prva službena aplikacija

ZET uveo veliku promjenu u kupnji karata: Prvi smo isprobali novu aplikaciju, evo detaljnih uputa

ZET aplikacija
Foto: Dario Topić
1/14
29.05.2023.
u 10:27

Zagrebački javni gradski prijevoznik upravo je lansirao prvu službenu aplikaciju za kupovanje karata, a u nastavku donosimo detaljne, ali jednostavne upute u pet koraka.

Jeste li posljednjih dana u vozilima javnog gradskog prijevoza u metropoli primijetili naljepnice? QR kod na vratima autobusa i tramvaja nije završio slučajno, dio je to koji je putnicima i prije službenog predstavljanja otkrio da stiže ZET aplikacija! I konačno, danas je predstavljen Moj ZET, prva službena aplikacija gradskog prijevoznika u Zagrebu.

Prvi smo je isprobali i evo što će sve od danas s njom moći putnici u glavnom gradu, kako će je koristiti i čemu služe naljepnice po vozilima?

 

VEZANI ČLANCI:

Za početak, aplikaciju je potrebno besplatno preuzeti s Google Trgovine (Android) ili App Storea (iOS). Za jednostavnije korištenje potrebno je aplikaciji omogućiti korištenje lokacije. Aplikacija na temelju lokacije nudi karte koje se mogu kupiti na području na kojem se putnik nalazi. Kako bi se primilo upozorenje o skorašnjem isteku aktivne karte, potrebno je aplikaciji omogućiti slanje obavijesti. Također, aplikacija je dostupna na hrvatskom i engleskom. Osim kupnje karata, u aplikaciji se mogu provjeriti i obavijesti o preusmjeravanju prometa, radovima i drugim izmjenama.

1. Registracija

Na početnom zaslonu odaberite „Registriraj se“, unesite podatke za registraciju: adresu e-pošte i lozinku te prihvatite Uvjete korištenja.

Foto: ZET
Foto: ZET


2. Prijava

Na početnom zaslonu odaberite „Prijavi se“ te unesite svoje korisničke podatke: adresu e-pošte i lozinku. U aplikaciji ostajete prijavljeni sve dok ne odaberete odjaviti se iz aplikacije. Aplikacija ne mora stalno biti prikazana na zaslonu uređaja.

Foto: ZET


3. Nadoplata računa

Za kupnju pojedinačne karte u vozilu potrebno je prethodno nadoplatiti sredstva eNovčanika. Za prvu nadoplatu odaberite „Nadoplati sredstva za kartu“. Unesite iznos koji želite nadoplatiti. Moguća je nadoplata od najmanje 1 €. Najviši iznos koji možete imati na računu jest 50 €.

Foto: ZET

Slijedite upute na zaslonu za plaćanje. Nadoplaćena sredstva biti će vidljiva odmah po nadoplati, a najkasnije u roku od 15 minuta od trenutka nadoplate. Naknadnu nadoplatu možete izvršiti na zaslonu "Profil", odabirom opcije "Sredstva". Kupiti se mogu i mjesečni, odnosno godišnji kuponi, a za što je prethodno potrebno spojiti korisnički račun u aplikaciji putem Moj ZET web portala s podacima evidentiranima u ZET-u.

Foto: ZET


4. Kupnja karte

Na zaslonu "Karte" odaberite opciju "Kupi kartu". Aplikacija će na zaslonu prikazati sve dostupne karte za područje u kojem se nalazite. Odabirom željene karte pokreće se postupak očitavanja QR koda. Usmjerite kameru svog uređaja prema QR kodu koji se nalazi u vozilu. Potrebno je aplikaciji dopustiti pristup kameri uređaja. U slučaju kupnje više karata na zaslonu "Karte" odabrati opciju "Kupi dodatnu kartu" te ponoviti postupak odabira karte i očitavanja QR koda za svaku dodatnu kartu. Kupnju karata moguće je obaviti i putem NFC-a prislanjanjem mobilnog uređaja na spomenute naljepnice s QR kodom ako je mobilni uređaj opremljen takvom tehnologijom.

Foto: ZET


5. Kontrola karata

U slučaju kontrole karata u izborniku "Karte", u gornjem lijevom kutu, odaberite ikonu kontrolora. Na zaslonu se prikazuje QR kod koji će kontrolor očitati svojim uređajem. Na zaslonu se prikazuje informacija o rezultatu kontrole karata.

Foto: ZET

Podsjetimo, prvi smo pisali o tome kako ZET najavljuje aplikaciju u prvoj polovici ove godine, a razlog zbog kojega se ovako dugo čekalo na njezinu realizaciju (2023. godina) jest u tome što je, iako je software aplikacije bio davno izrađen, bilo potrebno prilagoditi ga ZET-ovu sustavu. Dodajmo i kako ovakav sustav nije novost, a plaćanje prijevoza aplikacijama praksa je u cijelome nizu gradova EU.

VEZANI ČLANCI:

Također, u ZET-u najavljuju daljnje ulaganje u modernizaciju sustava koji bi onda dodatno trebao unaprijediti i samu aplikaciju jer i dalje opcija planiranja putovanja, provjere voznog reda i pozicije vozila u stvarnom vremenu nije moguća, barem ne službenom aplikacijom.

Iz gradskog prijevoznika na kraju pozivaju putnike da im se jave ako imaju pitanje ili nedoumice na e-mail javnost@zet.hr.

>> Pogledajte i video:

 

Komentara 43

NO
Nordik
11:18 29.05.2023.

Neka pogleda netko od odgovornih kako se plaća metro i bus u Londonu. Direktno s debitnom ili kreditnom karticom. Bez aplkikacija, bez prebacivanje eura, bez ostataka eura...

Avatar Zavratnica
Zavratnica
10:44 29.05.2023.

Jesu li na predstavljanju aplikacije rekli nešto o svakodnevnim kašnjenjima većine linija i nesnosnim temperaturama u vozilima ?

TA
tapiros77
11:13 29.05.2023.

Aplikacija je dakle bila gotova 2020. - dok još gospon Tomašević nije bio gradonačelnik! Sad se slika i hvali ponovno projektom Milana Bandića (iako kao što i sa smješkom djeli nagrade "kuglačima" na fontanama kojima se prije par godina ismijavao). Dvije godine mu je trebalo da aktivira nešto što je već gotovo???Konstantno se kiti tuđim perijem! Sve što je napravio u ove 2 godine su bili obračuni i obračuni sa ideološtim protivnicima, mada bi on kao gradonačelnik trebao predstavaljti SVE i ne raditi razliku! BTW Sada uvedite i free wi-fi u sve buseve i tramvaje da ljudi ne moraju trošiti svoj internet na aplikaciju!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije