Zagreb Connect

Petnaest finalista bori se ostvariti svoj poslovni cilj

Foto: Privatni album
članovi amodo tima
Foto: Liana
aplikacija Liana
Foto: Privatni album
članovi mogy teama
Foto: Screenshot
videoreha
Foto: Stemi
stemi prvi hrvatski robot
Foto: Touragent
touragent
Foto: screenshot/teamplayers
teamplayers
Foto: screenshot/amondo connected analytics
amondo connected analytics
Foto: screenshot/gamingbattleground
gamingbattleground
Foto: screenshot/nauticalbooking
nautical booking
Foto: Privatni album/Morska vidra
morska vidra
03.11.2015.
u 17:18
Ova konferencija prilika je da se povežu s investitorima
Pogledaj originalni članak

Petnaest finalista izabrano je za natjecateljski dio konferencije Zagreb Connect, koja će se održati 11. i 12. studenog na Zagrebačkom Velesajmu u organizaciji Grada Zagreba, veleposlanstva Izraela, HAMAG-Bicroa i ZV-a.

Mirka Jozić, pročelnica za gospodarstvo, rad i poduzetništvo kaže kako izbor finalista nije bio lagan. Prijavila su se čak 73 startupa, iz područja softverskog razvoja, interneta stvari, računalnih igara, robotike i nautičke proizvodnje.

–Za većinu od 15 finalista-startupova ovo će biti prva prilika da se povežu s investitorima te ostvare svoje poslovne ciljeve, a mi im želimo biti podrška na njihovom putu da postanu uspješna poduzeća – kaže Jozić. Večernji list predstavlja 15 finalista.

 

Dino Barać, voditelj startupa Adopto

Adopto je internetski servis koji tehnološkim tvrtkama omogućuje da pojednostave zapošljavanje stručnjaka. Dino Barać, voditelj startupa Adopto kaže da su isprva željeli olakšati posao svojim poznanicima, koji imaju uspješne tehnološke tvrtke koje brzo rastu, ali su svi bili suočeni s istim problemom: potraga za zaposlenicima iziskuje velike investicije i odmiče im fokus od razvoja proizvoda. Adopto je trenutačno u fazi testiranja. Cilja na 2,2 milijuna tehnoloških tvrtki globalno. Osnivači Adopta su Mario Buntić, Nikola Biondić i Dino Barać iz Zagreba. Tim ima 15 članova, od čega je njih osam iz Mostara, Beograda, Dubaija i Dublina. "Mi ciljamo svaku tehnološku tvrtku a svijetu koja želi skalirati svoj tim bez muke", kaže Barać.

 

Nikola Orešković, vlasnik Morske vidre

Startup Morska vidra razvio je pomoćno plovilo za jahte od osam do 20 metara dužine. Nikola Orešković, vlasnik Morske vidre pojašnjava da je na temelju 15 godina iskustva u projektiranju jahti, osmislio i patentirao kompaktan i estetski atraktivan komad brodske opreme, koji kad se rasklopi služi, ili kao pasarela, odnosno mostić za prelazak na kopno, ili kao pomoćno plovilo.

Orešković kaže da je na Morskoj vidri radio tim od desetak ljudi s kojima je surađivao na projektiranju tri jahte Elan Power i obje Adriane zadarskog Sas Vektora. –Planiramo izraditi industrijski prototip u 2016. godini, a za izlazak na globalno tržište tražimo investiciju od pola milijuna eura– kaže Orešković.

 

Damir Hudetz, voditelj tima Videorehe

Videoreha je rehabilitacijska platforma koja već ima tri tisuće korisnika i koju traže izvan Hrvatske. To je alat koji pokriva rehabilitaciju cijelog sustava organa za kretanje od zglobova, kosti, mišića i tetiva. Damir Hudetz, voditelj tima Videorehe kaže da korisnici mogu preko profila na Videoreha platformi provoditi rehabilitaciju sljedeći protokol, plan te detaljne audio i video upute.

–Trenutačno imamo preko 3000 korisnika koji se mjesečno informiraju i do sada smo uspješno rehabilitirali preko petsto pacijenata, a sve to bez ikakve promocije– kaže Hudetz. Navodi da već imaju potpisane ugovore sa partnerima iz Ukrajine i Bugarske, a u pregovorima su s partnerima iz Njemačke, Švicarske, BiH, Španjolske.

 

Martina Grgić, suosnivačica i operativna direktorica Smart Lumies

Zagrebački tročlani tim razvio je interaktivne kocke Smart Lumies koje spajaju Lego, Nintendo i internet u jednome. Martina Grgić, suosnivačica i operativna direktorica Smart Lumies pojašnjava da djeca u dobi od dvije do sedam godina razviju do 90 posto saznanja o svijetu oko sebe i o odnosima među objektima.

Roditelji pak djeci te dobi troše prosječno 15 dolara mjesečno na igračke, koje zatim vrlo brzo djeca zaborave ili bace. –Smart Lumies su drugačije, one su poput igraće konzole gdje nije potreban display za igranje i učenje što znači da su modularne poput Lego kockica, pružaju mogućnost biranja 'igre' poput Nintenda, a spajaju virtualnu i fizičku interakciju u novi način igranja–kaže Martina Grgić.

 

Zoran Janžek, direktor Vision Teama

Vision je platforma koja OPG-ovima te drugim mikro i malim proizvođačima daje prodajnu i marketinšku snagu velikih igrača. Zoran Janžek, direktor Vision Teama kaže da iako Vision startaju 3. studenog, već sad imaju 41 trgovca-partnera i 272 predregistrirana kupca zainteresirana preko platforme davati komentare i kupovati proizvode. Janžek ističe da se sa sličnim problemima u pristupu kupcima susreću mikro i mali poduzetnici i u ostatku EU. –Iako razvijamo projekt u Hrvatskoj, već sad u fazi predlansiranja imamo upite za širenje Vision platforme u nekoliko europskih zemalja–, kaže Janžek. Vision razvija šesteročlani tim: Danijel Botić, Mario Vrabec, Dino Salopek, Andrej Grgić, Edi Ferhatović i Zoran Janžek.

 

Goran Agačević, direktor startupa AMODO

Amodo Connected Analytics koristi 17 tisuća vozaća u Europi i SAD-u, koji su dosad napravili više od dva milijuna kilometara. Ima tri klijenta koja već plaćaju za korištenje tog sustava i četiri koji ga testiraju kako bi ga mogli početi komercijalno koristiti. Gorjan Agačević, direktor startupa AMODO kaže daje Amodo Connected Analytics sustav za koji s jedne strane analizira vozačevo ponašanje u prometu što su vrijedni podaci osiguravajućim kućama, a s druge aktivno potiče vozača da bude sigurniji i efikasniji.

– Osigurateljski proizvod činimo opipljivijim, zanimljivijim i u konačnici korisnijim, a na ideju smo došli radeći na projektu za Volvo Car Corporation– kaže direktor Gorjan Agačević.

 

Marin Trošelj, suosnivač i operativni direktor STEMI

Šestonogi STEMI prvi je hrvatski robot koji je ušao u fazu testne proizvodnje. Riječko-zagrebački tim u tri je dana preko Indiegoga skupio ciljanih 16 tisuća dolara, a sredstva zainteresiranih testnih kupaca pristižu i dalje. Marin Trošelj, suosnivač STEMI-ja kaže da već imaju ponude za investiranje od poslovnih anđela, VC fondova i kompanija koje se bave obrazovanjem. STEMI je prvi hrvatski robot za obrazovanje. Pomoću njega učenici će moći učiti 3D modeliranje, matematiku, fiziku, elektroniku i programiranje. STEMI je nastao u veljači ove godine spajanjem dvaju razvojnih timova iz Rijeke i Zagreba. Tim čine Pavao Pahljina, Marin Trošelj, Luka Fućek, Antun Vukičević, Vlatko Klobučar i Josip Vukičević.

 

Vjeran Fistrić, direktor i suosnivač Canella 

Canelio je prvi pametni uređaj za treniranje pasa. Vjeran Fistrić, direktor i suosnivač Canelia kaže da je zajedno s dva prijatelja, a svi su zaljubljenici u pse, krenuo u razvoj Canelio clickera, prvog pametnog uređaja za treniranje pasa, koji će u kombinaciji s mobilnom aplikacijom vlasnicima pasa omogućiti da na dlanu imaju osobnog trenera za svoje ljubimce.–Sve školice pasa i treneri s kojima smo razgovarali zainteresirani su za Canelio clicker, a više od petsto ljudi već se pribilježilo za informaciju kad ćemo lansirati naš proizvod– kaže Fistrić.

Dodaje da prototip prvo planiraju predstaviti u Hrvatskoj, a zatim krenuti u osvajanje tržišta SAD-a gdje je 13 milijuna vlasnika pasa koji koriste zastarjele clickere.

 

Matija Matija, direktor Tourgenta

Tourgent je softver za upravljanje autobusnim charter poduzećimaPomaže im organizirati resurse, komunicirati i analizirati profitabilnost. Tourgent već ima tri domaća korisnika kojima pojednostavljuje poslovanje prateći vozače, vodiče, ture i vozila.

Matija Matija, direktor Tourgenta kaže da im je konkurencija slaba, a da samo prijevozničko tržište u EU vrijedi sedamnaest milijardi dolara dok u SAD-u je ono još dodatnih šest milijardi dolara. Pojašnjava da je tržište u EU veće zbog turizma i organiziranih turističkih putovanja.

No, naglašava da će zbog interesa američkog investitora potražiti i američke klijente.

 

Sara Matić, suosnivačica Nautical Bookinga

Startup Nautical Booking razvija online boating zajednicu s peer to peer platformom za privatne brodove.

Omogućuje povezivanje vlasnika brodova s turistima koji žele unajmiti charter brodove, odnosno ići na krstarenja što je jedan od najpopularnijih oblika ljetovanja u Hrvatskoj. Dovoljno je odabrati datum, odredište i tip broda, a servis, slično kao što to radi AirBnB za privatni smještaj, nudi ponudu brodova koji odgovaraju željama turista. Na takav način turisti dobivaju bogatiju ponudu i veću kontrolu pri traženju i bookingu chartera.

Startup su osnovali Sara Matić i Pjero Kusijanović.

 

Krešimir Drvar, osnivač aplikacije Liana

Liana je mobilna društvena mreža za iseljenike koja je u prva četiri dana prikupila više od 1200 članova iz 104 zemlje. Danas je član Facebookovog programa za razvoj aplikacija i ima više od 30 tisuća korisnika. Krešimir Drvar, osnivač startupa Appliana kaže da je zadovoljan rastom broja korisnika. Na ideju je, došao prije dvije i pol godine kad mu je u Las Vegasu prišao jedan Rus presretan što još netko priča sličan jezik. Navodi da je istražio tržište i otkrio da u svijetu postoji 216 milijuna imigranata dok je broj onih koji svake godine odlaze na poslovna putovanja nekoliko puta veći. Samo iz Hrvatske u posljednjih se desetak godine iselilo gotovo 100 tisuća ljudi. "Liana omogućuje da u tuđini pronađu nekoga iz svoje zemlje – kaže Drvar.

 

Dino Mandić, osnivač i direktor SailRoutera

Jedan tanker izgrađen u Hrvatskoj već koristi SailRouter. Dino Mandić, osnivač i direktor pojašnjava da je riječ o softveru za računanje optimalne rute plovidbe za trgovačke brodove.

Jedino je takvo rješenje na svijetu koje koristi senzor gibanja za prepoznavanje stanja mora tijekom plovidbe te u proračun uračunava detaljne hidrodinamičke značajke broda.

–Od 2013. godine svi trgovački brodovi imaju obavezu planirati optimalne rute kojima će smanjiti potrošnju goriva kako bi koristili povoljnije vremenske prilike, odnosno uračunali utjecaj valova i morskih struja– kaže direktor Mandić. SailRouter cilja na globalno tržište trgovačkih brodova koje broji 49 tisuća brodova.

 

Luka Ciganek, direktor GamingBattleGround

GamingBattleGround je platforma koja igračima računalnih igara omogućuje da organiziraju turnire i zarađuju novac na taj način. Premijeru će imati u idućih desetak dana, a i prije toga ima više od 400 korisnika. Luka Ciganek, direktor GamingBattleGrounda očekuje da će u prvom mjesecu imati više od deset tisuća korisnika. Navodi da je servis pokrenuo u suradnji s pet prijatelja, koji su poput njega, svi zaljubljenici u računalne igre.

– Otvaramo novi aspekt u industriji gdje igrači mogu zarađivati i organiziranjem online turnira, a ne samo igrajući u njima – kaže Ciganek. Dodaje da je tržište za njihov proizvod vrlo veliko, jer danas samo jedna igra ima i više od 40 milijuna aktivnih korisnika mjesečno.

 

Andrej Radinger, direktor Mogyja

Mogy je nastao iz projekta, koji su Andrej Radinger i Vedran Mandić zajedno sa timom stručnjaka, radili za popularnog američkog osobnog trenera Roba MacIntyrea, koji trenira WWE sportaše poput John Cena. Andrej Radinger, U sustavu imamo registrirano 70 trenera. Nekima od trenera je Mogy omogući višestruko povećanje broja svojih klijenata.

– Odmah su nas prepoznali pa tako našu ultimativnu aplikaciju za osobne trenere, koja omogućuje upravljanje klijentima i njihovim programima vježbanja, koristi 70 trenera od kojih su neki višestruko povećali broj klijenata– kaže Radinger. Dodaje da im je cilj američko tržište vrijedno 34 milijarde dolara. U Mogy je dosad uloženo 130 tisuća dolara.

 

Stipe Rezić, osnivač TeamPlayersa

Startup TeamPlayers razvio je platformu koja sportašima omogućuje da na temelju vještina i sposobnosti pronađu priliku za sebe bilo gdje na svijetu. Stipe Rezić, osnivač TeamPlayersa kaže da je to poput LinkedIna za sportaše. Da sportaši itekako pokazuju interes svjedoči podatak da se na TeamPlayer pretplatilo 70 trenera i tisuću sportaša. –Želimo mijenjati živote sportaša po svijetu, jer žalosno je da u današnje doba sportaši jako teško dolaze do prilika za razvoj i napredak te imaju šansu otići u produktivniju sredinu– kaže Rezić. Navodi da je usporedba s LinkedInom namjerna, jer je način potvrđivanja ljudskih sposobnosti sličan. –Za razliku od konkurencije mi smo otvoreni za sportaše svih dobi, ne samo profesionalce– kaže Rezić.

>> Aplikacija Mash.Me pobjednik prvog Zagreb Connecta

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.