 autobusnih linija na zagrebačkome te na području Velike Gorice i Zaprešića, a prijevoz putnika organiziran je i u općinama Bistra, Luka i Stupnik. I nerijetko se upravo putnici iz okolnih mjesta žale na starije autobuse i pitaju se hoće li nova vozila doći i na njihove linije, primjerice mnogima omraženu liniju 268 za Veliku Goricu. Najkraći odgovor jest: da, za pet godina. Naime, kako nam objašnjavaju u ZET-u, autobusi nabavljeni sredstvima iz fondova EU pet godina moraju voziti na linijama koje ne izlaze iz administrativnog područja Grada Zagreba. Drugim riječima, ne mogu prometovati na međužupanijskim i lokalnim linijama izvan metropole.

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje preostalih 20 isporučenih niskopodnih autobusa ZET-a

Iako još nema potvrde gdje će točno voziti novi Mercedesi, iz više izvora u ZET-u doznali smo kako je najizglednije da će se naći na liniji 109 koja prometuje na relaciji od Črnomerca do Dugava te na linijama s Glavnog kolodvora gdje je u ovom trenutku najveća potreba za zglobnim autobusima koji su stigli u posljednjoj isporuci. Ostali terminali, poput Dupca, Dubrave, Črnomerca i Savskog mosta, većinski koriste manje autobuse, a u ZET-u negiraju kako se prilikom biranja vozila za određenu liniju gleda njegova starost.

– Sva vozila koja su u prometu moraju biti tehnički ispravna, no moraju biti zadovoljeni i drugi uvjeti koji određuju način disponiranja – objašnjavaju u ZET-u te ističu kako se odluka o tome kamo će koji autobus donosi svakoga jutra pri izlasku vozila iz garaže. U garažama u Podsusedu i Dubravi, dodaju, u ovom je trenutku 437 autobusa, a putnici nemaju izravan utjecaj na to kamo će koje vozilo.

Za tramvaje drukčiji princip

Što se tiče tramvajskog podsustava, priča je drukčija. U njemu su vozila unaprijed određena te se zna koji tip tramvaja prometuje, a glavni kriterij je kapacitet. Kao sljedeći potez u sklopu modernizacije voznog parka pak najavljuje se nabava još 100 autobusa iz nove omotnice fondova EU. Bit će to i prva nabava vozila koja nisu na dizel, već na ekološki prihvatljiva goriva kao što su vodik i struja. Krajem prošle godine potpisan je i ugovor o nabavi 20 novih tramvaja, što je projekt težak gotovo 50 milijuna eura.

veliki projekt u najavi

Sarajevska će biti novi ulaz u Zagreb s juga: Gradi se tramvajska pruga, nadvožnjak...

Rekonstruirana Sarajevska prema projektu trebala bi imati po tri cestovna traka u svakom smjeru s dvokolosječnom tramvajskom prugom na zelenom pojasu koji odvaja cestovne pravce te bi trebala ponajviše rasteretiti čvor Buzin, ulicu SR Njemačke, Aveniju Većeslava Holjevca i Most Slobode te otvoriti novi ulaz u grad preko Mosta mladosti. Uz to i u suprotnom smjeru ubrzat će se put od Lekenika i Siska do kojeg se gradi autocesta A11.

nakon pisanja večernjeg

Velike promjene u zagrebačkom tramvajskom prometu od ponedjeljka: Linije 5 i 7 mijenjaju trasu

Istovremeno, poboljšat će se protočnost na linijama 4 i 11, a usluga prijevoza na relaciji Dubrava - Dubec i dalje će biti intenzivna kroz 7 dodatnih polazaka koje će linija 11 realizirati. Tako će prosječan slijed polazaka tramvaja linija 4 i 11 s početno-krajnjeg stajališta biti manji od 4 minute. Ujedno, povećat će se prijevozni kapaciteti na liniji 11, kao liniji s najvećom prometnom potražnjom.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

SA
sasha68
18:23 28.02.2023.

al se kiti tuđim perjem, sve je to vlada platila a ne tt, hdje je nas prirez,gdje je najveci kredit u povijesti grada-u sto se trosi

JO
josmalopanestalo
10:52 04.03.2023.

samo nek ne voze po ležečim policajcima, a njih ima ko u priči po podsljemenu , u prometnom uredu izgleda svi položili školu u prijedoru ili banja luki a i policija koja to odobrava isti ko i ovi prvi a grdi majstori su i u zagrebačkim cestama, tam pak ne znaju ni ravnu letvu koristiti kad treba zakrpati cestu, i dalje buju zaposleni na tim radnim mjestima makar svaki dan radili štetu svima nama

HR
Hrvoje5
08:43 28.02.2023.

Pitanje za "direktora" ZET-a Bogdanovića. Hoćete li i ove nove buseve dati neukim budalama da ih voze, koji svako jutro prije početka smjene mahnito turiraju motore i proizvode buku, troše gorivo a sve iz samo njima poznatog "razloga"??