u tri ulice

Odlučili su u Sigetu uvesti naplatu parkiranja. Grad: Ma neće to proći

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
26.03.2021.
u 08:00
Mjesni odbor i Vijeće četvrti izglasali prijedlog, stanovnici podijeljeni
Pogledaj originalni članak

Voli me, ne voli me? Hoće li, neće li? Tako su ovih dana tamošnji stanovnici čupkali s tratinčica laticu po laticu i za svaku se pitali uvodi li se naplata parkiranja u Brodograditeljskoj aleji, Ulici Siget i Aleji pomoraca ili ipak ne. Iako je na prošlotjednoj sjednici Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb zapad prošla odluka da se uvodi, Grad je na nju stavio veto i prelomio: zone naplate parkiranja proširivati neće, a te tri ulice u naselju po tome pitanju ostaju kakve su i dosad bile.

Sporna procedura i “presuda”

– Činjenica je kako je na prijedlog Mjesnog odbora Siget, u kojem većinu čini koalicija SDP, HNS, Zagreb je naš!, NL, ORaH, RF i Za grad, na sjednici Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb zapad prihvaćeno uvođenje naplate parkiranja u tim ulicama. No, s obzirom na to da prijedlog nije prošao sve demokratske procese, odnosno da nije održan zbor građana, ističemo da Jelena Pavičić Vukičević, koja obnaša dužnost gradonačelnice, taj prijedlog neće prihvatiti – poručuju iz Grada, dodajući kako se zone naplate parkiranja u Zagrebu neće širiti niti će cijene na javnim parkiralištima te u javnim garažama poskupjeti.

– Osim toga, važno je napomenuti da Zagreb, u usporedbi s ostalim gradovima u Hrvatskoj i unutar Europske unije, ima znatno niže cijene javnog parkiranja. Također podsjećamo da je zbog epidemiološke situacije i opterećenosti zdravstvenog sustava još na snazi mjera besplatnog parkiranja oko svih zdravstvenih ustanova čiji su osnivači Grad i država, a mjera će trajati sve do ukidanja odluke o proglašenju epidemije – kažu u Gradskoj upravi.

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL

No, kako neslužbeno doznajemo iz sigetskog Mjesnog odbora, oni tvrde da peticije, savjetovanja ili zbora građana nije ni trebalo biti te da su sve napravili po “PS-u”.

– Mi smo shodno pravilima jednoglasno prihvatili tu točku. Nismo prije toga trebali napraviti nikakvo očitovanje sa Sigećanima – kaže izvor iz Mjesnoga odbora.

Pitali smo i u Zagrebparkingu koja je točno procedura donošenja ovakvih odluka te tko je u pravu.

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL

– Stanovnici putem Vijeća mjesnog odbora mogu zatražiti uvođenje naplate parkiranja u pojedinim ulicama. Prijedlog se zatim dostavlja Vijeću gradske četvrti koje ga, ako je suglasno, prosljeđuje u nadležni gradski ured koji zatim priprema akt za savjetovanje sa Zagrepčanima. Nakon provedenog savjetovanja, a sukladno članku 17. Odluke o organizaciji i načinu naplate parkiranja, gradonačelnik donosi izmjene i dopune Pravilnika o korištenju javnih parkirališta i javnih garaža kojim se određuje zona u koju se svrstava određeno parkiralište – odgovaraju iz Holdingove podružnice.

Taj članak pak govori o tome kako se javna parkirališta svrstavaju u četiri zone. Od toga je prva crvena, druga žuta, treća zelena, a četvrta je označena narančastom bojom. Čini se, prema svemu sudeći, kako je savjetovanje sa stanovnicima korak koji slijedi nakon što se izglasa prijedlog na Vijeću gradske četvrti. No, najvažnije je, prema članku, kako zadnju riječ u izmjeni zona i blokova ima gradonačelnik..

Bilo kako bilo, u naselju su oko toga podijeljeni. Dok su jedni glasno za tu ideju, drugi joj se odupiru.

– Apsolutno podržavam uvođenje naplate. Parkirno mjesto nemoguće je pronaći, moram svaki dan napraviti po četiri ili pet krugova po kvartu kako bih uhvatila slobodno mjesto, a neki automobili stoje mjesecima na istoj poziciji – govori Anita Srdac, koja radi u Domu zdravlja u Brodograditeljskoj aleji.

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL

Bez karte uvijek krcato

A s njom se slaže i Sandro Markičević, stanovnik Sigeta.

– Parkiranje je besplatno pa je uvijek krcato. Ja sam za to da se uvede neka, pa barem i simbolična naknada, da ljudi poštuju pravila. Ima nepristojnih i nekulturnih vozača koji blokiraju dio ceste ili prilaza te tako ugrožavaju i vozače, ali i pješake. Moja supruga nikad s kolicima i djetetom ne može iz Brodograditeljske aleje otići u park, odnosno preko prilaza, jer je vječno netko parkiran i blokira put – kaže. Željko Crvenica dijeli njegovo mišljenje, a dodaje i kako bi se taj režim naplate trebao uvesti u svim kvartovima da se vozače “nauči redu”. S njima bi pak o tome mogao raspravljati Matej Maras, koji objašnjava kako je uvođenje naplate loša ideja. A zašto?

– Pa pokraj su crkva i dom zdravlja. Ovamo dođu bolesni ljudi kojima bi trebalo omogućiti da se ne brinu ako zapnu u redu i gužvi kod doktora hoće li parkiranje platiti 15 ili 60 kuna – stava je Maras. Ivan Brnardić, kojeg smo zatekli sa suprugom na parkiralištu, također ističe da ne bi bilo fer da moraju plaćati.

– Grad je obećao da nema širenja zona. Nadam se da će se toga držati jer su teška vremena ispred nas – zaključuje.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

ZB
zgrada_bez_parkinga
10:31 28.03.2021.

Sreća je na strani jakih...

TV
tvrdapixa
12:47 26.03.2021.

I budi sad pametan!? Neki bi ovak a neki onak! Bilo bi najbolje da za SDP, HNS....budu parkirališta s naplatom, a za HDZ, SNS... parkirališta bez naplate! Siguran sam da bi se ovi iz SDP-a, HNS-a... poskrivečki parkirali na parking HDZ-a

VI
vibrator
16:34 26.03.2021.

Čekaj kako to? Znači kažu iz grada da MO nije poštovao procedure, a prošlo kroz Vijeće Gradske četvrti i stručne službe grada koji pripremaju sjednice za vijeće? he he