Danas svjedočimo još jednoj u nizu nepromišljenih odluka gradske vlasti donesenih po hitnom postupku i bez konzultacije s građanima, iako se radi o vrlo osjetljivom pitanju sa značajnim posljedicama na njihov svakodnevni život. U posljednjoj promjeni pravilnika o parkiranju u gradu Zagrebu najavljeno je uvođenje zanimljive novosti podjele dosadašnjih triju parkirališnih zona na blokove izvan kojih neće vrijediti povlaštene karte već će korisnici plaćati punu cijenu parkiranja.
– Iako takva odluka doprinosi dugoročnom smanjenju broja automobila u središtu grada, što je dio održive vizije koju promovira stranka Za grad, u stranci smatraju da se u ovom slučaju nažalost ipak radi o brzopoteznom pokušaju punjenja gradske blagajne. Bez odgovarajuće studije postojećeg stanja i konzultacije s korisnicima usluge ovakva odluka još jednom demonstrira nedostatak vizije i dijaloga između gradske vlasti i građana Zagreba, te ad hoc pristupanje rješavanju ključnih problema u gradu – navodi se u priopćenju.
– Iako je inicijativa ograničavanja parkirališnih blokova pozitivna s obzirom na to da se građane unutar parkirnih zona stavlja u jednaku poziciju, u situaciji velikog pritiska na parkirna mjesta u centru smatramo da postoji rizik za još veće opterećenje prometa ukoliko će stanari sada morati kružiti u potrazi za parkirnim mjestom unutar svog bloka ili za besplatnim parkirnim mjestom – izjavio je Filip Tanay, vijećnik četvrti Donji grad.
– Dok se u Zagrebu po potrebi odluke o parkiranju svode na izmjenjivanje populističkog smanjivanja cijena parkiranja i podizanja cijena za krpanje proračuna, Europa je prepuna primjera inovativnih kombinacija restriktivnih politika parkiranja i poticanja održivih i čišćih prijevoznih sredstava. Tako se u Barceloni sav prihod od parkiranja ulaže u sustav javnih bicikala, a u Strasbourgu za 20 kuna dobijete dnevnu kartu za garažu Park & Ride i besplatnu povratnu kartu za javni prijevoz do sedam osoba – zaključila je Iva Kvakić, supredsjednica stranke i vijećnica gradske četvrti Trnje.
Stranka Za grad preporučuje da se napravi analiza broja parkirnih mjesta i stanara unutar kritičnih zona kako bi se adekvatnije napravila podjela na blokove i osigurala protočnost u tim zonama, omogućavanje kupnje povlaštenih karata za parkiranje u javnim garažama s besplatnim javnim prijevozom do centra te trenutačno smanjenje cijena karata javnog prijevoza.
>>Novi režim blokovskog parkiranja u gradu mogao bi sniziti cijene