Glasnogovornik ZET-a Jurić gostovao je jutros na Soundset plavom i priznao je Danijelu Biliću da se i on nekad "švercao" u tramvaju.
– Lagao bih kad bih rekao da nisam – kazao je dobro raspoloženi Jurić, koji na radijsku postaju ipak nije stigao tramvajem nego autom.
Karte na pregled!
A problem "švercera" ili, kako ih u ZET-u zovu, putnika bez karte još uvijek predstavlja velik gubitak za njegovu blagajnu.
– Mi smo od 1. listopada snizili cijene karata i uspjeli smo postići dobar, ali ne dovoljno dobar efekt. Promijenili smo omjer putnika bez karte. Nekada se "švercalo" 60 posto putnika, a 40 posto ih je imalo kartu. Sad je to obrnuto – objasnio je Jurić dodajući da je i 40 posto putnika bez karte puno.
Zato karte na pregled većinom traže kontrolori u civilnoj odjeći.
– Činjenica je da, kad uđe čovjek u ZET-ovoj jakni, pa makar to bio i vozač koji ide na posao, izgubimo 50 posto putnika, a ostanu samo hrabri – našalio se Jurić. Kaže da im cilj nije provoditi represiju nego naplatiti uslugu.
Objasnio je i da je naplata kazne za vožnju bez karte sada prebačena na komunalne redare, što se njima u ZET-u načelno manje sviđa, a potvrdio je da se radi na razvoju sustava kojim bi se izmijenila naplata karte i to prema prijeđenom putu ili vremenu provedenom u vozilu. No, kaže da je o detaljima ipak preuranjeno govoriti.
– Na te promjene obvezuju nas direktive, ali tek do 2020. godine – spustio je loptu Jurić dodajući da će se truditi biti pravedni prema onima koji se javnim prijevozom koriste na kraćim relacijama, ali i prema onima koji putuju s jedne strane grada na drugu.
– Ako kažemo da je pet kuna, lupam, tri stanice, koliko će biti 26? – zapitao se Jurić.
ZET (još uvijek) radi i na razvijanju modela koji bi vratio SMS naplatu karata.
Na pitanje slušatelja: Hoćete li nas počastiti besplatnom vožnjom?, Jurić je pak kazao:
– Častimo svaki put, samo je rizik da vas uhvate velik.
.......skuplje je ZET-om nego taksijem....