Remont pruge

Noć, kiša, napon 25.000 V. Oni i ležeći mijenjaju žice

03.09.2014., Zagreb - Radnici HZ-a koji rade na obnovi kontaktne mreze na pruzi kod kolodvora Borongaj. Photo: Petar Glebov/PIXSELL
03.09.2014., Zagreb - Radnici HZ-a koji rade na obnovi kontaktne mreze na pruzi kod kolodvora Borongaj. Photo: Petar Glebov/PIXSELL
10.03.2014., Zagreb - U tijeku su intenzivni radovi na obnovi pruzne dionice izmedju Zagreba i Dugog Sela. Dionica duga 16 kilometara, na kojoj se krizaju glavni prometni koridori trebala bi biti gotova do ljeta ove godine. Vrijednost radova je oko 230 mi
04.09.2014.
u 12:00
S radnicima na obnovi najprometnije pruge. Vlakovi će ići do 140 km/h. Obnova dionice Borongaj – Dugo Selo stajala je 230 mil. kn
Pogledaj originalni članak

Godinu dana i 230 milijuna kuna bilo je potrebno da najprometnija željeznička dionica međunarodnog koridora u Hrvatskoj, od Borongaja do Dugog Sela, duga 16 km, bude spremna za velike brzine. Radnici Pružnih građevina, tvrtke kćeri HŽ Infrastrukture, užurbano dovršavaju sve potrebno kako bi već sljedeći tjedan na poddionici Borongaj – Sesvete vlakovi mogli putnike prevoziti brzinom i do 140 km/h. Ne smeta im kiša koja neumorno pada već danima ni činjenica da moraju raditi od 00.30 do 4.15 sati.

Fizički zahtjevno

– Radimo po svim vremenskim uvjetima, osim za vrijeme grmljavine, kada je opasno uopće biti blizu mreže. Trenutačno vršimo radove na kontaktnoj mreži – priča šef gradilišta Ivan Šegota te dodaje da se za vrijeme radova zatvara promet te isključuje napon.

Dok rade, moraju biti izuzetno oprezni jer, dok je jedna pruga bez napona, drugom teče struja od 25.000 volti. Noćni uvjeti opasniji su i zbog slabije vidljivosti, a radnici moraju imati i položene ispite za rad na visini te na visokim naponima.

– Osim toga, moraju biti fizički spremni za sve uvjete. Često i u ležećem položaju postavljaju mrežu, pogotovo ako idu kroz tunele – kaže suvoditelj gradilišta Tomislav Mlinarić te dodaje da radnici obično poslije 45. godine ne mogu raditi takav posao.

Kod njih često dolaze oni tek izašli iz srednje škole, a neki od njih su i Ivan Majdandžić i David Miljan. – Radimo od svoje 19. godine – kratko su dobacili u pauzi između radova.

Poboljšana sigurnost

Trenutačno su radnici stacionirani u blizini Borongaja, dok se dijelom pruge od Sesveta do Dugog Sela još od lipnja nesmetano vozi većom brzinom. Posebice se to osjeti u nekoliko niskopodnih novih vlakova.

– Osim smanjenja vremena putovanja vlakom na ovoj prigradskoj relaciji, obnovom je naročito poboljšana sigurnost u korištenju željezničkog prometnog sustava – kazali su iz HŽ Infrastrukture. Preostali su još radovi uz prugu koji ne remete prometovanje projektiranom brzinom, dodaju, a konačni završetak svih radova predviđen je do kraja godine.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

ON
onajkojizna
08:10 05.09.2014.

Sramota kaj pišete bez provjere informacija , a novinar bi trebao znat da je napon 25000 V a ne struja

QW
qwas33333
17:18 04.09.2014.

"...drugom teče struja od 25.000 volti" ne kaže se to tako

NE
neutron
14:37 04.09.2014.

Haha velike brzine od 140 kn/h Ahaha :D Takve brzine neće biti moguće zbog nesposobnosti prometnika, vlakovođa i ostalog osoblja HŽ-a. Oni mogu imati i magleve, ali uprskat će. Dakle, najprije je trebalo zamjeniti lijene i nesposobne ljude, naravno i one koruptivne, a onda tehniku. ...kako bilo Pružne građevine još najviše i rade u tom HŽ - leglu lijenosti i lopovluka, iako i tu ima puno pijavica.