Kolumna

Kako nam je bolnica u Vinogradskoj dokazala da je ljudski faktor najvažniji

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Kako nam je bolnica u Vinogradskoj dokazala da je ljudski faktor najvažniji
27.10.2017.
u 13:30
Ako ne mogu utjecati na lošu infrastrukturu i duge liste čekanja, mogu uložiti u kadar
Pogledaj originalni članak

Ležati među hladnim zidovima u bolničkoj postelji nešto je što malo tko priželjkuje.

Uz to što su neželjene, takve su životne situacije neočekivane i uglavnom nepredvidive. No, unatoč ovim činjenicama, djelatnici KBC-a Sestre milosrdnice uspijevaju kod svojih pacijenata postići iznimno visoku razinu zadovoljstva njihovim liječničkim uslugama. Kako bi to imali i napismeno, odlučili su provesti istraživanje koje je trajalo šest mjeseci. Anketirali su više od 600 pacijenata, a sve su radili uz pomoć stručnjaka s Ekonomskog fakulteta. Bili su zadovoljni kad su vidjeli ukupnu ocjenu – pacijenti su im dali 4,45. Jedini razlog zašto nisu dobili čistu peticu je nezadovoljstvo dugim listama čekanja, čekanjem u ordinaciji i prostorom. No, to su uglavnom stvari na koje djelatnici KBC-a ne mogu utjecati. Oni rade u zgradama starim stotinu godina, a žele li ih obnoviti, moraju se obratiti Ministarstvu zdravstva, u kojem, pak, svako malo podsjete na ukupan zdravstveni dug od osam milijardi kuna.

Trude se maksimalno u KBC-u i nadograđivati opremu najnovijim primjercima iz moderne medicine. No, i to čine s obzirom na financijske mogućnosti. Shvatili su stoga u upravi bolnice – nema druge nego staru infrastrukturu nadoknaditi ljudskim pristupom te suosjećanjem prema pacijentima. I upravo su na tom polju “pokupili” najviše bodova. Sigurnost i razina pouzdanja najbolje su ocijenjeni faktori u sklopu liječničke usluge. Uz to što su u bolnici okupili najbolje stručnjake koji nekoliko puta godišnje odlaze na razne seminare i stručne skupove na kojima dobivaju najnovija znanja iz svog područja, liječnici i drugo medicinsko osoblje odlaze i na tečajeve komunikacije koji će sada, odlučili su u bolnici, biti još intenzivniji. Ako već ne mogu puno utjecati na izgled prostora i liste čekanja, mogu uložiti u svoje ljude i unaprijediti odnos s pacijentima.

Jer “topla” ljudska riječ i humani pristup ono je što je, na kraju svega, i najbitnije.     

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

ŠO
Šokac1
15:33 27.10.2017.

Moja se primjedba odnosi samo na jednu, u medijima uporno ignoriranu činjenicu: naime, "Vinogradska bolnica" već 27 godina nosi službeno ime "Bolnica Sestara milosrdnica" (tako piše i na svim njihovim ispravama) i ne znam razlog zbog kojeg bi se to ime izbegavalo. Bolnica je to ime nosila od svoga utemeljenja (uz iznimku razdoblja 1945 - 1990) i nosi ga i danas.

DU
Deleted user
20:00 27.10.2017.

Vinogradska je po meni prva Bolnica do Rebra, obje su Sveučilišne, usluga vrhunska! Moje možda male zamjerke su na vrlo dugo čekanje na pregled? Zapravo, primijetio sam, ne samo u Vinogradskoj, nego i u Zajčevoj, da ne piše da Invalidi imaju neku prednost! To je pisalo nekada kod doktora Opće prakse! Danas do toga nitko ništa ne drži! A to se odnosi, svakako i na ratne vojne invalide! (za one koji ne znaju, Bolnica sestara Milosrdnica, Merkur) No, šteta je učinjena kada su propale bolnice, recimo u Pakracu, nekad vrlo respektabilne, pa i zbog toga loše učinjenog posla, mnogi Hrvati nikada se nisu vratili u Pakrac!