Deset milijuna eura vrijedan sustav nadzora gradskog prijevoza (Atron) više nije u funkciji jer je ZET deset ljudi koji su radili na njegovu održavanju premjestio u druge odjele! Time su svoj smisao dijelom izgubili i elektronski čitači karata te elektroničko plaćanje prijevoza u što je investirano više od 5 milijuna eura.
Četiri godine razvoja
Sustav je to koji, kako nam je objasnio izvor u ZET-u, regulira broj tramvaja na prugama, mjeri njihovo vrijeme dolaska i odlaska i te podatke šalje na infostupove na tramvajskim stanicama.
U praksi to znači da putnici više ne trebaju pozorno pratiti displej dok čekaju tramvaj jer on daje automatizirane podatke koji ne moraju biti točni. U slučaju da tramvaji ne izađu iz spremišta zbog kvara sustav ih neće automatski izbrisati s popisa, već će se sve do ručnog brisanja oni “pojavljivati” na infodisplejevima. Atron je sustav koji bi trebao, kada tramvaj izađe iz garaže, uspostaviti digitalnu vezu i onda prema zadanoj “špranci” izračunati vrijeme dolaska na pojedino stajalište.
“Novim ćemo sustavima raspolagati podacima o opterećenosti linija, broju i kategoriji putnika te ćemo prema tim pokazateljima uključivati dodatna vozila i raditi potrebne korekcije”, svojedobno su ga opisali u ZET-u. Sada to više ne funkcionira. Slijedom toga suvišni su i elektronički čitači karata putem kojih se procjenjivalo jesu li u prometu potrebna dodatna vozila ili nisu.
Inače, milijunski projekt je zaživio 2008. godine nakon četiri godine razvoja. Zašto se takvo ulaganje ne iskorištava i ne ispunjava svoju funkciju – u ZET-u nisu znali konkretno odgovoriti.
Gdje su i zašto na druge poslove raspoređeni djelatnici koji su na njemu “operirali”?
– Ne bježimo od činjenice da se suočavamo s nekim operativnim poteškoćama u svakodnevnom radu, ali ih nastojimo riješiti racionalizirajući troškove, a zadržavajući kvalitetu usluge prijevoza – komentirao je jučer Tomislav Jurić, glasnogovornik te Holdingove podružnice.
Česte gužve u centru
Osim što je sustav nadzora i upravljanja javnim gradskim prijevozom gotovo izvan funkcije, nedostatno korištenje vrijednosnih karata u autobusima i tramvajima ne pruža dovoljno podataka za kvalitetnu analizu. Zbog toga prometni kaos u centru grada nije rijetkost jer se broj tramvaja unatoč realnoj potrebi ne povećava, što često zna rezultirati velikim gužvama, kašnjenju vozila...
GUBITAK! A koliki je tek gubitak ostvario Grad Zagreb kao grad kojim vlada Bandić!!!