najprometnije raskrižje

Pogledajte kako će se u skoroj budućnosti prometovati zagrebačkim rotorom!

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
rotor
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
rotor
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
rotor
08.03.2014.
u 23:00
Novim prometnim rješenjem broj vozila koji ulaze u rotor smanjit će se sa 100 na 60 tisuća dnevno
Pogledaj originalni članak

Tuneli ispod rotora pokraj naselja Remetinec, osam semafora u samom kružnom toku, produžavanje tramvajske pruge do Blata... denivelacija rotora, jedan od kapitalnih projekata Grada Zagreba, sve je izglednija.

Dodatna traka

Mehanički radovi ugovoreni su nedavno pa bi se tako trebalo početi, kako je najavio zamjenik pročelnika za prostorno uređenje Alan Ordulj, ispitivati samu podlogu da bi se pristupilo tuneliranju kao prvoj fazi sanacije rotora. Teško je očekivati da će rekonstrukcija biti gotova do same Univerzijade 2016. godine, kako se svojedobno najavljivalo. No konačno će se realizirati idejni projekt nastao 2010., koji su kao pobjednici na javnom natječaju Grada izradili Građevinski fakultet i tvrtka Aking. Lokacijska dozvola ishođena je, kaže tim projektanata, još prije dvije godine, a uz pobjedničku varijantu izradili su još njih četiri.

– Varijanta s tunelima je najisplativija, na drugima su kombinacije s vijaduktima – kaže prof. dr. Damir Pološki, umirovljeni profesor na Građevinskom fakultetu i glavni projektant. Ovim su rješenjem, dodaje, iz rotora eliminirali 60 tisuća vozila, 60 posto od onoga koliko ih danas dnevno prođe tim najprometnijim raskrižjem u Hrvatskoj. Prometno rješenje sastoji se od dva tunela duga 280 metara koji bi spajali Jadransku i Aveniju Dubrovnik, a koji će ići i ispod tramvaja, dok će rotor biti proširen izdvojenim trakama za desno skretanje.

Nova remiza u Blatu

– Sam rotor neće se mijenjati, ostat će na istoj razini, no oni koji budu u krajnjem desnom traku neće uopće ulaziti u kružni tok – kaže Pološki i dodaje da će desni trak biti fizički odvojen malenim otocima visokim 12 centimetara, a širokim metar i pol. Tramvajski i pješački režim ostat će isti, no pruga bi se trebala produžiti do Blata, gdje će biti nova tramvajska remiza.

– Čitav rotor bit će i semaforiziran, svi ulazi i kružni tok ispred ulaza – kaže Željko Stepan, član tima, dok njegov kolega Igor Majstorović objašnjava da će svaka traka voditi na određeni izlaz. Usmjeravat će ih vertikalna signalizacija na ulazu u kružni tok pa u samom rotoru neće biti preplitanja automobila. Projekt vrijedan 150 mil. kuna recenzirao je i Prometni fakultet.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 46

TR
Trnjanec
09:58 09.03.2014.

Bio sam uvjeren da je kompletna svrha i namjena rotora da se iz prometa izbace semafori. Čovjek uči dok je živ.

BU
Bulaba
08:59 09.03.2014.

I još da čujemo ono jedino što je bitno: odnos koristi i troškova. Dakle: 1. Koliko će to sve koštati? 2. Kolika će biti vremenska ušteda, npr. koliko će minuta uštedjeti svako vozilo koje će tuda prolaziti, od toga koliko je vozila iz Zagreba koji će to plaćati? 3. Kolika će biti ušteda goriva svakog vozila, od toga koliko je vozila iz Zagreba koji će to plaćati? 4. Za koliko će se smanjiti broj prometnih nesreća i koliko će se tu uštedjeti? I sve ostalo. Da vidimo, crno na bijelo, isplati li se to uopće. Najlakše je kopati i betonirati, to znaju i u Zambiji.

ZJ
Zjako
11:24 09.03.2014.

Semafori na kružnom nemaju svrhu i kružni tok se radi da se izbjegavaju semafori . Onda napravite križanje a ne kružni tok !