Bandićev projekt

Objavljena prva skica zagrebačkog Manhattana, arhitekti: Ovo je protivno GUP-u!

Foto: Društvo arhitekata Zagreb
Zagrebnački Manhattan
Foto: Društvo arhitekata Zagreb
Zagrebnački Manhattan
Foto: Društvo arhitekata Zagreb
Zagrebnački Manhattan
25.03.2019.
u 19:09
Skica je dio poziva arhitektima da sudjeluju u natječaju protivno GUP-u i Pravilniku o natječajima s područja arhitekture, urbanizma, unutarnjeg uređenja i uređenja krajobraza, ističe Društvo arhitekata Zagreb
Pogledaj originalni članak

Društvo arhitekata Zagreb objavilo je prvu skicu zagrebačkog Manhattana koji bi se trebao graditi u Novom Zagrebu između rijeke Save, Avenije Većeslava Holjevca, Avenije Dubrovnik i Ulice Radoslava Cimermana, na površini od gotovo 1,1 milijun četvornih metara.
 

Prema onome što se vidi na skici, zagrebački arhitekti nisu zadovoljni.

– Skica je dio poziva arhitektima da sudjeluju u natječaju protivno GUP-u i Pravilniku o natječajima s područja arhitekture, urbanizma, unutarnjeg uređenja i uređenja krajobraza – objavili su na svojim stranicama.

Naime, tvrtka Ex-development iz Dubaija objavila je javni natječaj za projekt Promatračkog tornja na prostoru Hipodroma u Zagrebu.

– Natječaj je raspisan na parceli na kojoj se nalazi Hipodrom, u vlasništvu Grada Zagreba, nije jasno da li raspisivač za isti ima odobrenje vlasnika, a nije definiran naručitelj niti ocjenjivački sud – objašnjava Društvo arhitekata Zagreb (DAZ) te ističu kako se prema skici može zaključiti da se prostor planira izvan stvarnog konteksta zagrebačkog okruženja.

Foto: Društvo arhitekata Zagreb
Zagrebnački Manhattan

– Prva građevina za koju se traži projektno rješenje postavlja se na hipodromsku stazu i inundaciju Save. Time se prve građevinske aktivnosti baziraju na prostorima koji se trebaju posljednji popunjavati, tek nakon što se napravi urbana regeneracija Velesajamskog prostora. Planirana interna organizacija uklanja najmanje tri objekta spomeničke vrijednosti na prostoru Velesajma (Talijanski, Čehoslovački i Vitićev paviljon) što je potpuno neprihvatljivo. Također, negira se unutarnja aleja Velesajma koja je položena istok-zapad i ima visokovrijednu ambijentalnu i krajobraznu vrijednost. Cijela intervencija prikazana na ovoj skici negira zaštićeni sklop Velesajma kao kulturno-povijesne cjeline – ističe DAZ.

Foto: Društvo arhitekata Zagreb
Zagrebnački Manhattan

Kažu kako povezivanje s okolnim prostorom zelenila nije ispravno planirano.

– Zelenilo se prema Bundeku spaja na mjestu gdje se neminovno mora ići preko Avenije Većeslava Holjevca, dok bi odmakom na sjever kontakt mogao biti ostvaren ispod nadvožnjaka kojim se Avenija Većeslava Holjevca penje na Most Slobode, ili južnije na raskršću. Na južnoj strani planiranog zahvata zelenilo se dijagonalno spaja s Parkom Mladenaca, dok se stvarni spojevi pothodnicima ispod Avenije Dubrovnik nalaze zapravo neposredno istočnije i zapadnije od ovog rješenja. Sudeći po ovoj skici zelenilo se planira u minimalnom obimu – pojašnjavaju arhitekti.

Smatraju kako i povezivanje s prometnom infrastrukturom nije ispravno planirano.

– Vidljivo je da se nova prometnica sjever-jug unutar projekta iscrtava tako da se uopće ne nastavlja na prometnice u Sigetu, dok se nova dijagonalna prometnica potpuno neartikulirano postavlja tako da traži velike intervencije unutar Velesajma. Unutarnja organizacija trgova ne prati matricu Velesajma, a naznačena premalena kružna tramvajska linija nije nikakav dobitak za ukupnu funkcionalnost javnog prijevoza u gradu. Skicom se ne promatra realna potreba izgradnje dodatnih mostova za povezivanje dijelova Grada preko Save, i potrebna jača prometna mreža na tom dijelu – napominju.

VIDEO Cijene taksija u Zagrebu

ISTRAŽILI SMO

Evo kako zaista izgleda živjeti s prometom u Zagrebu: 'Autom pužemo u kolonama, tramvaj zapinje u gužvi, a autobusi ne dolaze'

Krkljanac na cestama metropole više nije “rezerviran” za jutarnje ili poslijepodnevne špice, već je postao pojava na koju možete naići kad god nekamo krenete autom. A njih je sve više, kaže gradska vlast, koja stoga potiče korištenje javnoga prijevoza, no i problemi u ZET-ovoj tramvajskoj i autobusnoj mreži zapravo su svakodnevica. Svjedoče o tome i stanovnici iz različitih dijelova grada s kojima smo provjerili kako se probijaju kroz gužve na putu do posla, fakulteta, doktora... a njihove priče pokazuju kako je situacija doista poražavajuća.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

DA
DarthVader
19:23 25.03.2019.

I vec opet protiv, a jos nije ni pocelo. HR banana drzava. Nema nam spasa.

PA
pofuk_alo
19:31 25.03.2019.

Paviljoni na Velesajmu imaju spomeničku vrijednost? Ma dajte, molim vas.

IH
iron.hide.54966
20:10 25.03.2019.

Protivno je gupu i zdravom razumu mnoge zgrade koje niču po Zagrebu ko gljive poslije kiše pa ništa.