smeta većini putnika

Građani o jačoj kontroli ZET-a: Švercamo se jer su vozači neugodni

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Kontrola ZET
Foto: Anto Magzan/Pixsell
Anketa ZET
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
Kontrola ZET
27.02.2014.
u 09:26
Prometni stručnjaci ne slažu se da se autobusi drže na stanici zbog putnika koji ne žele platiti kartu, sve do dolaska policije. Tvrde da će se time ugroziti sigurnost putnika
Pogledaj originalni članak

– Da ljudi imaju više novca, svi bi platili kartu. Ali kako oni mogu zadržati čovjeka u autobusu?– pita se Branimir Bekavac komentirajući najavu iz ZET-a da će se zaustavljati autobusi i čekati dolazak policije zbog putnika bez karte koji se ne želi legitimirati. Takvu odluku ne podržavaju ni prometni stručnjaci, koji smatraju da će se time ugroziti sigurnost putnika.

Opravdan razlog

Nije dobro da svi izlaze iz autobusa na jednom stajalištu, a pitanje je i gdje će izaći putnici iz sljedećeg autobusa koji dolazi – rekao je Željko Marušić, profesor s Prometnog fakulteta. Takvo rješenje smatra nužnim zlom, a predlaže da se problem riješi davanjem većih ovlasti kontrolorima. Slično smatra i prometni stručnjak Ivan Dadić.
– Ne treba traumatizirati i zlostavljati sve putnike zbog pojedinaca, iako razumijem potrebu ZET-a da se uvede red. Trebaju se izboriti da kontrolori mogu legitimirati putnike bez karte pa bi svi bili zadovoljni, a promet siguran – smatra Dadić.

Foto: Luka Stanzl/Pixsell

Foto: Luka Stanzl/Pixsell

Kada je, pak, u pitanju pozivanje policije, što bi ZET-ovci mogli češće prakticirati, imaju policijsku podršku.

Ne treba traumatizirati i zlostavljati sve putnike zbog pojedinaca, iako razumijem potrebu ZET-a da se uvede red. Trebaju se izboriti da kontrolori mogu legitimirati putnike bez karte pa bi svi bili zadovoljni, a promet siguran

Ivan Dadić

Prometni fakultet

– Ako putnik na zahtjev kontrolora ne predoči kartu, čini prekršaj i postoji opravdan razlog da od njega zatraži osobne podatke – kazali su iz Policijske uprave zagrebačke. Dodali su da, ako vozač ili kontrolor nisu u mogućnosti utvrditi osobne podatke putnika bez karte, imaju pravo, propisano i Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima, zatražiti od policije pomoć.

Dodatna zaštita vozača

Na ovaj način policija pomaže samo identificirati osobu, a kaznu i prijavu na sebe preuzima ZET. Šef sindikata vozača, koji je i pokrenuo nova pravila kažnjavanja putnika bez karte, kazao je da vozači već sad imaju pravo zaustaviti vozilo i pozvati policiju u slučaju vrijeđanja i napada.

– Novom odlukom ne mijenja se ništa, samo se štiti interes tvrtke te vozačima i kontrolorima omogućuje da obavljaju svoj posao – kazao je Ante Jelić, šef sindikata vozača ZET–a.
A da velik broj putnika odbija pokazati osobnu iskaznicu, pokazuju i statistike.

Tako od 100 kontroliranih putnika njih čak 35 nema kartu, a 32 osobe odbiju pokazati osobnu iskaznicu. Bez pomoći policije tako kondukteri uspiju legitimirati i napisati samo tri kazne, pa je procjena da ZET zbog švercanja godišnje izgubi 260 milijuna kuna.

Foto: Anto Magzan/Pixsell

Foto: Anto Magzan/Pixsell

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 75

MI
mikula
11:16 27.02.2014.

kažu "ZET zbog švercanja godišnje izgubi 260 milijuna kuna". Prešućuju, međutim, da iz prireza građana uzimaju 760 milijuna kuna, svake godine !!!! Dakle, najprije uzmu 760 milijuna kuna, pa uz to naplaćuju i karte. Ako preračunate onih 760 milijuna s brojem radnika koji to plaćaju, ispada da je svaki radnik unaprijed platio kartu, ne od 10, nego od 20 kuna. Takvog lopovluka nema na kugli zemakljskoj !!!!!!!!!!

RT
Rollo.Tomasi
10:34 27.02.2014.

I navjerojatnije bude to završavalo na način da će kontrolori i vozači dobivati batina od građana koji su uredno kupili karte. A s obzirom koliko policajaca ima (ili točnije nema), stvarno je vrhunski potez da se plaća dva policajca + korištenje službenog vozila + utrošeni radni sati na pisanje izvješća za 250 kuna kazne. Ma bravo !

DU
Deleted user
10:25 27.02.2014.

Već sam u 20 godina škole i 40 godina rada platio toliko novaca, da bi se mogao voziti u Porshe-u, ili si kupiti vlastiti avion. Mora ZET iznaći način da, jedna stanica ne košta ko 31. Treba vratit konduktere u tramvaje. Vaše glupe naprave, gdje svaka druga ne radi, valjda ne očekujete da ću se probijati kroz gužvu s jedne strane tramvaja na drugu. Osim toga, već sam star, i kad se postrugnem po lijepim i mladim cecekima, onda još mogu dobiti po nosu, da sam pedofil. A tek U busu, kad se zgrabi za neku mladu da ne padnem, a moja žena zviz s kišobranom, i sve je to uračunato u kartu.Za te novce, ja, stariji gospodin bi trebal sjediti i čitati večernji na tabletu.