Vrije u gradskoj tvrtki

Radnici ZET-a prosvjeduju: Svakodnevno smo na rubu nekog incidenta, dajte nam što smo zavrijedili

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagreb: Radnici ZET-a prosvjeduju kod okretišta Remiza zbog nezadovoljstva potpisanim kolektivnim ugovorom
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagreb: Radnici ZET-a prosvjeduju kod okretišta Remiza zbog nezadovoljstva potpisanim kolektivnim ugovorom
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagreb: Radnici ZET-a prosvjeduju kod okretišta Remiza zbog nezadovoljstva potpisanim kolektivnim ugovorom
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagreb: Radnici ZET-a prosvjeduju kod okretišta Remiza zbog nezadovoljstva potpisanim kolektivnim ugovorom
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagreb: Radnici ZET-a prosvjeduju kod okretišta Remiza zbog nezadovoljstva potpisanim kolektivnim ugovorom
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagreb: Radnici ZET-a prosvjeduju kod okretišta Remiza zbog nezadovoljstva potpisanim kolektivnim ugovorom
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zagreb: Radnici ZET-a prosvjeduju kod okretišta Remiza zbog nezadovoljstva potpisanim kolektivnim ugovorom
31.05.2023.
u 15:40
Vozači su nezadovoljni, kako kaže Brnjas, jer im se 40 godina nije mijenjao koeficijent, koji iznosi 2.40. Problem je i sigurnost vozača te kontrolora karata jer su tramvaji neprestano u kvaru, a nerijetko su izloženi verbalnim i fizičkim napadima, kazao je Brnjas koji poziva Zagrepčane da podrže prosvjed
Pogledaj originalni članak

Orenla Jurajec posljednjih 38 godina vozi tramvaj, a našoj novinarki Miji Mitrović, koja izvještava s prosvjeda dijela radnika ZET-a, otkrila je kako za svo to vrijeme nema nikakvog pomaka nabolje. 

-Zatvorena sam svakodnevno u metar sa metar prostora. To je totalna diskriminacija žena koje su na ovom radnom mjestu više od 30 godina. Žene ne mogu napredovati. Dosta je za ljude koje su na bolovanju da gube pravo na dodatke u iznosu od 150 eura. Prometni kadar i osoblje čine ovu firmu održivom, dajte nam ono što smo zavrijedili- poručila je Jurajec.

Dugogodišnji kontrolor Vladimir Rešković kaže kako nikako nisu zadovoljni sa svojim koeficijentom. Zakinuti su vozači i kontrolori, svakodnevno ih se degradira, a ukinute su im raznorazne beneficije. 

-Apeliram na gradonačelnika i upravu ZET-a  jer nikad nije bilo više švercanja u Zagrebu i novac nam curi kroz prste, milijuni i mlijuni zbog švercanja i tome se ne želi stati na kraj. Pisao sam sto puta na razne adrese pa ako ne znaju kako da se suoče s tim problemom, nek pitaju kolege iz drugih europskih gradova kako se to riješilo- rekao je Rešković.

Dodao je i da se osjećaju nesigurno. Problema imaju najviše sa švercerima. 

-Gotovo svakodnevno smo na rubu nekog incidenta. Imali smo svakakve fizičke i psihičke obračune s putnicima. Ja sam konkretno imao tri ozbiljna napada, davljenje i zadobivanje teških fizičkih ozljeda. 

 

Katastrofalni uvjeti rada, premale plaće, neispravna vozila kao i nezadovoljstvo potpisanim kolektivnim ugovorom te radom sindikata glavni su razlog prosvjeda radnika ZET-a koji je otpočeo u 15 sati ispred sjedišta tvrtke na Ljubljanici. Radnici traže i transparentne natječaje za sva radna mjesta, kupnju modernih i kvalitetnih vozila, ispravne skretnice, kao i ispravne donje i gornje vodove. Na prosvjedu se okupilo nekoliko stotina djelatnika, a podršku su im došli dati i gradski skupštinari Gordana Rusak iz Stranke rada i solidarnosti te nezavisni Ivica Lovrić, kao i zastupnica u Saboru Katarina Peović iz Radničke fronte. Na prosvjed je došao i direktor ZET-a Marko Bogdanović. 

Organizator prosvjeda je zaposlenik ZET-a Neven Brnjas koji kaže kako razloga za nezadovoljstvo ima napretek i ako se ne udovolji radničkim zahtjevima, najavio je i mogućnost štrajka najesen. 

Vozači su nezadovoljni, kako kaže Brnjas, jer im se 40 godina nije mijenjao koeficijent, koji iznosi 2.40. Problem je i sigurnost vozača te kontrolora karata jer su tramvaji neprestano u kvaru, a nerijetko su izloženi verbalnim i fizičkim napadima, kazao je Brnjas koji poziva Zagrepčane da podrže prosvjed. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

AN
AntePortas9
17:28 31.05.2023.

Potpora prosvjedu. Da su zanimanja vozača i sl. atraktivna, partija bi upošljavala svoje članove i simpatizere.

ZJ
Zjako
23:35 31.05.2023.

Imaju manje od prosjeka vozača vreća cementa ili bageriste. I krivi su za sve što šefovi izmisle.

KI
Kitnjak
00:19 01.06.2023.

Kaj ova Ornela hoće? Najgora vozačica i još se lovi megafona.