PROMETNE MANJKAVOSTI

Odvojak bez građevne dozvole uzrokovat će prometni kolaps

13.09.2002.
u 00:00
* ZET-ovci tvrde da se njihovi autobusi u kružnom toku u Škorpikovoj neće moći mimoilaziti s drugim vozilima
Pogledaj originalni članak

Prilaznu prometnicu do novog shopping centra "King Cross" u Jankomiru, Grad Zagreb sagradio je bez građevne dozvole. To je izrijekom potvrdio jučer i pročelnik Ureda za izgradnju, Nenad Crnić, nakon što je Poglavarstvo donijelo odluku da, zbog dobivanja građevne dozvole, Grad otkupi polovicu parcele od Circulus regis Zagreb d.o.o. i Hipermarketa Coop Zagreb. Drugoj je polovici Grad već bio vlasnik, a ostalih je 276 četvornih metara otkupio za 96.600 kuna, odnosno 350 kuna po kvadratu.

- Riječ je samo o odvojku za "King Cross", a ne za cijeli podvožnjak - istaknuo je Crnić, kao da će manja parcela umanjiti zgražanje javnosti nad nedopustivim ponašanjem Poglavarstva koje gradi bez građevne dozvole.

Osim nemara u "papirnatom" dijelu priče o "King Crossu", problem vreba i u vjerojatnom prometnom kaosu koji očekuje Zagrepčane željne šopinga. Kad trgovački centar u Jankomiru otvori vrata kupcima - a to je već 22. rujna - te naročito kad iduće godine tamo s radom počne i "Bauhaus", prometne gužve Ljubljanskom avenijom i Škorpikovom, koje su i inače rak-rane metropole, bit će još veće. Neki prometni stručnjaci, ali i vozači koji onuda svakodnevno voze, tvrde kako pristup novom trgovačkom centru nije prometno dobro riješen, jer su i ulaz i izlaz napravljeni s iste strane - iz Škorpikove. Čak je i ZET reagirao, jer se njihovi autobusi zbog premalih radijusa u kružnom toku neće moći mimoići s drugim vozilima. Osim toga, susjedna Obalna cesta, koja je mogla služiti kao izlaz iz kompleksa, uopće nije u funkciji.

- Škorpikova jednostavno nema kapacitet da primi sva vozila koja će onuda prolaziti. S druge, pak, strane, Obalna cesta uz nasip stoji potpuno neiskorištena. Dovoljno je bilo napraviti samo drukčiju prometnu regulaciju, odnosno dopustiti skretanje i u pravcu centra - kaže T. J. (podaci poznati redakciji).

U Odjelu za promet objašnjavaju kako Obalna cesta ne može biti u funkciji izlaza upravo zbog toga što se s parcele "King Crossa" ne može voziti prema centru. Škorpikova je, kao jedini mogući pristup, za potrebe centra proširena na četiri prometna traka te denivelirana u odnosu na Ljubljansku aveniju.

Kako je ZET tražio da se radijusi prošire, Grad je prije ljeta tamo napravio određene kozmetičke promjene. Građevinski se nije moglo puno napraviti, pa su vanjski trak proširili iscrtavanjem nove signalizacije, tako da je trenutačna situacija - kako tvrde u Odjelu za promet - zadovoljavajuća.

U ZET-u ipak očekuju gužve, no nadaju se da će se promet moći normalno odvijati. Naime, ulica je djelomično proširena i uređena, na dionici od Ljubljanske do rotora, tako da su daljnji građevni zahvati jedino rješenje za ublažavanje gužvi koje se očekuju.

D. Ćuk, Ro. Kovačević

Pogledajte na vecernji.hr