Nakon što je podijelio otkaze staroj upravi i dogovorio sa sindikatima i gradonačelnikom Milanom Bandićem kresanje zaposlenih, nove mjere štednje ili, bolje rečeno, novi udarac direkciji koju je zatekao dolaskom na čelno mjesto zadao je predsjednik uprave Zagrebačkog holdinga Slobodan Ljubičić. Oduzeo im je pravo da koriste službene automobile, i to njih 130. Odlukom koja je na snagu stupila u subotu vozila koja su svakodnevno korištena morala su već biti parkirana u garažama tvrtke u Vukovarskoj ulici.
28 odabranih
Sebe i šest novih članova uprave – Antu Samodola, Zdenka Milasa, Ivana Tolića, Dariju Juricu, Niku Nodilo Lakoš te Danielu Franić – kao i 21 voditelja podružnica te tvrtke poštedio je nove mjere štednje, a svi ostali članovi direkcije i drugi zaposlenici izgubili su pravo koje su koristili pune četiri godine. Sada će aute moći voziti uz posebno Ljubičićevo odobrenje. "Upotreba službenih vozila dopušta se predsjedniku uprave, članovima uprave i voditeljima podružnica te osobama kojima predsjednik uprave to odobri", piše u odluci koja je na snazi od subote. Svi automobili bili su 24 sata na dan izvan garaža, a samo je iz direkcije čak 51 osoba koristila tu povlasticu. Među njima, naravno, i članovi bivše uprave Ivo Čović, Vlasta Pavić, Alenka Košiša Čičin-Šain te Tomislav Čulo.
– Službeno vozilo vratio sam još u srpnju prije odlaska na godišnji odmor i prije raskida ugovora s Holdingom, iako sam ga prema tom istom ugovoru imao pravo koristiti kao i dosad, u privatne i poslovne svrhe – kazao je Tomislav Čulo, nekadašnji član uprave.
Bivši šef Holdinga Ivo Čović auto još nije vratio.
– Posebnim ugovorom koji sam potpisao sa Slobodanom Ljubičićem imam pravo auto koristiti do isteka otkaznog roka. Auto je parkiran ispred zgrade u Vukovarskoj, ne vozim ga, a ključeve ću vratiti na zadnji dan otkaznog roka – kazao je Čović. Troškovi privatnog i poslovnog korištenja 130 automobila pojedinačno na mjesečnoj razini tvrtku su stajali 800 do tisuću kuna. To je u četiri godine trošak od najmanje pet milijuna kuna.
Vozili ih i članovi obitelji
Direktori, savjetnici, voditelji iz ureda za odnose s javnošću, voditelji javne nabave, svi oni mogli su auto koristiti bez ikakva nadzora o prijeđenoj kilometraži jer se o tome nije vodila nikakva evidencija, a osim njih samih, kako doznajemo, službenim autima koristili su se i članovi njihovih obitelji. Svi auti vlasništvo su leasing kuća, a njihovo korištenje zaposlenicima se priznavalo kao plaća u naravi. To pak znači da su uz svoje redovite plaće, po čijoj je pozamašnoj svoti barem direkcija Holdinga poznata, imali pravo koristiti se autom, u što je uključena i potrošnja goriva te servis.
Slobodan Ljubičić još nije počeo koristiti svoj službeni auto, a na neslužbeni put u Split otputovao je supruginim jer, kako su nam kazali iz Holdinga, u petak ni jedan drugi nije imao na raspolaganju.