Apsurd u Zagrebu

Natječaj provodili 14 mjeseci pa ga poništili: Fiskalizaciju parkirnih automata sad odgađa i euro

Foto: Sanjiin Strukić/Pixsell
Natječaj provodili 14 mjeseci pa ga poništili: Fiskalizaciju parkirnih automata sad odgađa i euro
09.02.2022.
u 11:00
Zbog uvođenja nove valute poništen je natječaj koji se provodio 14 mjeseci
Pogledaj originalni članak

Još početkom prosinca 2020. godine Zagrebparking raspisao je natječaj za nadogradnju svojih parkirališnih aparata jer od 1. siječnja 2021. svi takvi automati moraju biti fiskalizirani, u skladu s novim Zakonom o fiskalizaciji. I sve do kraja siječnja taj natječaj nije priveden kraju, a sad je pak poništen.

Zašto? Jer od siječnja 2023. godine Hrvatska prelazi na euro pa će šest mjeseci prije toga cijene biti prikazivane i u kunama i u eurima, a kasnije samo u novoj valuti. Natječaj Zagrebparkinga pak eure u svojoj dokumentaciji za nadogradnju ne spominje.

Okolnosti utječu na “papire”

– Prijelaz na dvojno iskazivanje cijena zahtijevat će odgovarajuće prilagodbe u financijsko-informacijskim sustavima državnih i javnih tijela, kao i izmjene cjenika i različitih obrazaca. S obzirom na to te na značajan protek vremena od prvotno objavljenog natječaja za nadogradnju parkirališnih automata, nastupile su okolnosti koje sadržajno bitno utječu na dokumentaciju o nabavi te ona sada ne ispunjava kriterije fiskalizacije zbog zamjene kuna eurima. Stoga je donesena Odluka o poništenju. Nakon proteka žalbenog roka na Odluku o poništenju, moći ćemo poduzeti daljnje aktualne korake vezano uz predmetnu nabavu – pojašnjavaju u Zagrebačkom holdingu, čija je Zagrebparking podružnica. Obveza dvojnog iskazivanja cijena, dodaju još, osim na ministarstva i druga tijela državne uprave, odnosi se i na pružatelje komunalnih usluga u vlasništvu jedinica lokalne i regionalne samouprave, poput ovisnih društava i podružnica u sastavu Zagrebačkog holdinga.

Jednom kad se krene s eurom, stoji pak u odluci o poništenju natječaja, svi ti sustavi morat će biti ažurirani tako da se na dan uvođenja eura mogu služiti njime kao službenom valutom, a prva dva tjedna građanima će se morati omogućiti plaćanje i u eurima i kunama. Nakon toga euro će biti jedino zakonsko sredstvo plaćanja u Hrvatskoj.

I tako se priča o nadogradnji parkirališnih aparata nakon godinu i dva mjeseca vratila na početnu točku, a sve to vrijeme čak 70 posto njih, tristotinjak, nije u funkciji, o čemu smo pisali nekoliko puta. Zbog toga što velika većina tih aparata trenutačno služi samo kao ukras na cesti, vozači se moraju snalaziti pa ili kruže kvartom u potrazi za najbližim kioskom na kojem mogu kupiti parkirališnu kartu ili se služe mobitelom. U potonjem slučaju povrh cijene za parkiranje plaćaju i naknadu teleoperateru za slanje SMS-a koji ne ulazi u standardnu mobilnu tarifu. No do problema dolazi kad nijedan kiosk u blizini ne radi, a sustav za plaćanje putem poruke također ne registrira plaćanje. Upravo takav slučaj dogodio se ovog tjedna na parkiralištu u blizini Nacionalne i sveučilišne knjižnice. Jedini aparat ondje, naravno, ne radi, a oni koji su pokušali parkiranje platiti mobitelom u tome nisu uspjeli jer nisu dobili potvrdu o plaćanju. Za “nagradu” su neki od njih dobili na vjetrobranu kaznu za neplaćeno parkiranje. Ona, podsjetimo, iznosi koliko i cijena dnevne karte za parkiranje u toj zoni.

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Na parkiralištu kod NSK nemoguće je platiti parking koji se plaća

Što kad poruka ne prolazi?

– I nije to bio jedini put. Barem pet ili šest puta ove godine dogodilo mi se da sam htio platiti poruku mobitelom i nisam uspio, neovisno o tome radi li se o prvoj, drugoj ili četvrtoj zoni. To je problematično jer nikad ne znamo kad će sustav odlučiti zakazati, a kioska nigdje u blizini. I onda se pitaš stigneš li ići u potragu prije nego što ti netko nalijepi kaznu. Redari bi trebali imati razumijevanja jer ne nose svi mobitele niti su svi iz Zagreba da znaju kako se snaći u takvoj situaciji – žali se Marko Šimundić koji je zasad, kaže, izbjegao kaznu, no strahuje da bi jednom i on mogao u jednoj od takvih situacija “fasovati”.

Zbog problema s plaćanjem putem poruka obratili smo se i Holdingu, a oni su nam rekli da do takvih problema kod nekih korisnika zna doći zbog postavki na mobilnim uređajima s operativnim sustavom Android.

– Iz tog razloga, a kako bismo osigurali da ova informacija dođe do svih naših korisnika, podružnica Zagrebparking je u suradnji s mobilnim operaterima dogovorila da svakom korisniku prilikom neuspjelog pokušaja plaćanja parkiranja stigne povratna informacija, odnosno poruka u kojoj će se korisnika obavijestiti o tehničkoj poteškoći uz upute kako je razriješiti. Ako korisnici ne prime povratnu poruku o plaćenom parkiranju u roku od dvije minute, znači da plaćanje parkiranja m-parking uslugom nije uspjelo i u tom slučaju preporučujemo kupnju parkirališne karte na druge dostupne načine. •

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZB
zgrada_bez_parkinga
20:36 09.02.2022.

Jedino rješenje baciti te aparate u smeće i besplatan parking po gradu. Nećete nikad izvući grad iz dugova ....