Netko opasno kopa po ladicama u gradskoj upravi jer, nakon prekjučerašnjeg raspisivanja natječaja za prije deset godina obećan tematski park Hrvatska u malom, jučer je aktualiziran i projekt denivelacije Vukovarske. Točnije, Grad traži tvrtku koja će izraditi idejni projekt kao bazu za dobivanje građevinske dozvole, nakon čega će se krenuti u rekonstrukciju križanja Držićeva-Vukovarska.
Projekt za pola milijuna
Najavili su rasterećenje spuštanjem Vukovarske ispod Držićeve još 2006. godine, kad se trebalo raditi na spuštanju prometnica po čitavom gradu te na to potrošiti oko 350 milijuna kuna. Kako se jednim od najprometnijih gradskih raskrižja i trinaest godina poslije vozi po jednoj razini, jasno je da je to još jedan od projekata koji nikad nije započeo. Ali bolje ikad nego nikad, kažu, pa će se sad idejni projekt za građevinsku platiti pola milijuna kuna, a kako bi se spuštanje Vukovarske trebalo odraditi, osmislili su na Fakultetu prometnih znanosti.
– Dužina zahvata na Ulici grada Vukovara iznosi otprilike 720 metara uz širinu koridora u skladu s Generalnim urbanističkim planom Zagreba od otprilike 50 metara – piše u natječaju u kojem stoji kako su “zadaci projektanta, osim izrade samog idejnog projekta, sva potrebna geodetska snimanja postojećeg stanja, geodetske podloge, kao i prikupljanje podataka o komunalnim instalacijama i vlasništvu nekretnina koje se nalaze u obuhvatu zahvata”. Prema nacrtima Fakulteta prometnih znanosti, podvožnjak bi trebao biti otprilike na potezu od Vukovarske 235 na zapadu do broja 260 na istoku, odnosno automobilima bi se trebalo spustiti pod zemlju nakon što se prođe Strojarska, odnosno Budmanijeva ulica.
“Alarmantno” još 1996.
Da osmisle kako točno to izvesti, projektanti će imati tri mjeseca, i to nakon što se natječaj koncem srpnja privede kraju. Prođe li sve bez žalbi, dobije li se građevinska dozvola te sve ostale procedure prođu bez problema, u rekonstrukciju raskrižja moglo bi se krenuti sljedeće godine, a kad do nje konačno i dođe, morat će se pomno planirati jer zatvaranje prometa na tom će dijelu grada izazvati poprilične gužve. Vratimo se sad malo još na 2006. i prvotnu ideju denivelacije Držićeve-Vukovarske, koja je tada bila “gradski prioritet”.
Uz nju, do 2010. godine planirala se još rekonstrukcija remetinečkog rotora, ali i raskrižja Avenije Dubrovnik i Većeslava Holjevca, Vukovarske i Heinzelove te spoja Slavonske s Ulicom Hrvatske bratske zajednice. Koliko je napravljeno, može se vidjeti ako se proveze kroz grad, a već tada spomenute su točke bile među najprometnijima u gradu. Što se, konkretno, križanja Držićeve i Vukovarske tiče, na njoj je “promet alarmantan” još od devedesetih pa se 1996. godine napravila prva studija u kojoj se predlagala denivelacije. Godinu kasnije na raskrižju su radovi napravljeni, ali bez spuštanja prometnica.
Pogledajte video rekonstruirane Radničke ceste do Domovinskog mosta:
Treba više koristiti javni prijevoz, urediti prigradske vlakove, a u gradu biciklističke staze i romobile preusmjeriti na njih. To križanje nije toliko kritično, a denivelacija će samo napraviti gužvu na sljedećem semaforu.