Proizvode domaćih obrtnika dvije su godine promovirati na digitalnoj platformi Zagreb Crafts, a kad su se kupci naviknuli na to da ručno rađene predmete mogu nabaviti na internetu, odlučili su napraviti korak dalje.
Pa sad Obrtnička komora Zagreb svojim članovima nudi “materijaliziranu” verziju projekta. U prostoru od 40-ak četvornih metara u Prolazu Matice obrtnika u Ilici 49 otvorit će salon u kojemu će moći izlagati i prodavati proizvode.
Na turističkoj ruti
– Prostor je ponajprije namijenjen obrtnicima koji nemaju svoje prodajne lokale ili su oni izvan centra. Trenutačno se uređuje, a u ožujku planiramo otvoriti – kaže Mirza Šabić, predsjednik Obrtničke komore Zagreb.
U prvih šest mjeseci, dodaje, Komora planira pokriti troškove prostora, a poslije će obrtnici plaćati zakupninu za određeni dio trgovine, poput polica, te proviziju za prodanu robu.
Te će naknade služiti isključivo za pokriće troškova poslovanja salona, a ideja je da prostor, ističe Antun Trojnar, predsjednik zagrebačkoga Udruženja obrtnika, bude i točka na ruti obilaska turista koje bi dovodili vodiči. Izložile bi se ondje, objašnjava, sitnije stvari namijenjene svakodnevnoj uporabi, poput raznih suvenira, ukrasa, dizajnerske odjeće, torbica, šešira...
Nakon 1. veljače imat će konačan popis obrtnika koji će svoje proizvode nuditi u Zagreb Crafts salonu. Zasad ih je, kaže, zainteresirano tridesetak od njih 140, koliko ih je na portalu, no moraju još dogovoriti cijenu najma. A da je i 3000 kuna mjesečno, ističe kožni galanterist Miljenko Vuk, više se isplati nego da otvara svoj dućan u kojemu bi morao imati promet od 100.000, izračunao je, da bi bio na nuli.
– Proizvode prodajemo putem interneta i uglavnom radimo na veliko. Specijalizirali smo se za jelovnike za ugostitelje, novčanike za konobare, alatne torbe za majstore... No supruga Ana dizajnira ženske aktovke pa bi bilo zgodno izložiti ih u dućanu. Ima i mnogo onih koji ne znaju da postojimo, a tu će nam trgovina itekako pomoći – kaže vlasnik obrta “Vuk Leather”, koji je otvoren 1972.
Na policama novoga salona trebali bi se naći i proizvodi brenda “Klupica”, odnosno suveniri od drva i stakla koji nastaju tehnikom laserskog graviranja.
– Obrt postoji tek dvije godine, a trenutačno proizvode prodajem samo na sajmovima – ističe vlasnica Dijana Smoljo.
Zainteresirani su i u “Cipelama Valek”, obrtu otvorenom 1963., kojima će prostor služiti kao dobra promocija.
– Cipele se kod nas izrađuju po mjeri pa ih ne planiramo prodavati, no turisti će moći vidjeti kako izgledaju. U inozemstvu se ručni rad mnogo više cijeni nego kod nas, a slični su proizvodi mnogo skuplji nego ovdje – kaže Irena Kostelac-Zrnić.
“Podići” će branšu
Da je trgovina projekt koji bi trebao “podići” zagrebačke obrtnike, smatra i Tanja Hudetz, koja drži kartonažu s tradicijom od 1862., a u njoj izrađuju različite ambalaže, kutije, mape, diplome.
– Uglavnom radimo po narudžbi, no katkada nekome zatreba kakva kutijica za dar, a s obzirom na to da nemamo klasičnu maloprodaju, Zagreb Crafts u našu priču odlično se uklapa – zaključuje T. Hudetz.
Nesreća u Rijeci - taksist pokupio pješake