TRPIMIR GOLUŽA

Gradski zastupnik izložio svoje rješenje za problem parkiranja: 'Jednostavno je i efikasno, zato ga Zagreb još nije uveo?'

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Gradski zastupnik izložio svoje rješenje za problem parkiranja: 'Jednostavno je i efikasno, zato ga Zagreb još nije uveo?'
17.10.2024.
u 13:06
Uvođenje vertikalnih rotacijskih garaža bilo bi brzo, dugoročno, jednostavno, efikasno i ekonomski prihvatljivo rješenje za gorući problem parkiranja u Zagrebu" predložio je nezavisni gradski vijećnik Trpimir Goluža
Pogledaj originalni članak

Za manje od 10 dana u Zagrebu se uvodi novi režim parkiranja za stanare s povlaštenim kartama, a reakcije na novost bile su dvojake. Neki su promjenu pozdravili, no bilo je i onih koji su u njoj pronašli niz mana. Grad Zagreb s implementacijom kreće nakon provedenog savjetovanja s javnošću, a usvojeni su i neki prijedlozi građana. No, zastupnik u Gradskoj skupštini Trpimir Goluža izložio je prijedlog za parkiranje za koji smatra da je "rješenje za gradski kaos". 

Nezavisni zastupnik predlaže, dakle, rotacijski parking. "Uvođenje vertikalnih rotacijskih garaža bilo bi brzo, dugoročno, jednostavno, efikasno i ekonomski prihvatljivo rješenje za gorući problem parkiranja u Zagrebu" predložio je nezavisni gradski vijećnik Trpimir Goluža, a upozorava i kako predložene mjere blokovskog parkiranja neće riješiti ključne izazove i predlaže inovativniji, provjereni sustav vertikalnog parkiranja. 

Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb
Foto: Grad Zagreb

„Rotacijski parking već je uspješno implementiran diljem svijeta, čak i kod nas, u Puli. Njegove glavne prednosti su ogromna ušteda prostora i brza realizacija. Naime, rotacijski sustav omogućava da se na prostoru koji zauzimaju dva klasična parkirna mjesta, izgradi njih 12. To znači da možemo bolje iskoristiti postojeće lokacije i dvorišta, bez potrebe za izgradnjom velikih, skupih garaža čija izgradnja, uz dodatno prometno zagušenje, traje godinama“ ističe Goluža. 

Grad Zagreb ima čak 163 dvorišta koja su pogodne lokacije za vertikalne garaže, tvrdi Goluža te dodaje kako ovaj sustav ne zahtijeva složene građevinske radove niti izgradnju novih prometnih koridora, a sama instalacija ne zahtijeva građevinsku dozvolu, što značajno ubrzava proces. Rješenje putem e-dozvole moguće je dobiti u roku od samo 15 dana, što znači da bi se ovakvi parkirni sustavi mogli početi graditi već sutra. 

S obzirom na to da aktualna gradska vlast dolazi pred kraj svog mandata, postavlja se pitanje zašto se s rješenjem problema parkiranja čekalo do sada. “Gradonačelnik tek sada najavljuje izmjene, ali kakve - kozmetičke. Ovakvi ad hoc prijedlozi daleko su od dugoročno održivih rješenja. Vrijeme je da prestanemo s polovičnim rješenjima i iskoristimo dokazano uspješan koncept parkiranja.

Uvođenjem rotacijskih parking sustava možemo u vrlo kratkom roku osigurati znatno veći broj parkirnih mjesta i istovremeno očuvati prostor, smanjiti gužve te građanima u kratkom roku omogućiti brže i lakše parkiranje, kako u centru grada, tako i na rubnim dijelovima. Ako to može Pula, može i Zagreb,“ dodaje Goluža zaključivši kako "Grad Zagreb zaslužuje bolje – planirano, dugoročno i tehnološki napredno rješenje, a ne predizborne kozmetičke mjere koje neće riješiti problem već će samo dodatno financijski opteretiti građane". 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar Tomislav_Šubić
Tomislav_Šubić
16:35 17.10.2024.

Da, ali cilj ekstremno lijeve sekte nije olakšati građanima parkiranje i korištenje automobila, nego odrast i totalni kaos u prometu.

SL
slavenZadravec
20:04 17.10.2024.

Zagađivanje, zauzimanje javnog prostora, povećavanje gužvi, usporavanje javnog prometa te povrede u prometnim nesrećama -- da, stvarno treba još olakšati posjedovanje automobila u Zagrebu.