Engleski, njemački, talijanski, španjolski, robotika, mali znanstvenici, čak pet vrsta plesova, glazbena... samo je dio izbora koji je ponuđen učenicima zagrebačke Osnovne škole Ivana Cankara. Riječ je o jedinoj zagrebačkoj osnovnoj školi koja se prijavila na eksperimentalni program cjelodnevne nastave koji je započeo ove školske godine i pristala biti njegov dio.
Iako je novi način poučavanja koji se sastoji od dva obvezna dijela – redovne nastave i potpomognutog učenja za sve one kojima treba dodatno pojasniti gradivo ili žele znati više te dva izborna dijela nastave u koje se ubrajaju izvannastavne i izvanškolske aktivnosti tek u začecima i u primjeni dva mjeseca, već se uočavaju prve prednosti, ali i nedostaci cjelodnevne škole u praksi. Naravno, riječ je o osobnom dojmu nastavnika i vodstva škole jer evaluacija cjelodnevne škole tek bi trebala biti provedena.
Bolje razumijevanje
Osnovna prednost očituje se u dvama vrlo važnim predmetima – matematici i hrvatskom jeziku. Riječ o predmetima čija se satnica povećala u odnosu na redovni program pa se u Cankarici već sada uočavaju pomaci u boljem razumijevanju i usvajanju gradiva tih predmeta. Štoviše u A2 programu, onom koji u školi slijedi nakon redovne nastave, a u kojem se rješava zadaća i ponavlja gradivo, učenici uspiju obaviti veliku većinu posla. Kako je riječ o cjelodnevnoj nastavi, učenici nižih razreda sada u školi borave u redovnom dijelu do 13 sati, a učenici četvrtih razreda dva puta u tjednu do 14 sati. Stariji osnovnoškolci, oni od petog do osmog razreda, od dva do tri dana u tjednu ostaju u školi u obveznom dijelu nastave najkasnije do 15 sati.
POVEZANI ČLANCI:
Svatko ima drukčije mišljenje
– Većine školskih obveza djeca se riješe u školi, domaće zadaće koju trebaju rješavati kući više nema, no zna se dogoditi da dobiju pokoji listić koji onda neki ipak odnesu kući. To su djeca, zaigraju se i tako treba biti. U školi smo uveli dva dodatna odmora po deset minuta i rekreacijsku pauzu od pola sata, a to su vrijeme u ova dva mjeseca djeca provodila u dvorištu na zraku. Igraju košarku, nogomet ili se jednostavno međusobno druže. Biraju ono što im odgovara i stvar funkcionira. Odmora nikad dosta – kaže Boris Počuča, ravnatelj Osnovne škole Ivana Cankara.
Budući da su stariji osnovnoškolci sada na nastavi do 15 sati, već se naziru problemi s izvanškolskim aktivnostima – odnosno sporna je činjenica da je nastavu sada teško uklopiti s amaterskim sportom. Naime mnogi učenici nastavili su svoje sportske aktivnosti u koje su i prijašnjih godina bili uključeni, neovisno o tome što u sklopu škole odmah nakon nastave mogu upisati besplatne izvanškolske aktivnosti. Riječ je o amaterskim sportašima koji imaju nekoliko treninga tjedno, a oni im počinju u kasni sat i djeca već primjećuju da, kaže tako ravnatelj, postaju umornija, jer im takve sportske aktivnosti nerijetko završe u 23 sata.
Što se same organizacije i cjelodnevne nastave neovisno o izvanškolskim aktivnostima tiče, Počuča kaže da je još vrlo rano za donošenje nekih procjena i analiza.
– Idemo korak po korak, teško je nakon dva mjeseca zaključiti da je primjerice neki segment cjelodnevne nastave totalni promašaj, jer svako dijete, nastavnik i roditelj ima drukčije mišljenje – jednima je koncept odličan, a drugima je naporan. No zato i prolazimo sve to kako bismo mogli točno procijeniti – kazao je Počuča.
POVEZANI ČLANCI: