Zadnja su stanica svakog autobusa i tramvaja, ali i zadnja rupa na svirali zagrebačkog javnog prijevoza, barem sudeći prema tome kako ih se održava. Kada se govori o okretištima u Zagrebu, zapravo se teško odlučiti koje izgleda gore, od Savskog mosta sa samo jednom nadstrešnicom i Črnomerca koji više sliči na sajmište do poluraspadnute trešnjevačke Remize. Ništa veselije nije ni na istoku grada, na Borongaju te u Dubravi i na Dupcu.
Staro i neodržavano
Svim okretištima zajedničko je da očajnički vape za obnovom, da se ona stalno najavljuje, ali da sve ostane samo na obećanjima. Tako se godinama govori o rekonstrukciji okretišta kod Savskog mosta gdje putnici čekajući autobuse sjede na hrđavim metalnim ogradama. Svojedobno su ondje postavljene improvizirane sjedalice, i to na jedan dan jer nikad nije ishođena dozvola. Na Dupcu se sad uređuje moderna tržnica koja bi trebala oživjeti i okretište, a na Črnomercu je infrastruktura zbog neodržavanja potpuno neupotrebljiva. Većeg zahvata ondje nije bilo više od 30 godina, a putnicima je najveći problem što se već tri godine ne može ući u tamošnji javni WC. Na pitanje HSLS-ova zastupnika Darka Klasića kada će se stanje promijeniti, gradonačelnik Milan Bandić najavio je da će se na Črnomercu “šarafiti“ i prije ljeta, no čini se da je ipak sve ostalo na riječima. Razlog je što isprva prihvaćen idejni projekt ipak nije dobio zeleno svjetlo ZET-a, pa se sada radi novi.
– Za rekonstrukciju autobusnog terminala Črnomerec izrađen je idejni projekt, ali su njegove smjernice bitno izmijenjene zbog dodatnih zahtjeva ZET-a. Stoga se sada radi novo idejno rješenje u suradnji sa ZET-om te Gradskim uredom za strategijsko planiranje i razvoj grada uvažavajući generalni urbanistički plan i urbanistički plan uređenja – poručili su iz Ureda gradonačelnika te dodali kako će radovi početi čim se osmisli novo rješenje i izmijeni projektno-tehnička dokumentacija te ishode sve potrebne dozvole.
– Do cjelovite rekonstrukcije okretišta, izvršit će se pregled stanja postojećih nadstrešnica i izvesti nužni zahvati s ciljem zadovoljavanja minimalnih funkcionalnih i sigurnosnih elemenata – poručili su. Hoće li Črnomerec dočekati svoje novo ruho tek treba vidjeti, a čeka se i dogradnja te opremanje hale tramvajske radionice Trešnjevka.
Žele premjestiti remizu
Čuvena remiza u Ozaljskoj 105 otvorena 1936. godine nekada je bila među najmodernijim takvim zdanjima u Europi, a danas je ruglo tog dijela grada. Središnji objekt, hala koju sada treba osvježiti, sagrađen je 1981. godine, a trebao je tada prihvaćati tramvaje duge do 14 metara.
– Dolaskom niskopodnih tramvaja čija je dužina 32 metra i koji se jako razlikuju po koncepciji gradnje, radna mjesta nisu prilagođena te se godinama pronalaze improvizirana rješenja za njihov prihvat i održavanje u tramvajskoj radionici. Potrebna su posebna radna mjesta koja će uz prijem cijelog vozila omogućiti obavljanje održavanja – stoji u pozivu za javnu nabavu gdje piše kako je osim dogradnje radionice, potrebno ugraditi i platformske dizalice za tramvajska vozila. Izvođač radova je izabran u travnju, a iz ZET-a poručuju da bi radovi trebali početi uskoro.
Predsjednik vijeća Gradske četvrti Trešnjevka - sjever, Ivan Butorac, kaže da su ti 9,6 milijuna kuna vrijedni radovi tek manji zahvat, a da Remiza još čeka kapitalni projekt. Prema njegovu mišljenju, za Trešnjevku bi bilo idealno da se remiza premjesti u Blato, a da kvart dobije novu zonu za kulturne i gospodarske djelatnosti.
Pogledajte i galeriju: Prosvjed Zetovaca, u podne na 10 minuta zaustavili vozila
A kad ste nekaj napravili za Crnomerec/Kustrosiju? Pogledajte stanicu vlaka u Kustosiji!!, Ah da , NE POSTOJi, a ljudi cekaju na kisi, snijegu i vjetru svaki dan. Ali nasli smo rjesenje. Netko je prelozio da se na okretistu tramvaja postavi FONTANA. Aha, sada ce Bandic odmah naci novce i konacno urediti Crnomerec.