Probleme koje uoče na javnim površinama Zagrepčani sve više prijavljuju nadležnim gradskim službama putem internetske aplikacije Moj Zagreb, koja im je dostupna od sredine prošle godine.
Riječ je o internetskoj stranici na kojoj građani za samo nekoliko minuta mogu navesti lokaciju rupe ne cesti, oštećenih sprava u dječjim parkovima, ilegalna odlagališta otpada i sve druge probleme na koje naiđu.
Direktori zadovoljni
– Dojave građana puno nam pomažu jer naši djelatnici ne mogu uočiti sve probleme pa pozivam građane da nam i dalje pomažu javljanjem o rupama i drugim oštećenjima na cesti putem aplikacije ili izravno u naš pozivni centar – kazao je Alen Gospočić, direktor Zagrebačkih cesta.
Dodao je da interveniraju na svaku prijavu građana putem aplikacije Moj Zagreb pa je Zagrepčane pozvao da ovih dana obrate posebnu pozornost i prijave što više oštećenja jer su završili s velikim radovima te će, sve do prvog snijega, raditi na takvim, sitnim popravcima cesta.
I direktor Zrinjevca Igor Toljan zadovoljan je komunikacijom s građanima putem aplikacije.
– Naši su djelatnici dužni pri čišćenju parkova dojaviti uočene probleme, tu su i komunalni redari, no sami građani najbrže će vidjeti problem pa je od njih odgovorno ako ga i prijave – istaknuo je Toljan.
Ukupan broj prijava putem aplikacije od njezina pokretanja jest 3843. Ove godine zaprimljeno je 1875 prijava, od rupa na cesti, ruševnih drveća do zapuštenih privatnih parcela te pokvarenih javnih satova i uređaja za detekciju jačine UV zraka koji je ove godine postavljen na Trgu bana Jelačića.
Najčešće prijave odnose se na probleme na cestama – njih čak 2547, ostalo 388, smeće 372, zelene površine 365, voda i odvodnja 171. Ukupno je sanirano 1620 prijava (ceste 963, ostalo 160, smeće 221, zelene površine 182, voda – odvodnja 74), odnosno 543 u 2014. godini.
Brze intervencije
– Broj sanacija realno je veći, no povratne informacije podružnica Zagrebačkog holdinga, odnosno komunalnog redarstva dolaze naknadno – kazao je Dinko Bilić, pročelnik Ureda za izgradnju grada.
Dodao je da su najmarljiviji u dojavama ove godine bili stanovnici Trešnjevke – sjever, koji su prijavili 363 lokacije, dok je s druge strane najviše intervencija obavljeno na Trešnjevci – jug sa 160 sanacija.
– Aplikacijom se služe i komunalni redari u svakodnevnom obavljanju posla, tako da su statistički podaci, koji su vidljivi na samoj stranici aplikacije, kumulativni podaci za sve prijave zajedno pa je broj prijava i intervencija znatno veći – objasnio je pročelnik Bilić.
Aplikacija je dobro osmišljena, ali nema od nje nikakve pomoći. Po nalozima se, naime , ne postupa.