za brže vlakove

Milijunski planovi za Zagreb i okolicu u HŽ Infrastrukturi

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Milijunski planovi za Zagreb i okolicu u HŽ Infrastrukturi
18.03.2014.
u 16:19
Trenutno se obnavlja 16 kilometara pruge od Borongaja do Dugog Sela u koju se nije ulagalo 30-ak godina pa njom zbog sigurnosti vlakovi prometuju do 60 kilometara na sat.
Pogledaj originalni članak

Hrvatske željeznice započele su značajnije obnavljati pruge u Zagrebu ali i njegovoj okolici kako bi metropolom nakon 30 godina vlakovi mogli prolaziti i brže od 60 km/h. Osim tračnica, na tim trasama obnovit će se i zapušteni kolodvori i stajališta, a izgradit će se i nova, poput onog u Buzinu.

Trenutno se obnavlja 16 kilometara pruge od Borongaja do Dugog Sela u koju se nije ulagalo 30-ak godina pa njom zbog sigurnosti vlakovi prometuju do 60 kilometara na sat. Već od lipnja, nakon obnove vrijedne 230 milijuna kuna brzina vožnje na toj trasi povećat će se na 140 kilometara na sat što je, prema riječima šefa HŽ Infrastrukture cilj postići u krugu od 100 kilometara oko Zagreba.

- Ovdje smo gotovi do lipnja, a odmah se potom prebacujemo na zapadni dio grada na dionicu prema Savskom Marofu vrijednosti oko 450 milijuna kuna - kazao je Darko Peričića. Dodao je i da će do kraja travnja bit završeni radovi na dionici Glavni kolodvorKlara vrijedni 66 milijuna kuna te radovi na dionici Velika GoricaTuropolje vrijedni 100 milijuna kuna.

- Jedan od strateških ciljeva razvoja željezničke infrastrukture na širemu zagrebačkom području je modernizacija svih pravaca prema gradovima koji su od Zagreba udaljeni do 100 kilometara - istaknuo je Peričić. Što se tiče razvoja, modernizacije i proširivanja zagrebačkog prstena, dodao je da je u tijeku projektiranje rekonstrukcije i elektrifikacije pruge ZaprešićZabok u vrijednosti 68 milijuna eura, izgradnje pruge PodsusedSamobor u vrijednosti 90 milijuna eura, rekonstrukcije i izgradnje drugoga kolosijeka na dionici Dugo SeloNovska u vrijednosti 572,5 milijuna eura te projekt rekonstrukcije i izgradnje drugoga kolosijeka Hrvatski LeskovacKarlovac u vrijednosti 356 milijuna eura.

I dokumentacija i izgradnja financirat će se iz EU-ovih fondova pa su u HŽ-u uvjereni da će se svi projekti i ostvariti. Nakon ovih ulaganja, u Zagrebu će ostati za obnovu pruga kroz samo središte grada, no za nju postoje drugi planovi. Na potezu od Zapadnog kolodvora do Borongaja pruga će se ili ukopati ili će se izdići na nadvožnjake i proširit za još dva kolosijeka.

- Osnovat ćemo i poseban tim stručnjaka koji će imati zadatak da u roku šest do osam mjeseci donesu odluku na koju opciju idemo. Kolege iz Željeznica su za izdizanje, a tu opciju zagovaram i ja - kazao je gradonačelnik Milan Bandić obilazeći sa Peričićem radove na Borongaju. Istaknuo je kako je željeznica uz ZET važna sastavnica javnog gradskog prijevoza i da će se ovim ulaganjem podići standard putovanja.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

VI
Vito
07:27 19.03.2014.

Da, ukopati zajedno s trenutnim gradonačelnikom

BL
Blomberg
17:04 19.03.2014.

No konacno da se malo rastereti taj autobusni (zagadjujuci)promet Na relaciji Zabok - Zagreb bi se broj putnika utrostrucio kad bi vlakovi bili brziji i na struju da ne da rondaju sa tim prastarim lokomotivama.U Zagrebu bi spustanje pruge pod zemlju bilo preskupo, zato dignuti je bilo bi super rjesenje, a i kapacitet bi se time udvostrucio, predlazem pocnite ODMAH.

UM
Umjereni
19:54 18.03.2014.

Ukopati prugu? U Hrvatskoj? Budimo malo realni. Hrvatska nije izgradila niti jedan jedini željeznički kolodvor od svoje samostalnosti. 25 godina i apsolutna nula. U usporedbi sa Slovencima nam željeznica izgleda kao teška katastrofa, a dalje bolje da niti ne gledamo. Ja bih bio sretan da išta naprave, a ukopavanje ostavimo za daleku budućnost. Od Zagreba do Varaždina se putuje 3 sata, od Zagreba do Rijeke 5 sati. O čemu mi uopće pričamo.