Izgledat će poput onog na Britanskog trgu, s velikom fontanom u sredini, što i ne iznenađuje s obzirom na ukus prvog čovjeka metropole. Za projekt će se iz gradske blagajne izdvojiti 6,7 milijuna kuna, a zaista je, svjedoče u Podsljemenu, prijeko potreban taj dugoiščekivani kružni tok u Šestinama, kod crkve svetog Mirka, odnosno na raskrižju koje već godinama slovi kao jedno od najprometnijih dijelova grada. Ipak, kažu tamošnji stanovnici, nije mu nužna i fontana jer je to u doba koronavirusa i potresa i te kakav luksuz.
Bolje onda spomenik
Gradnja još nije počela, već je Grad raspisao javni natječaj kojim traži izvođača. Otvoren je do 15. prosinca, a potom ima tri mjeseca da donese odluku, a rotor na križanju Šestinske ceste, Šestinskog vijenca i istoimenog trga trebao bi niknuti najkasnije do kraja srpnja.
– Toplo se nadam da će prometnom kolapsu doći kraj. Šestinska cesta, moja ulica, spaja zapad sa središtem metropole i istokom a da se ne mora prolaziti kroz centar i zato je ovdje stalno tolika gužva. Usto, od kraja devedesetih ovo se područje brzo urbanizira pa je došlo puno ljudi i gotovo svi koriste automobile. A svaka kuća ima po dva ili tri vozila – kaže Matija Mitak i dodaje da je sretan što više neće čekati u koloni po pola sata da prođe 150 metara. No, ističe, umjesto fontane moglo bi se postaviti nešto specifično za njihov dio grada, poput pralje ili kipa Šestinčanke s košarom na glavi ili kišobranom u ruci. Slaže se s time i Vesna Osmec koja živi nedaleko od njega.
– U posljednjih nekoliko godina čepovi su sve češći. Neke su ulice k tome postale jednosmjerne i obrnuto, ali ništa nije bilo dovoljno dobro rješenje. Fontana, pak, nije uopće potrebna, postoje i daleko jeftinije opcije ako se već nečime želi popuniti središnji dio rotora – kaže V. Osmec, dodajući kako je lani vidjela nacrte i prvu verziju projekta, no kako u planu nije bio vodoskok.
Fontana je, dakle, iznenađenje stanovnicima Šestina, baš kao i Krešimiru Kompesaku, predsjedniku Vijeća četvrti Podsljeme, koji kaže kako su zadnje s predstavnicima Grada razgovarali o tome da će se u sredinu rotora eventualno postaviti neka skulptura. No, s njom ili bez nje, zaključuje, najvažnije je da se riješi prometni kolaps.
U planu i parkiralište
– Bilo je ovdje mnogo nesreća, a najgori je krkljanac kad ljudi ujutro idu na posao i navečer kad se vraćaju. Ne može se pomaknuti s jedne točke – govori Kompesak. U sklopu projekta izgradit će se i nogostup te parkiralište kod tamošnjeg Dobrovoljnog vatrogasnog društva.
– Uz ulicu Šestinski vijenac sa zapadne strane projektirano je parkiralište s okomitim i uzdužnim parkiranjem – stoji u dokumentaciji.
još bi vam trebale i štenge za na breg između onih ljepih prekopa na cesti, to vam preporučaju ljudi od struke iz zagrebačkih cesata