proširuje se područje bez vozila

Pješačka zona od Glavnog pa do Gupčeve zvijezde

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Pješačka zona od Glavnog pa do Gupčeve zvijezde
23.05.2019.
u 08:45
Zona za pješake u centru prvi je put planirana Detaljnim urbanističkim planom središta grada iz 1973. Počela se uređivati 1987. na osnovi idejnog rješenja uređenja prostora uže i šire zone Trga bana Jelačića, objašnjavaju u Gradu
Pogledaj originalni članak

Od Savske na zapadu do džamije na istoku, od Gupčeve zvijezde na sjeveru do Branimirove na jugu – samo pješaci. Zona je to, pokaže li se studijom da je riječ o dobroj ideji, iz koje bi se u metropoli potpuno izbacili automobili, a za to, kažu u Gradu, više je razloga.

Iz pretprošlog stoljeća

Prvi je svakako, govore, onečišćenje zraka zbog gustoće prometa, koji najviše šteti upravo stanovnicima užeg središta grada, a trenutačne pješačke koridore potrebno je unaprijediti.

– Oni su sad neadekvatno povezani te je mreža pješačkog prometa isprekidana. Osim motornog prometa, usto, negativan utjecaj na pješačke pravce kretanja stvaraju i biciklističke staze koje su određenim dijelom iscrtane neadekvatno pa je potrebno izraditi prijedlog rješenja za nesmetano i optimalno odvijanje motoriziranog i nemotoriziranog prometa – objašnjavaju u gradskoj upravi što će se dobiti izradom idejnog rješenja proširenja pješačke zone u centru Zagreba. Osnovna prometna mreža u središtu grada, kažu, planirana je i građena u prošlom i pretprošlom stoljeću te ju je potrebno optimizirati.

– Zona za pješake u centru prvi je put planirana Detaljnim urbanističkim planom središta grada iz 1973. Počela se uređivati 1987. na osnovi idejnog rješenja uređenja prostora uže i šire zone Trga bana Jelačića – objašnjavaju u Gradu pa dodaju kako se razvojem metropole, poglavito u turističkom smislu, bilježi sve veće zasićenje prometnica, povećanje vremena čekanja, repova, emisija štetnih plinova i buke te dolazi do smanjene prometne učinkovitosti i sigurnosti. Ono što se, objašnjavaju u gradskoj upravi, sad zapravo želi napraviti jest analiza područja omeđenog Savskom i Frankopanskom na zapadu, Glavnim kolodvorom, odnosno željezničkom prugom i Branimirovom na jugu, Gupčevom zvijezdom i Ulicom Antuna Vrančića na sjeveru te Draškovićevom, Vlaškom, Ulicom Franje Račkog, Višeslavovom i zgradom Hrvatskog društva likovnih umjetnika na istoku.

– To je zona koja je određena za promatranje. Točnije, unutar nje brojit će se promet u vršnim periodima te će se na temelju tih analiza, kao i već izrađenih studija, vidjeti do kojih se granica može uvesti zabrana za motorna vozila. Ili, u prijevodu, ne znači to da će se pješačka zona uvesti na cijelom području koje je obuhvaćeno analizom. Ali da će se širiti, svakako hoće – ističu u Gradu pa dodaju kako će se pješacima i biciklistima središte Zagreba najvjerojatnije prepuštati u fazama kroz godine.

Elaborat od 199.000 kuna

Prometni elaborat, odnosno idejno rješenje proširenja pješačke zone u centru, stajat će, procjenjuje se, 199 tisuća kuna, a tvrtka koja dobije posao s Gradom morat će ga izraditi u roku od pet mjeseci.

– Početkom sljedeće godine znat ćemo onda točno granice do kojih bi se trebao zabraniti pristup automobilima i na tome ćemo onda početi raditi. Elaboratom sad ostvarujemo određene mjere iz Razvojne strategije grada za razdoblje do 2020. godine, ali i one iz Akcijskog plana upravljanja bukom u gradu do 2023. – kažu u gradskoj upravi.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

ZI
zip123
09:41 23.05.2019.

Dajte se strijeznite,pa od Britanca do Borongaja MORAS proci kroz centar.Firme su u centru,ljudi zive u centru a ne samo po cukama.Spametite se i pojacajte kontrolu prometa.

TH
thu
11:36 23.05.2019.

To bi bilo suludo... Ukinite licence silnim Uberima i inim taxi službama, pa če biti manje gužve na cestama...

SA
Samoborka
20:26 26.05.2019.

Ma joooj to se netko samo pravi vazan, toga budite sigurni nece ( ako uopce ) biti u sljedecih 10-15 God.