TEST VEČERNJEG LISTA

Na posao brzinom od 20 kilometara na sat!

11.11.2002.
u 00:00
* Ilica je usko grlo zapada. Na Langovu trgu i Britancu vozački kaos stanovnika sjevernog dijela grada. S istoka je zagušena Nova Branimirova, a s juga se vozi zakrčenim mostovima * Nedostatak prometne kulture čest je uzrok zastoja i nesreća
Pogledaj originalni članak

Najprometnije zagrebačke ceste kao Ilica od Vrapča, Slavonska i Ljubljanska avenija, Most slobode, Maksimirska i Mihaljevac svako jutro kidaju živce vozačima: da bi iz prigradskih naselja na vrijeme stigli na posao u gradskom središtu, treba im u prosjeku 45 minuta uz prosječnu brzinu od jedva 20 kilometara na sat! To je rezultat istraživanja novinara Večernjeg lista o najvećim čepovima na zagrebačkim ulicama prošlog četvrtka od sedam do osam sati.

Iako je to bilo jedno od "boljih" jutara u prometu jer nije bilo gužvi na Sisačkoj ulici, do Zagreba smo iz Velike Gorice stigli tek nakon sata vožnje. U kolonama smo zapeli na semaforima kod Podbrežnice i Rudolfa Fizira, a do križanja s Avenijom Dubrovnik vozili smo brzinom od gotovo 50 kilometara na sat. Za 15 minuta, vozeći u prosjeku 20 kilometara na sat, jedva smo uspjeli prijeći Most slobode, uvjerljivo najgoru dionicu u tom smjeru, te ući u kolone automobila u Miramarskoj. S juga u centar vode tri mosta, svi zakrčeni vozilima koja jedva da klize! Ništa bolje nije ni na ulazu u grad sa zapada.

Umjesto Alejom Bologne i Ilicom, koja je začepljena od Vrapča do Kustošije, ili obilaznicom, kojom je put osjetno dulji, iz Podsuseda smo krenuli Škorpikovom i Ljubljanskom avenijom. Prve su nas kolone dočekale kod Španskog, pa smo brzinom od 30 kilometara na sat došli do križanja Ljubljanske i Savske, gdje nas je dočekao velik prometni čep. U kolonama Ulicom grada Vukovara do Donjih Svetica došli smo za 40 minuta.

Najviše sreće imali su vozači s istoka. Iz Sesveta smo za brži put umjesto Avenije Dubrave i Maksimirske, odabrali Novu Branimirovu, kojom smo se, zbog "zagušenosti", uspjeli voziti jedva 40 kilometara na sat. Obilazak Čulinečke djelomice usporava vožnju, a veća gužva dočekala nas je na Borongaju prije Budakove koja vodi do zagušene Zvonimirove. Unatoč povremenim kolonama, do centra smo stigli za 35 minuta, što su stanovnici sjevernih zagrebačkih naselja mogli samo priželjkivati.

Vožnja prema centru iz Šestina, Gračana i Mlinova preko Mihaljevca, Ksavera i Medveščaka nešto je brža, no kratko jer smo već kod Langova trga zapeli u dugoj koloni. Do Zelenog vala ipak smo stigli za 25 minuta, uz brzinu od 30 kilometara na sat. Za Gornji grad Mesnička je "muka po vozačima", a prošli smo je brzinom od 15 kilometara na sat, uz česta zaustavljanja. Britanac je također crna točka kojom se jedva prolazi brzinom od oko deset kilometara na sat. Sigurnost prometa ugrožavaju brojna ulijetanja automobila s Pantovčaka, Tuškanca, Zelengaja i Jelenovca te nepropisno parkirana vozila.

Naš je zaključak kako prometnice ne mogu "progutati" sve veći broj automobila u Zagrebu, pa se stvaraju nepodnošljive gužve i čepovi. Krajnje je vrijeme da mjerodavni u gradu počnu rješavati problem zakrčenih ulica. Nekulturni nervozni vozači nepoštovanjem prometnih pravila također pridonose zastoju, a nerijetko se i verbalno obračunavaju s ostalim sudionicima u prometu. Nedostatak prometne kulture često uzrokuje i - nesreće.

M. Biluš, Ž. Makanec, T. Oharek, M. Prištof

Pogledajte na vecernji.hr