Naziru se obrisi novog izgleda zračne luke Pleso čiji su radovi u punom jeku. Projekt vrijedan 331 milijun eura, a vodi ga francuski koncesionar ZAIC, značajan je i za domaće građevinare koji sudjeluju u izgradnji – Viadukt, Kamgrad, Zagreb Montaža Grupa i KFK Tehnika.
"Investicija će omogućiti otvaranje novih radnih mjesta, ugodnije putovanje i još veći dolazak turista", poručili su iz Vlade na Facebooku gdje su objavljene i fotografije. Treba reći i da je Vlada RH dala jamstvo za radove, što znači da u slučaju propasti koncesionara mora pronaći drugog koncesionara ili sama preuzeti upravljanje Plesom. Time bi preuzela i otplatu kredita u iznosu od oko 200 milijuna eura. Državno jamstvo ujedno je povećalo ukupni hrvatski javni dug.
Koncesionar ZAIC je aerodrom dobio na upravljanje na 30-godišnji rok u kojem se obvezao izgraditi novi putnički terminal, upravljati postojećim i novoizgrađenim terminalom i pripadajućom infrastrukturom.
Ukupan koncesijski prihod koji se računa u idućih 30 godina iznosi milijardu i 940 milijuna eura ili prevedeno na današnju vrijednost 540 milijuna eura. Znači, realna vrijednost je 540 milijuna eura, ali kroz 30 godina to je taj iznos od milijardu i 940 milijuna eura – rekao je u travnju 2012. zamjenik ministra pomorstva i veza Zdenko Antešić.
Aerodrom bi se trebao otvoriti za putnike na proljeće 2017.
>> Pleso: Gradnja novog terminala u rujnu, prvi putnici u travnju 2016.
>> Pleso opet odgođen: Francuzi probili i drugi rok za preuzimanje!
Sve je to lijepo, jedino što Hrvatska vlada nije trebala stati iza projekta, jer u kapitalizmu drzave ne stoje iza privatnih investicija. Da će biti otvoreno vise radnih mjesta, sigurno nece, jer tehnologija na aerodromima uzima maha i smanjuje radnu snagu.