Radnim danom autobus vozi 15 puta, tek svakih sat ili dva. Subotom triput u danu, a ako netko nedjeljom želi u centar javnim prijevozom – ne može. Stanovnici Odranskog Strmca, naselja na jugu Zagreba, u gradskoj četvrti Brezovica, svaki vikend muku muče kako se dokopati barem okretišta na Savskom mostu.
– I inače povezanost rubnih dijelova grada nije dobra, a to što autobus ne vozi nedjeljom jako je nezgodno, posebno ako nema drugih mogućnosti – rekao nam je student Tin Matković izlazeći iz problematičnog autobusa 159 na tom okretištu.
Racionalno ukidanje
Nekoliko je autobusnih linija ZET-a koje ne voze nedjeljom, no uglavnom je riječ o onima do lokacija koje su dostupne drugim autobusom ili tramvajem. Tako, primjerice, nedjeljom ne prometuje autobus 114 od Ljubljanice do Prečkog te linija 107 od Jankomira do okretišta na Žitnjaku.
– No, u našem slučaju, ako nemamo auto, ne možemo nedjeljom nikamo, ni na misu. Uvijek treba zamoliti nekog susjeda za uslugu – objasnila je umirovljenica Marija iz Odranskog Strmca. Nemaju li svoj automobil, tamošnji stanovnici trebali bi pješačiti i do šest kilometara do najbliže stanice drugih autobusnih linija, 160 i 163. No, ni one ne voze često.
– Radnim danom imamo linije svakih pola sata do sat vremena, što je više-manje u redu. No vikendom moramo čekati i nekoliko sati ako nam autobus pobjegne – kazala je Anamarija Cerovski, koja se svakodnevno koristi autobusom broj 160 koji povezuje Savski most s Odranskim Obrežom, Gornjim i Donjim Dragonošcem te Lipnicom i Trpucima. Budući da su im ta naselja u blizini, autobus 160 stanovnici Odranskog Strmca često koriste kao alternativu. No, kako su se požalili, osim što linije voze rijetko, problem je što nisu ni dovoljno dobro usklađene.
– Postoji nekoliko linija koje voze prema ovom dijelu grada. I ako već ne uhvatimo svoj autobus, mogli bismo barem stići na neki koji vozi u susjedno naselje. No, loše je što svi autobusi uglavnom kreću u isto vrijeme – istaknula je učenica Katarina, koja zato u školu često mora krenuti i dva sata ranije. Napomenula je kako autobusi uglavnom kreću na puni sat, pa ih više vozi u isto vrijeme. Bilo bi bolje, dodala je, da autobusi različitih linija kreću u razmaku od pola sata.
Iz ZET-a pak poručuju kako se broj polazaka utvrđuje ovisno o broju putnika linije u dogovoru s Vijećem gradske četvrti na čijem području prometuje. S obzirom na to, linija 159 nedjeljom je ukinuta. – Za sve promjene u voznom redu građani se moraju obratiti Vijeću gradske četvrti koje će se službenim putem obratiti Gradskom uredu za promet i ZET-u. To je redovni postupak i za uvođenje novih stajališta, linija... – poručili su iz ZET-a te napomenuli da na mnogim linijama nema dovoljno putnika za racionalno poslovanje.
Teško je sve zadovoljiti
Da liniju 159 u pojedinim terminima uistinu koristi tek nekoliko ljudi, složili su se i građani koji se tim autobusom redovito voze. No, istaknuli su kako nije rješenje prometno odsjeći cijelo naselje.
– Veliki su problem linije koje s jedne strane voze jako rijetko, a s druge ih koristi malo ljudi. Jako je teško sve zadovoljiti – kazao je pak Vladimir Iviček, predsjednik Vijeća gradske četvrti Brezovica, koji je potvrdio da redovito stižu pritužbe zbog autobusa te da su sve proslijeđene u Grad.•
Da bi autobusi češće prometovali, treba platitimautobuse i ljude ALI BANDIĆ ne da. Jer od čega bi gradio staklene mostove i fontane? Od čega bi popravljao sfušanu Mesničku, čime bi platio zaltne šekrete?