Imaju sto posto putnika više, no kažu, na rubu su egzistencije. Sadašnje im cijene nisu dovoljne za podmirivanje troškova. A troškovi su, kažu, veliki. Nešto više od dvije godine nakon liberalizacije tržišta zagrebački taksisti tvrde – jedva držimo glavu iznad vode.
Previše nas je
– Velika je nelogičnost u cijenama i gospodarskom stanju u državi. No, bilo bi neozbiljno od nas da povećavamo cijene s obzirom na broj nezaposlenih građana i sve veće troškove života. Bazirat ćemo se samo na racionalizaciju unutar službe – poručio je Željko Petković, predsjednik Udruženja Radio taxi Zagreb.
Dva sata čekam za 20 kuna vožnje. S ovakvim cijenama ne možemo preživjeti. Nas se pritišće, a konkurenciji se opraštaju milijuni dugova
Stari zagrebački taksisti smatraju da je u gradu trenutačno previše taksista te da nije u redu da bilo tko s vozačkom dozvolom može biti taksist.
– Dva sata čekam za 20 kuna vožnje. S ovakvim cijenama ne možemo preživjeti. Nas se pritišće, a konkurenciji se opraštaju milijuni dugova – ogorčeni su neki od vozača Radio taxi Zagreba. Oni koji su izašli iz Udruženja i zadržali stare cijene smatraju da taksi nije humanitarna institucija.
– Kako može u jednoj metropoli jeftinija biti vožnja taksijem nego gradskim prijevozom?! – pitaju se Željko Bekavac i Miroslav Ivanović, koji građane voze čak 34 godine. Iako svi ističu da su na rubu egzistencije, nitko od taksi-prijevoznika u gradu neće povećavati cijene. Zbog konkurencije i građana.
– Borimo se. Kako bismo smanjili troškove za oko 30 posto, od 15. ožujka na ceste puštamo 150 automobila na plin – najavio je Kosta Minovski, vlasnik Cammea.
Bez investicija
Da situacija nije zadovoljavajuća, potvrdio je i osnivač najmlađeg taksija – Taxija Zebre, Mići Kuzmanović.
– Koliko para, toliko muzike. Ovo su jedva isplative cijene, ali nećemo ništa povećavati jer bi nam to samo štetilo – kazao je. Raspolaže sa 30 vozila koja dnevno prosječno ostvare 10 do 15 vožnji, odnosno tri do četiri tisuće kuna mjesečno. Iako su u travnju prošle godine povećali cijene za pedeset lipa, u Eko taxiju također ističu da se bore na tržištu.
– Sve je ovo na granici isplativosti i zapravo odražava općenitu situaciju u gospodarstvu. Zbog toliko niskih cijena nemamo prostora za bilo kakve daljnje investicije. No, cijene zasad nećemo mijenjati – poručio je Mislav Munivrana, direktor Eko taxija.
voznja zet-om 1km 10kn, voznja najjeftinijim taxiem 14,30kn voznja zet-om 10km 10kn, voznja taxiem oko 60kn. mislim da lazu i da ipak nisu jeftiniji od zeta ;-)