Tomislav Tomašević jučer je na konferenciji za novinare u povodu predstavljanja gradskog proračuna za 2025. godinu, ekskluzivno na prezentaciji pokazao i izgled novih električnih tramvaja. Prvih 20 Končarevih tramvaja, rečeno je, stiže iduće godine. Kako smo ranije pisali, najveća novost bit će i svojevrsna revolucija u Hrvatskoj, ali i šire, a to je da će vozila biti hibridna. Odnosno, osim strujom iz kontaktnog voda napajat će se iz baterija koje će se pak puniti energijom koja nastaje pri kočenju.
Riječ je o koncepciji regenerativnog kočenja koji već postoji u autoindustriji, ali ovo je prva primjena takvog sustava u javnom prijevozu. Uz manju potrošnju, kako su prije pojasnili iz Končara, to će značiti da u slučaju nestanka struje tramvaj može nesmetano nastaviti voziti, a baterija će se paliti i pri ubrzanju, kada je potrošnja najveća, pa bi ZET-u trebali stizati manji računi za struju.
Kao i njihovi prethodnici, nova će vozila biti niskopodna, no bit će tiša, u njih će stati 115 ljudi, a imat će i 27 sjedećih mjesta te prostor za kolica. Osobe s invaliditetom ukrcavat će se uz pomoć rampe, imat će četvera dvostruka vrata koja će se otvarati i zatvarati uz pomoć senzora, a okolinu i unutrašnjost vozila snimat će sustav videonadzora. Dio opreme bit će i novi displeji te sustav najave stanica, a putnici više neće morati štedjeti baterije na svojim mobilnim telefonima jer će ih u vozilima moći puniti uz pomoć USB utičnica. Bit će duži od 20 metara, a projektiraju se na brzinu od 70 kilometara na sat.
Džaba mu baterija, ako je nemaju svi tramvaji, jer će ionako morati stati kad ispred sebe naiđe na onaj tramvaj koji je nema.