Nakon što je snizio cijene parkiranja, gradonačelnik Milan Bandić namjerava povećati, odnosno proširiti zonu naplate na cijeli grad, i to od 1. svibnja.
Odluka na Skupštini
Iako je običaj da prije proširenja zona svoj glas daju i predstavnici gradskih četvrti, njih se, čini se, neće ništa pitati. A da naplata u cijelom gradu nije dobro prometno rješenje smatraju i stručnjaci, građani, ali i gradski zastupnici koji će o ovom prijedlogu morati i glasati.
– Neozbiljno je da u petak dobijemo prijedlog o širenju zona naplata s napomenom da se izjasnimo do ponedjeljka u 10 sati. U tako malo vremena nemoguće je provesti ozbiljnu raspravu – kazao je Ivan Bare, čelnik četvrti Trnje u kojoj se u prvom širenju želi naplaćivati najviše parkirnih mjesta. Iz Mjesnog odbora Marin Držić tražili su prošle godine proširenje zone naplate, no ne na cijelom području.
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
– Tražili smo na inicijativu stanovnika nekoliko stambenih zgrada u okolici Autobusnog kolodvora da se u tim ulicama uvede naplata, no kao Mjesni odbor nismo željeli podržati odluku da se naplata uvede svima – kazao je predsjednik Antun Tomislav Biber. Proširenjem zona nisu zadovoljni ni u Vijeću četvrti Črnomerec gdje se pod naplatu stavljaju nove ulice, a dio njih prelazi iz treće u skuplju, drugu zonu.
– Vijeće je protiv. Već smo prije predlagali da se naplata uvede do Vukovićeve ulice, a nikako do Selske, što sada žele – istaknuo je predsjednik četvrti Josip Jelić. Protiv promjene dijela ulica iz druge u prvu zonu na području između Frankopanske i Ulice Republike Austrije ustali su i u Vijeću četvrti Donji grad.
– Smatramo i da je snižavanje cijene sata u prvoj zoni loše za stanare koji imaju povlaštene karte jer će sada još teže naći parkirno mjesto. Tu cijenu treba povećati i destimulirati vozače da dolaze u centar – kazao je čelnik Vijeća Srđan Subotić.
Radi se bez strategije
Ni prometni stručnjaci nisu optimistični.
– Dobra vijest je smanjenje cijena parkiranja, posebno u javnim garažama, no time se ne rješavaju prometni problemi. Treba korigirati cijenu javnog prijevoza i poboljšati ga da građani što manje koriste osobna vozila – istaknuo je profesor Prometnog fakulteta Ivan Dadić. Dodao je i kako nije upoznat s time da ijedan grad u svijetu ima naplatu parkiranja na cijelom području.
Njegov kolega Davor Brčić, inače pročelnik odsjeka za gradski promet, kazao je da se nada da gradski prometaši imaju studije i analize koje bi taj projekt opravdale.
– Rijetkost je u svijetu da netko uvodi naplatu parkiranja u rezidencijalnu četvrt, pa smatram da naplatu treba uvoditi selektivno, a ne na području cijelog grada – istaknuo je Brčić. Da će naplatu parkiranja biti teško provesti u kratkom vremenu, smatra Darko Kleinberger, sindikalni čelnik u Zagrebparkingu.
– Već sad imamo manjka 20-ak kontrolora parkiranja, a obilazimo jednu petinu grada. Da bismo pokrili cijeli grad, trebali bismo zaposliti još kontrolora, kojih je sada 186 – kazao je Kleinberger. No, lijek za to ima gradonačelnik Bandić.
– Komunalni redari također će obavljati poslove prometnih redara – poručio je Bandić. Prijedlog o proširenju zona morat će izglasati Gradska skupština, a predsjednici klubova zastupnika SDP-a Davor Bernardić i HDZ-a Andrija Mikulić već su se usprotivili ovakvom rješenju.
Foto: Jakov Novak
Banderas je kralj! Samo naplaćuj gdje god možeš, koga briga što kaže struka....ti si direktor svemira, ti možeš sve!