Nova sezona Startup Factoryja

Kreće novi Startup Factory, provjerili smo kako su prošli stari sudionici: Svoj projekt lansirali smo u 22 zemlje

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
GNK Dinamo - NK Lokomotiva
15.10.2021.
u 08:34
Nakon sudjelovanja u Startup Factoryju karijera ekipe iz Mundusa je u usponu, a takvu mogućnost dobit će i timovi koji će sudjelovati u novoj sezoni programa.
Pogledaj originalni članak

Trebala je to biti edukativna društvena igra za unapređenje nastave u hrvatskim školama, no onda se plan promijenio jer je zbog korone prešla u online varijantu. Što se na kraju ispostavilo i dobrim jer se u posljednjih godinu i pol Mundus prometnuo u društveno-edukativnu platformu na kojoj se može igrati mnoštvo igara, a koliko je projekt uspio, dokazuje i to da se prodao u 22 zemlje, od SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva do Singapura, Meksika i Čilea.

Ulazi 12 odabranih

A velik dio uspjeha, kaže Filip Hercig, “otac” Mundusa, duguju Startup Factoryju, akceleratorskom programu Zagrebačkog inovacijskog centra (ZICER) koji se održava šestu godinu. Nova generacija timova upravo ulazi u program, a ekipa iz Mundus Education Systema jedna je od onih iz starijih naraštaja, točnije sezone 2019. Ondje su, što je i cilj Startup Factoryja, dobili znanje kako ideju pretvoriti u uspješan proizvod, a usto su bili među pet najboljih startup projekata, za što su dobili 160.000 kuna.

– Sredstva iz ZICER-a pomogla su razvoju u proizvodnji, ali kroz inkubacijski proces naučili smo kako predstaviti svoju ideju i povezali se s drugim poduzetnicima – objašnjava Hercig.

Nakon sudjelovanja u Startup Factoryju karijera ekipe iz Mundusa je u usponu, a takvu mogućnost dobit će i timovi koji će sudjelovati u novoj sezoni programa. Svaki od njih činit će od dvoje do sedmero članova koji posjeduju znanja i iskustva iz područja koja su međusobno komplementarna.

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

– Prihvatljiva su sva inovativna i disruptivna tehnološka rješenja, a glavna preporučena područja su zdravlje i kvaliteta života, energija i održivi okoliš, promet i mobilnost, sigurnost, uključujući kibernetičku, zatim hrana i bioekonomija, edukacija, robotika, fintech, turizam i umjetna inteligencija – pojašnjavaju detalje u ZICER-u. Osim networkinga, svi će dobiti i mentorsku podršku te promociju u svijetu poduzetništva, a četiri najbolja tima među sobom će podijeliti i 800.000 kuna. Koji će to biti, proglasit će se pak 23. studenoga na konferenciji Zagreb Connect.

– Dvanaest izabranih timova proizvode će razvijati kroz tri intenzivna “bootcampa”. Svaki će početi u petak ujutro i trajati do nedjelje navečer. Bit će to snažan startup trening koji daje konkretne rezultate – kaže Frane Šesnić, direktor ZICER-a.

A kroz taj je “bootcamp” u proteklih pet godina prošlo 76 timova, od kojih je ukupno 3,5 milijuna kuna dobilo njih 28. Proizvodi i rješenja koje su razvijali raznoliki su, a među najprepoznatljivijima su, primjerice, bili lanjski gelatori tima znanstvenika s Instituta Ruđer Bošković, koji hranu poput margarina i sladoleda pretvaraju u zdravije varijante ili godinu prije, uz Mundus, ekipa iz Hero Factoryja koja je osmislila platformu za učenje i vođenje digitalnog marketinga malih poduzetnika. Tu je i Zebra Cross, trojac koji je predstavio oklopni stup koji osvjetljava pješake dok prelaze cestu, a među najboljima je bio 2018., te Matina Tenžera i Maroje Sabljić koji su 2017. godine razvili Divan i također bili među pobjednicima. Besplatni je to servis koji daje pregled svih društvenih događaja u metropoli, od sajmova i koncerata do izložbi i kazališnih predstava, i to s ciljem da Zagrepčane digne s kauča i odvede u provod. S vremenom se Divan pretvorio u jednu od glavnih platformi u lokalnoj event industriji, a planiraju i proširenje područja rada.

Novi modeli poslovanja

– Želimo uspostaviti i ticketing sustav, tako da posjetitelji mogu odmah uz pregled događaja kupiti i svoju ulaznicu – kaže M. Tenžera iz ovog poduzetničkog dvojca. I ona je, kaže, zahvalna zbog sudjelovanja u Startup Factoryju jer im je to pomoglo u promjeni poslovanja njihove tvrtke.

– Promijenio nam je zapravo razmišljanje o načinu našeg rada. Uspjeli smo i učvrstiti svoj brend te stvoriti marketinški plan i strategiju upravljanja – objašnjava Matina Tenžera.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.