vozila su još oslikana

Prošlo je godinu dana od obećanja o plavim tramvajima, hoće li biti skinute reklame sa ZET-ovih vozila?

storyeditor/2023-02-09/PXL_230122_91611746.jpg
storyeditor/2023-02-09/PXL_020522_93259670.jpg
storyeditor/2023-02-09/PXL_120422_92960001.jpg
storyeditor/2023-02-09/PXL_280122_91673882.jpg
storyeditor/2023-02-09/PXL_200521_32954426.jpg
storyeditor/2023-02-09/PXL_110408_1060.jpg
15.10.2023.
u 20:00
– Reklame će se maknuti do kraja godine sa svih tramvaja. Poduzeće je pokrenulo tužbu, no smatramo da tu stojimo dobro i ne odustajemo do plavih tramvaja nakon Nove godine. Postepeno ih skidamo – poručio je Tomašević.
Pogledaj originalni članak

Omekšivače, televizore, trgovačke lance, mobitele i brojne druge artikle od nove 2024. godine više nećete moći vidjeti na zagrebačkim ulicama, barem ne na vozilima javnog gradskog prijevoza. Do tada u ZET-u planiraju ukloniti sve reklame na autobusima i tramvajima i voznom parku vratiti isključivo plavu boju.

To obećanje, čuli smo doduše, prije točno godinu dana kada je gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio raskid ugovora s tvrtkom Info Media Group d.o.o. koja je postavljala reklame na 150 ZET-ovih vozila. No, do Nove godine, a samim time i roka za obećanje gradonačelnika ostalo je svega dva mjeseca, a na gradskim ulicama i dalje je podosta "šarenih" tramvaja i autobusa pa smo u gradskom prijevozniku odlučili provjeriti ide li sve po planu.

– ZET u voznom parku ima 476 autobusa i 263 tramvaja, a oslikano je još 54 tramvaja i 13 autobusa – ističu u gradskom prijevozniku i nastavljaju kako je ugovor Info Media Groupom raskinut te da sa ZET-om više ne surađuju.

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Spremnište tramvaja u Mandlovoj ulici
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Izgubljene stvari u skadištu u ZET-u
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Izgubljene stvari u skadištu u ZET-u
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Kraće linije - bolja usluga?
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Kraće linije - bolja usluga?
Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL
ZET skraćuje linije 5 i 7
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: "Plavi sat" na Trgu kralja Tomislava
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Zbog snimanja filma tramvaji sest dana navecer nece voziti centrom Zagreba
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagrebački ZET od danas primjenjuje novi vozni red na pojedinim tramvajskim i autobusnim linijama
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Spremnište tramvaja u Mandlovoj ulici

No, podsjetimo u veljači je direktor tvrtke Željko Banjac u razgovoru za Večernji list istaknuo kako je s dijelom oglašivača sklopljen ugovor do 2026. godine te da će zbog raskida ugovora nastati veliki troškovi, a usto kako će ZET izgubiti oko dva milijuna eura profita od oglasa. Direktor Info Medije tada je najavio i tužbu, a to se u međuvremenu i dogodilo, potvrdio je neki dan Tomašević na redovnoj konferenciji.

– Reklame će se maknuti do kraja godine sa svih tramvaja. Poduzeće je pokrenulo tužbu, no smatramo da tu stojimo dobro i ne odustajemo do plavih tramvaja nakon Nove godine. Postepeno ih skidamo – poručio je. Na pitanje kada ističe ugovor za posljednju reklamu i kada će flota biti plave boje u cijelosti, isti odgovor dobili smo i iz ZET-a.

I dok veći broj građana u anketama na portalima i društvenim mrežama podržava uklanjanje reklama s tramvaja i autobusa, ostaje otvoreno pitanje, je li to bio financijski najisplativiji potez. Naime, ZET je samo u prvom polugodištu 2023. financijsko izvješće zaključio s gubitkom od oko dva milijuna eura. Usto, poduzeće za javni prijevoz godinama se obilno sufinancira iz proračuna. Priznao je to i sam gradonačelnik kazavši kako ZET od subvencija dobiva oko  milijardu kuna, odnosno 130 milijuna eura godišnje.

POVEZANI ČLANCI:

– Reklame su vizualno zagađenje grada i nećemo grad prevtarati u šoping-centar na otvorenom – prisnažio je prije godinu dana svoju odluku tim argumentima Tomašević.

No, oglašavanje na vozilama gradskog prijevoza praksa je desetina gradova u svijetu, Europi pa i Hrvatskoj, a u situaciji gdje je ZET u gubitku nameće se pitanje, može li gradski prijevoznik sam namaknuti neki cent od komercijalne djelatnosti, odnosno oglašavanja. Podsjetimo, ranijih godina bilo je moguće zakupiti oglasni prostor na dijelu vanjske površine i unutarnjim površinama tramavaja i autobusa, doduše veličina reklame bila je ograničena baš kao i broj vozila na kojima se moglo reklamirati.

U ponudi su bili samo stari tramvaji i autobusi. Sada pak na ZET-ovoj web stranici ne pronalazimo mogućnost oglašavanja. U rubrici "Prodaja" u ponudi je samo najam tramvaja za izvanredne vožnje, a od oglašavanje je moguće samo putem privjesnica, odnosno papirnatih letaka koji se postavljaju na ukohvate.

– ZET nema u ponudi oglašavanje na vanjskim površinama vozila sukladno odluci nadležnih gradskih tijela – potvrdili su nam iz gradskog prijevoznika koji dakle na taj način nije zaradio niti centa, a čini se i ne planira.

VIDEO Reportaža o električnom autobusu koji je na testiranju u ZET-u

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar Guy_Fawkes
Guy_Fawkes
22:12 15.10.2023.

ZET je tak prepun novaca, da nema potrebe iskoristiti prostor za oglašavanje i na taj način uprihoditi koju Kunu, pardonček ojro. I da, zenfu je to nakaradno, a grad prepun smeća, nepokošena trava, nepokupljene grane i polomljena stabla, išarane fasade i tramvaji mu nisu problem..... Treba još izdržati godinu i pol......

Avatar Purgerdragovoljac
Purgerdragovoljac
08:24 16.10.2023.

Nesposoban rukovodeći kadar ne zna kako povećati prihode svoje tvrtke, a oni još nesposobniji od nesposobnih ukidaju čak i naslijeđene prihode. Neprocjenjivo.

Avatar Crni labud
Crni labud
21:40 15.10.2023.

Reklame na tramvajima su zagađenja a črčkarije po Masarykovoj nisu? A politički komesar Senf je jedini estetski kriterij koji će odrediti što je što.