Apel iz zagrebačkog HSLS-a

Jednostavnim mjerama možemo povećati sigurnost 60 tisuća naših osnovnoškolaca

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
škola
Foto: Večernji.hr
Ostojić
02.09.2016.
u 08:00
Gradskoj upravi već sedam godina predlažu pokretanje projekata poput osiguravanja sigurnih pravaca na putu do škole, pratnju volontera, smanjenje brzine...
Pogledaj originalni članak

Gradski zastupnik i predsjednik zagrebačkog HSLS-a, Alen Ostojić uoči početka nove školske godine osvrnuo se na prometne probleme i sigurnost djece na putu od škole do kuće. Istaknuo je da će u ponedjeljak u 108 osnovnih škola krenuti 60.100 učenika, među kojima i 8395 prvašića koji će se naći u prometu zajedno sa 401.070 automobila, 41.357 teretnih vozila, 13.254 mopeda, 11.503 motocikla i 1044 autobusa, kojima će upravljati gotovo 600.000 vozača.

– Svakodnevni jutarnji promet porast će do 20 posto, a sva relevantna istraživanja o prometnoj sigurnosti kod nas i u svijetu potvrđuju da je roditeljima sigurnost njihove djece u prometu visoko na listi prioriteta. Nažalost, sigurnost djece u prometu u Gradu Zagrebu je daleko od idealne i na njezinu poboljšanju treba ozbiljno raditi – rekao je Ostojić.

Foto: Večernji.hr

Zagrebački HSLS od gradonačelnika Milana Bandića i po ovom pitanju inertne gradske uprave traži ono što predlažu posljednjih sedam godina:

1. Na mreži prometnica kojima se djeca svakodnevno kreću na putu do škole, konačno pokrenite projekt Sigurnih pravaca kretanja djece do škola. Sigurni pravci kretanja u svijetu se razvijaju kao međunarodni pokret koji teži kreiranju sigurnih i održivih vidova kretanja za djecu. Žalosno je i nedopustivo da Grad Zagreb nema niti jedan projektiran i obilježen siguran pravac kretanja djece do škola.

2. Pokrenite pilot-projekt ZAGREBAČKOG PEDIBUSA. Pješački školski autobus ima za cilj da kod djece koja idu u niže razrede osnovne škole promiče ekološki prihvatljiva ponašanja, zdrav način života i jača samopoštovanje učenika. Zapravo radi se o poticanju šetnje na putu od kuće do škole, a sve uz pratnju volontera, nekog od roditelja i/ili djedova i baka, uz osiguranu stručnu pomoć grada.

3. Kreirajte i na web stranici grada postavite ZONA 500 – Digitalna karta prometne sigurnosti oko svih osnovnih škola u Zagrebu. Jednim klikom na Internetu roditelji će moći vidjeti postojeću prometnu infrastrukturu oko škola. Također moći će dati prijedloge mjera za poboljšanje postojeće infrastrukture. U zoni 500 metara od školskih vrata roditelji bi mogli vidjeti i sve prometne prekršaje koji su se dogodili.

4. Izgradite sigurna tramvajska i autobusna stajališta.

Ostojić je na na kraju, pozvao sugrađane da pojačaju osjećaj osobne odgovornosti i da sudjelovanje u prometu prilagode novonastalom stanju.

– Pomognimo učenicima, budimo tolerantni, ispravljajmo njihove pogreške i ne dopustimo da itko strada u našem gradu. Učinimo sve da spriječimo ono što ionako ne želimo – poručio je Alen Ostojić, gradski zastupnik HSLS-a.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

TH
than
23:49 02.09.2016.

Nema tu nicega protiv bahatih vozaca, osim da pravosudje odvali teske kazne....

DU
Deleted user
11:06 02.09.2016.

Prije svega - što sijemo to i žanjemo. Kod nas je normalno da su ljudi nepristojni, da parkiraju na nogostupu pa djeca (i svi pješaci, mame s kolicima, invalidi u kolicima, sa štakama..) moraju hodati cestom. Nemaju izbora. Dapače, ti neodgojeni i bahati pojedinci parkiraju na nogostupu i još zauzmu četvrt kolnika i to točno preko puta znaka zabrane parkiranja. Ma što reći? prvo odgoj, zatim intenzivno obilaženje ulica poglavito u blizini škola od strane komunalnih redara i policije te intenzivno kažnjavanje bahatosti. Govorimo o djeci - njih su roditelji dužni upozoravati i pojasniti pravila i to bezbroj puta ponoviti. Ali što učiniti protiv bahatih vozača? Da se razumijemo, ima i roditelja koji automobilom dovezu djecu i parkiraju na nogostupu??! E takve bi posebno dodatno trebalo kazniti. Kao da je njegovo dijete važnije od druge djece?