Projekt

Rješenje - robotizirane garaže u blokovima

Foto: Zavod za planiranje
parkiranje
Foto: Zavod za planiranje
parkiranje
Foto: PIXSELL
parking
04.02.2011.
u 21:00
Građane treba pripremiti za skupi i komplicirani projekt koji zahtjeva rješavanje imovinskopravnih odnosa, kaže Niko Gamulin
Pogledaj originalni članak

Gradski zavod za prostorno uređenje još je prošle godine izradio dugoročnu strategiju prometnog rasterećenja središta grada, no reakciju iz nadležnog Ureda za promet nisu dobili. Predlažu blokovske garaže za stanare, za što su napravili pilot-projekt u pet blokova, i micanje polovice vozila s javnih površina.

Petogodišnji plan

Umjesto da se obrate svojim urbanistima, Ured za promet projekte rješenja gužvi već godinama naručuje od Fakulteta za prometnu znanost. Njihova posljednja ideja, prema riječima profesora Ivana Dadića, dva su para paralelnih jednosmjernih ulica: u smjeru zapad – istok Boškovićeva i Branimirova i obrnuto, Amruševa i Ulica Andrije Hebranga. Takvo rješenje u Zavodu drže neprihvatljivim jer neće smanjiti broj vozila, a morat će se mijenjati svi prometni znakovi i položaj parkirališnih mjesta duž zelenog vala.

– Fakultet je u kontradikciji. Zalaže se za izgradnju garaža, a istodobno radi studiju naplate ulaska vozila u središte. Takve su restrikcije nepotrebne jer se kroz centar mora prolaziti, do bolnica i ostalih sadržaja – drži urbanist Dubravko Širola, koji je s Nikom Gamulinom radio na pilot-projektu izgradnje garaža i raščišćavanja gužve. Njihova je ideja da grad napravi dugoročnu strategiju izgradnje garaža u blokovima za domicilno stanovništvo te da se makne 50 posto vozila s javne površine.

– Grad mora donijeti strategiju kako će se postaviti, pomoći građanima i pripremiti ih. Za to treba barem pet godina. Ulica je javna i mora biti komunikativni prostor, a ne privatni parking za stanare. Stanari moraju sebi osigurati parking. No treba naći najbolje rješenje jer će problema sigurno biti, imovinski problemi, ili da netko ne želi parking ili ga ne može financirati – kaže Gamulin.

15.000 eura po mjestu

Obojica urbanista upozoravaju da se ne može, kako je postao običaj, rješavati samo individualni promet jer je to jedan segment, već se rješenja moraju smišljati u odnosu na razvoj blokova, javnih površina i novi sadržaj. Unutrašnjost svakog bloka ima mjesta za garažu, a njihova je ideja da se rade u podzemlju te da se koriste postojeći ulazi jer su dovoljno široki. Zalažu se za novu tehnologiju gradnje i “lift” garaže. Procjenjuju da bi jedno garažno mjesto stajalo oko petnaest tisuća eura.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.