Na posljednjem katu zgrade na ulazu u Glavni kolodvor vrijeme kao da je stalo. Prometnici još rade na uređaju koji je u prometni sustav željeznica ugrađen još – 1940. godine.
– U doba kad je postavljen taj signalni sustav, bio je najnovije čudo tehnologije, a danas više nema ni rezervnih dijelova kojima bismo ga mogli održavati pa je bilo krajnje vrijeme da se zamijeni – kaže Zoran Tomšić, voditelj projekta izmjene signalno-sigurnosnog uređaja, zbog kojeg se Glavni kolodvor zatvara na deset dana. Da bi, osim uređaja, izmijenili i 39 glavnih signala, 77 manevarskih, pet ponavljača, 25 graničnih signala te 85 hidrauličnih sprava, HŽ je kao glavne postaje za to vrijeme odredio Zapadni kolodvor, za putnike koji dolaze iz smjera Ljubljane, te Maksimir za one koji dolaze s istoka.
Edukacija iz Siemensa
Ideja o zamjeni sustava počela je, kaže Tomšić, još potkraj osamdesetih prošlog stoljeća, kada je sagrađena i nova zgrada, u kojoj će od 10. ožujka funkcionirati novi signalno-sigurnosni uređaj.
– Najviše će se olakšati prometnicima, koji sada reguliraju sav promet na kolodvoru. Novim sustavom morat će “kliknuti” samo na ulaz u željeznicu te ciljnu točku, a program će sam izračunati rutu – kazao je Tomšić.
Da bi bili skretničari ili prometnici, moraju jako dobro poznavati mrežu kolodvora. Sada će na novom uređaju imati i meteorološku stanicu te grijače tračnica koji će se automatski uključiti s obzirom na vrijeme, dok su dosad sami palili grijače. Da bi naučili kako funkcionira novi sustav, konzorcij iz Siemensa, koji je proizveo suvremenu opremu, priredio je trodnevnu edukaciju. Za montažne radove zaslužna je tvrtka Elektrokem iz Vugrovca, a na izmjeni će raditi još nekoliko izvođača te stotinjak radnika.
Bandić tražio odgodu
No, unatoč tome što je HŽ poduzeo sve pripremne akcije da putnike upozori na zatvaranje, oni koji prigradskim vlakovima putuju na posao žale se jer će im se otežati put, a vrijeme do posla produljiti. Stoga je gradonačelnik Milan Bandić HŽ-u uputio zahtjev da se radovi odgode za ljeto.
– Rok za početak radova ne možemo odgađati jer nakon tih radova počinje remont dionice Glavni kolodvor – Klara vrijedan 80 milijuna kuna. Tijekom ljeta planirana su i dva velika remonta na dionicama Velika Gorica – Turopolje (vrijedan 109 milijuna kuna) i Borongaj – Dugo Selo (vrijedan 280 milijuna kuna). Ta dva remonta izazvat će veće teškoće u prometu te su stoga i planirani za ljeto – rekli su u HŽ Infrastrukturi.
Nema tko istražiti nabavke nagibnih vlakova ??? I propust je grijeh!