neobična stavka

Grad sa 2,5 milijuna planira kupiti vlakove, a HŽ o tome nema pojma

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Grad sa 2,5 milijuna planira kupiti vlakove, a HŽ o tome nema pojma
25.11.2014.
u 12:35
Nove prigradske vlakove, ukupno njih osam, nabavit će HŽ Putnički Prijevoz. Grad s nabavom vlakova nema nikakve veze, a planiraju to proračunom i navode među projektima za 2015. godinu
Pogledaj originalni članak

Od ukupno 25 milijuna kuna za radove na području prometa, rezerviranih na toj proračunskoj stavci za iduću godinu, predviđen je iznos od 2,5 milijuna kuna za sufinanciranje prigradskog vlaka.

Stavka je to tek uvrštena, a iznos očito “pospremljen” za neke druge potrebe Grada jer projekt prigradskog vlaka, detaljno opisan u programu gradskih radova na području prometa i komunalnog gospodarstva realizirat će se, ali ne iz gradske blagajne niti Zagreb ima ikakve veze u njegovu ostvarivanju tijekom iduće godine.

Plan bez dogovora

I dok se u dokumentima u Gradu hvale kako su s HŽ Putničkim prijevozom sklopili sporazum za nabavu 18 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet, tako da 50 posto od ukupnog iznosa osigura HŽ, a drugi dio Grad, s ciljem smanjenja gužvi na prilazu Zagrebu u jutarnjim satima, u HŽ Putničkom prijevozu nemaju nikakvih saznanja o planovima koji su zacrtani za sljedeću godinu, za što je Grad predvidio iznos od 2,5 milijuna kuna.

Poručuju kako nova dva vlaka za prigradski prijevoz stižu u listopadu, a do kraja 2015. godine još šest vlakova, no projekt se ne radi s Gradom niti Grad za njega treba izdvajati novac.

– Nove vlakove proizvodit će Končar – Električna vozila, a za financiranje te nabave HŽ Putničkom prijevozu izdano je državno jamstvo za kreditno zaduživanje kod Hrvatske banke za obnovu i razvoj, tako da ugovor nije sklopljen s Gradom Zagrebom – poručili su iz HŽ Putničkog prijevoza.

Kako su napomenuli, ti će vlakovi postupno zamjenjivati stari vozni park, a putnici će plaćati redovitu cijenu prijevozne karte. Potvrđuju također da nitko iz njihove tvrtke nije tijekom ove godine vodio ikakve razgovore s predstavnicima Grada oko takvog projekta, dapače na jedinom sastanku raspravljalo se o ukinutim subvencijama Grada za pokaz HŽ-ZET.

Stari projekt iz 2005.

Uvršteni projekt u gradski proračun još je iz 2005. kada je potpisan sporazum s tvrtkom HŽ. d.o.o koja više ne postoji, a tek 2011. godine Grad s tvrtkom HŽ Putnički prijevoz sklapa protokol kojim utvrđuju nastavak realizacije i predviđaju da Grad participira u nabavi 17 vlakova. Tako je Grad, iako nije trebao, na stavci sufinanciranje prigradskog vlaka “sačuvao” 2,5 milijuna kuna. Vjerojatno do prvog rebalansa iduće godine.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DU
Deleted user
14:45 25.11.2014.

Pa ne znam baš odnosno 2,5 milijuna kn nije dostatno ni za lokomotivu - pa sad tko tu lud, a tko zbunjen, dal oni iz Grada ili oni iz HŽ. Vjerojatno ovi drugi znaju bar cijene motornih garnitura, lokomotiva i ostalog - dok se to za birokrate iz gradske uprave baš i ne bih usudio tvrditi. Tako da to nisu neki "jaki" novci za HŽ, o kojem ne treba trošiti riječi (prljavi vlakovi, zastarjele kompozicije i sve lošije stanje pruga, a da se o voznom redu ni ne govori). Kako bi rekli bikeri, "moćnih 50 kubika"... HŽ je u stanju strckati nevjerojatne iznose i zato nisu ni zapazili tu kap u čaši!