Kolumna

Nitko ne može reći da baš mora svoj auto parkirati ispod bana

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Nitko ne može reći da baš mora svoj auto parkirati ispod bana
24.09.2017.
u 16:22
Baš svi komentari pješaka bili su pozitivni kada je u pitanju u petak održan Europski dan bez automobila, koji je za motorna vozila zatvorio centar grada.
Pogledaj originalni članak

Neobično je mirno bilo hodati u petak centrom grada. Ljudi su se kao i inače šetali nogostupom, no svako malo bi se okrenuli i iza ramena pogledali zašto cestom ne vozi nijedan automobil. Onda su nakon nekog vremena zaključili da bi se, kada već nema vozila, oni mogli malo prošetati kolnikom.

– Baš super promjena! Moglo bi ovako biti i inače – zaključila je umirovljenica Mira, dok je Zagrepčanin Ivan komentirao kako je neobično tiho. Šetao se gradom s jednoipolgodišnjim sinom Makom koji, za promjenu, nije prstom pokazivao na vozila i govorio “tu-tu”.

Baš svi komentari pješaka bili su pozitivni kada je u pitanju u petak održan Europski dan bez automobila, koji je za motorna vozila zatvorio centar grada. Nije se smjelo voziti na potezu između Trga bana Jelačića, Bakačeve, Vlaške, Europskog trga, Palmotićeve, Boškovićeve, Hebrangove, Gundulićeve, Ilice, Mesničke, Demetrove, Ilirskog trga i Radićeve, a jedina su iznimka bili Hitna, vatrogasci, policija, komunalna vozila, javni prijevoz, taksiji te vozila osoba s invalidnošću s prebivalištem u toj zoni. Vozači osobnih automobila ostavljali su ih stoga na parkiralištima izvan najužeg centra i onda se prošetali do svog krajnjeg odredišta. Čak se i većini vozača ova ideja svidjela, tek je poneki Zagrepčanin za volanom izrazio otvoreno negodovanje. No pravih argumenata za kritiku baš i nemaju jer centar oslobođen od prometa nešto je čemu bi se trebalo težiti cijelo vrijeme, a ne samo jedan dan u godini. Možda ne treba zatvoriti sve ulice koje su bile uključene u jučerašnji program, no nije tako teško zamisliti nekoliko prometnica oko glavnog trga bez automobila. Nitko ne može reći da mu je apsolutno nužno parkirati se točno “ispod bana“. Centar Zagreba relativno je malen i doslovno se s jednog njegovog kraja do drugog može doći za 20 minuta pješačenja, a tu je i sasvim funkcionalan javni prijevoz. Mala je to “žrtva“ za grad bez buke i zagađenja

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

DU
Deleted user
10:17 25.09.2017.

Vožnja bicikla po trotoaru bez biciklističke staze - u dane redovnog prometa- i jest u rangu parkiranja auta ispod Bana. Balkane moj šatrourbani!

BE
BeroII
19:54 24.09.2017.

". . . . . . . . . . . . . mora svoj auto parkirati ispod Bana . . . . . . . . " . . . A tko je to ikada rekao i pokušao. Nemojte stalno pokušavati biti "senzaciolisti". Čitajući vaše "članke", čovjek dobije dojam da vam baš inteligencija ne smeta. I sljedećih deset godina, tj. dok ne naučite osnovne postulate novinarstva, nemojte se potpisivati kao "novinari" jer to nipošto niste. Prije ste piskarala.

DU
Deleted user
14:26 25.09.2017.

Svakako se slažem za vožnju bicikla, no ne i bez položenog ispita za bicikle (barem)! Jer biciklisti se voze pločnikom kako hoće, najčešće suprotnom od pokazivanja strelice? Staze bi trebale biti svakako bolje obilježene, češće mora biti smjer kretanja, najviše zabrana ispred ulaza u bolnice, dućane i tome slične građevine, gdje staza za bicikle teče ne prekinuto, tih desetak metara? Pogledajte si Klaićevu Bolnicu?