Dossier ZET

Propada ZET-ov sustav vrijedan 10 milijuna eura

Foto: PIXSELL
zet
Foto: PIXSELL
zet
Foto: PIXSELL
zet
04.03.2011.
u 08:15
Najveći gubitaš Holdinga više ne može održavati skupocjene akvizicije za koje i dalje stižu rate
Pogledaj originalni članak

Deset milijuna eura vrijedan sustav nadzora gradskog prijevoza (Atron) više nije u funkciji jer je ZET deset ljudi koji su radili na njegovu održavanju premjestio u druge odjele! Time su svoj smisao dijelom izgubili i elektronski čitači karata te elektroničko plaćanje prijevoza u što je investirano više od 5 milijuna eura.

Četiri godine razvoja

Sustav je to koji, kako nam je objasnio izvor u ZET-u, regulira broj tramvaja na prugama, mjeri njihovo vrijeme dolaska i odlaska i te podatke šalje na infostupove na tramvajskim stanicama.

U praksi to znači da putnici više ne trebaju pozorno pratiti displej dok čekaju tramvaj jer on daje automatizirane podatke koji ne moraju biti točni. U slučaju da tramvaji ne izađu iz spremišta zbog kvara sustav ih neće automatski izbrisati s popisa, već će se sve do ručnog brisanja oni “pojavljivati” na infodisplejevima. Atron je sustav koji bi trebao, kada tramvaj izađe iz garaže, uspostaviti digitalnu vezu i onda prema zadanoj “špranci” izračunati vrijeme dolaska na pojedino stajalište.

“Novim ćemo sustavima raspolagati podacima o opterećenosti linija, broju i kategoriji putnika te ćemo prema tim pokazateljima uključivati dodatna vozila i raditi potrebne korekcije”, svojedobno su ga opisali u ZET-u. Sada to više ne funkcionira. Slijedom toga suvišni su i elektronički čitači karata putem kojih se procjenjivalo jesu li u prometu potrebna dodatna vozila ili nisu.

Inače, milijunski projekt je zaživio 2008. godine nakon četiri godine razvoja. Zašto se takvo ulaganje ne iskorištava i ne ispunjava svoju funkciju – u ZET-u nisu znali konkretno odgovoriti.

Gdje su i zašto na druge poslove raspoređeni djelatnici koji su na njemu “operirali”?

– Ne bježimo od činjenice da se suočavamo s nekim operativnim poteškoćama u svakodnevnom radu, ali ih nastojimo riješiti racionalizirajući troškove, a zadržavajući kvalitetu usluge prijevoza – komentirao je jučer Tomislav Jurić, glasnogovornik te Holdingove podružnice.

Česte gužve u centru

Osim što je sustav nadzora i upravljanja javnim gradskim prijevozom gotovo izvan funkcije, nedostatno korištenje vrijednosnih karata u autobusima i tramvajima ne pruža dovoljno podataka za kvalitetnu analizu. Zbog toga prometni kaos u centru grada nije rijetkost jer se broj tramvaja unatoč realnoj potrebi ne povećava, što često zna rezultirati velikim gužvama, kašnjenju vozila...

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 41

DE
demokršćanin
22:26 06.03.2011.

GUBITAK! A koliki je tek gubitak ostvario Grad Zagreb kao grad kojim vlada Bandić!!!

ZJ
Zjako
21:05 07.03.2011.

Taj sustav nikada nije ni valjao, samo je bilo potrebno da Dubravko Baričević i Miki drpe proviziju , a sad kao propada zato što treba upelati nekaj novoga! Pa opet provizija i tako ali do kuda?

N7
No.77
11:14 05.03.2011.

Što reći nego još jedna uspješni potez SDP-ovog kadra u Zagrebačkom holdigu. Samo što njih boli briga za to jer oni svoje neuspjehe ne plaćaju iz svog džepa već iz našeg.