Nedostaci u prometnoj povezanosti te neriješena komunalna i infrastrukturalna pitanja.
Problemi su to koji najviše muče stanovnike Dugog Sela, barem ako je suditi prema primjedbama i prijedlozima koje su iznijeli na županijskoj tribini Večernjeg lista “Želite li bolji grad”. Tribina koja je definirala neke od ključnih problema u Zagrebu te potaknula njihovo rješavanje u 17 gradskih kvartova, stigla je i u županiju, odnosno Dugo Selo gdje se sinoć održala jednosatna rasprava u gradskoj vijećnici.
Godinama pokušavaju
Na petoj županijskoj tribini, nakon Velike Gorice, Samobora, Zaprešića i Jastrebarskog, i u Dugom Selu se okupio velik broj građana koji su željeli iskoristiti priliku da postave pitanja nadležnima iz prve ruke. Rasprava koja je potaknula najviše zanimanja ona je o povezanosti Dugog Sela sa Zagrebom. Naime, iako se već godinama pokušava dogovoriti pokretanje ZET-ove linije na toj relaciji, građani su i dalje prepuštenim skupljim autobusnim prijevoznicima.
– Već smo nekoliko puta u zadnjih pet godina vodili intenzivne pregovore oko uvođenja te linije, no Zagreb od nas traži svotu od oko 7 milijuna kuna koju mi ne možemo platiti – objasnio je gradonačelnik Dugog Sela Stipo Velić te istaknuo kako će se i dalje nastaviti voditi pregovori.
Ipak, najavio je da će se već ove godine obnoviti cesta od Dugog Sela do Zagreba. To je jedan od glavnih projekata koji će se realizirati u 2016., uz konačno puštanje u pogon zatvorenog sustava kanalizacije za područje cijelog grada.
No, oni koji žive u okolnim naseljima, poput Kopčevca, morat će se strpjeti još neko vrijeme dok ne dobiju sustav kanalizacije.
– Projekt izgradnje kanalizacije u Kopčevcu i još nekoliko naselja prijavit ćemo za financiranje iz fondova EU te se nadamo da će projekt biti gotov do 2018. – objasnio je Marijo Vinko, pročelnik za prostorno uređenje.
Bazeni na čekanju
Upravo su europski fondovi jedan od izvora iz kojih će Grad Dugo Selo pokušati dobiti dodatna sredstva. Naime, gradonačelnik Velić je istaknuo kako je proračun Dugog Sela svake godine sve manji, pa je tako lani iznosio 42 milijuna kuna. Stoga mnogi projekti za koje bi građani voljeli da budu realizirani neće tako skoro ugledati svjetlo dana. Jedan od njih su gradski bazeni. A i neki drugi planovi, poput prenamjene stare vojarne ili asfaltiranja prilaza zgradama u Domobranskoj ulici, nisu izvedivi zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa.
Ma daj, pa ta cesta je zaštićeni povijesni spomenik iz doba Ndh.