Ovog ljeta bez posla je ostalo čak 447 radnika Gredelja koji su u već u poodmakloj dobi zaposjeli burzu nadajući se novom poslu. Među njima su i Ivica Čuvar i Miroslav Radanović koji su uz još 233 radnika od 1. rujna na burzi.
– Čemu se mogu nadati, u jesen ću napuniti 53 godine i teško da ću nakon 18 godina rada ovdje naći novi posao. Doma me čekaju nezaposlena žena i dva sina od kojih je stariji baš završio srednju školu – kazao je Radanović. Opisao je da su im prošli četvrtak najavili da se za 200-tinjak osoba ugovori o radu neće produžiti.
– U stečaju smo već 20 mjeseci i od tada smo na iglama hoće li se ugovoriti kakav posao i hoće li nam produljiti ugovore, no za nas nije bilo spasa – rekao je Radanović. Na posljednjem popisu na kojem se od 2012. i otvaranja stečaja već našlo 960 osoba svoje ime našao je i Ivica Čuvar.
– U Gredelju sam radio 12 godina, a sada ću na burzu kao i stotine kolega i tko zna hoće li za nas biti posla. Žena mi je u mirovini s primanjima od 1500 kuna – kazao je Čuvar. Nekoliko dana prije uručenog otkaza na posao se vratio s operacije srca koja je također, kazao je, uzrokovana stresom od iščekivanja.
U stečaju smo već 20 mjeseci i od tada smo na iglama hoće li se ugovoriti kakav posao i hoće li nam produžiti ugovore, no za nas nije bilo spasa
otpušteni radnik Gredelja
Glavnog krivca u tužnoj priči o potonuću i propasti Gredelja bivši radnik i sindikalac, a danas borac za Gredelj s burze Željko Starčević vidi u stečajnom upravitelju Peri Hrkaću koji u dvije godine nije ugovorio gotovo nijedan posao.
Hrkać krivnju prebacuje na HŽ, vlasnika Gredelja, a koje posao prepuštaju Končaru i stranim tvrtkama. Otamo su pak poručili kako su Gredelju u 2014. dali 39 posto poslova na servisu vlakova i lokomotiva (od 133 milijuna kuna) i da se ugovara redoviti popravak vlaka u iznosu od oko 6,5 mil. kuna.
Na upit može li HŽ obavljati servis vlakova ako se Gredelj ugasi, što je mogućim najavio Hrkać, iz HŽ-a su kazali kako na njihovo poslovanje situacija oko Gredelja neće utjecati jer se zbog ugovaranja projekta nova 44 vlaka očekuje sve manja potreba za popravkom putničkih vagona i dizel-motornih vlakova.
Nekad uspješna tvrtka još je 2012. imala 1464 radnika, a sad ih je 496.
Glavni krivci su SDP i HDZ te njihovi koalicijski partneri odnosno uvlakači željni fotelja. Ekonomija je uništena, a država pokradena, nije li to akt veleizdaje?