BIT ĆE KLIMATIZIRANI

Grad Zagreb kupuje 11 rabljenih tramvaja, prvi stižu već najesen, evo detalja

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Spremnište tramvaja u Mandlovoj ulici
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Izgubljene stvari u skadištu u ZET-u
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Izgubljene stvari u skadištu u ZET-u
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Kraće linije - bolja usluga?
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Kraće linije - bolja usluga?
Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL
ZET skraćuje linije 5 i 7
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: "Plavi sat" na Trgu kralja Tomislava
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Zbog snimanja filma tramvaji sest dana navecer nece voziti centrom Zagreba
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagrebački ZET od danas primjenjuje novi vozni red na pojedinim tramvajskim i autobusnim linijama
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Spremnište tramvaja u Mandlovoj ulici
23.06.2023.
u 14:14
Napominju da je riječ o uobičajenoj praksi i kod drugih gradova i prijevoznika, čiji je cilj zamjena dijela dotrajalog voznog parka najstarije generacije, kako bi se osigurala što kvalitetnija usluga javnog gradskog prijevoza.
Pogledaj originalni članak

I dok strojevi u Končaru počinju s pripremom za proizvodnju novih 20 zagrebačkih tramvaja, gradska uprava je, kako je i najavila raspisala još jedan natječaj. Ovaj put nabavlja se 11 rabljenih tramvaja čija je vrijednost procijenjena na 2,7 milijuna eura plus PDV. Vrućine zagrebačkog asfalta još su jednom podsjetile kako su stari tramvaji bez klime svakodnevna i neugodna pojava na ulicama metropole.

Novih 20 stići će 2025., a ovi rabljeni na gradske bi tračnice mogli već u listopadu ove godine. Naime, prema raspisanom međunarodnom javnom natječaju, rok za isporuku je između listopada 2023. i prosinca 2024., ali budući da ih je potrebno samo transportirati do Zagreba i minimalno preraditi u ZET-ovim radionicama (bojenje, ugradnja, validatora i sl.) očekuje se da će početi ubrzo voziti .

VIDEO: Zagreb nabavlja 20 novih tramvaja, ugovor potpisuju ministar prometa Butković i gradonačelnik Tomašević

– Zbog činjenice da zagrebačkim ulicama svakodnevno prometuju tramvaji stari gotovo 50 godina, čije je održavanje, kao i nabava rezervnih dijelova, iznimno zahtjevna, Grad Zagreb, koji sada osigurava velike investicije u kupnju novih tramvaja, istodobno ulaže i u nabavu rabljenih tramvaja – napominju iz Grada.

Napominju da je riječ  o uobičajenoj praksi i kod drugih gradova i prijevoznika, čiji je cilj zamjena dijela dotrajalog voznog parka najstarije generacije, kako bi se osigurala što kvalitetnija usluga javnog gradskog prijevoza. Gledamo li praksu drugih gradova kod nabave većinom se kupuju vozila stara desetak godina jer s jedne strane dovoljno su očuvana i suvremena (klima, videonadzor, itd.), a s druge strane deprecijacija je učinila svoje pa su samim time povoljnija.

POVEZANI ČLANCI:

Istražili smo:

Desetljećima se govori o novim tramvajskim trasama u Zagrebu, a grad planira realizirati ove

ZET prometuje na 116 km pruge. Posljednja nova dionica izgrađena je 2000., a iduća bi mogla biti do kraja mandata. Neki projekti i nisu dospjeli u fokus javnosti, no zato je bilo onih koji su se često izvlačili iz ladica, a ostali nerealizirani. Procjenjuje se da će tračnice koje će povezati Zapruđe i Ranžirni kolodvor, a najizglednije će prve osvanuti, stajati 20 milijuna eura

– Riječ je o otvorenom postupku javne nabave. Rok za dostavu ponuda je 21. srpnja. Desetljećima su zanemarivane investicije u javni prijevoz u Zagrebu, pa je uz kupnju 20 novih tramvaja, čija se isporuka očekuje tijekom 2025., ZET-u nužna i nabava rabljenih tramvaja kako bi se vozni red održao pouzdanim do dolaska tih 20 novih tramvaja – poručuju iz Grada.

Ulaganje u vozni park ZET-a neće mijenjati cijenu karte, poručio je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević na potpisivanju ugovora o nabavi 20 novih niskopodnih Končarevih tramvaja. Za sljedeći natječaj najavljuje nabavu još ukupno 60 novih tramvaja te 100 novih autobusa na alternativna goriva.

– Sve navedeno radimo kako bismo pridonijeli održivosti usluge javnog gradskog prijevoza, odnosno kako bismo omogućili Zagrepčanima da umjesto osobnih automobila za kretanje gradom biraju javni prijevoz, čime svi zajedno doprinosimo zelenoj tranziciji Zagreba, smanjenju emisija ispušnih plinova, kao i smanjenju gužvi i buke – zaključio je Tomašević. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 22

MK
marcel.kocan
15:24 23.06.2023.

Hoće li bit plavi ili ćete ih ofarbat u dugine boje i trans zastave?

Avatar Idler
Idler
15:39 23.06.2023.

Ak ni tajna - jesu istočnonjemački ili...

Avatar Šund_Alpinisti
Šund_Alpinisti
16:04 23.06.2023.

Tramvaji koji su stari 50 godina biti će zamijenjeni rabljenim tramvajima starim 49 godina. Tu negdje!