Siget svakim danom raste, a sa sve većim brojem automobila na cesti prometnice djeluju sve manje. U vrijeme najvećih gužvi treba i pola sata da se prođe tim novozagrebačkim kvartom, a jedan od razloga je što prometna rješenja koja su još donedavno funkcionirala danas više ne drže vodu. U Sigetu živi puno više ljudi nego onda kada je kvart projektiran, a i puno je više vozača. Da je krajnji čas da se nešto učini prije nego što Siget popuca po šavovima, smatra mladi Zagrepčanin Julijan Jurak. No zaključio je i da će proći previše vremena prije nego što Grad reagira pa je rješavanje ovog problema uzeo u svoje ruke.
Iz dvosmjerne u jednosmjernu
Jurak je magistrirao na Fakultetu prometnih znanosti, a kao temu diplomskog rada izabrao je istraživanje prometa u Sigetu. Sada je rad proširio te objavio cijelu prometnu studiju pod nazivom „Prijedlog poboljšanja prometa na području mjesnog odbora Siget“.
– Ovdje živim cijeli život i znam koje su najkritičnije točke te sam odlučio spojiti svoje stručno znanje s iskustvom koje imam kao stanovnik kvarta – rekao je Julijan Jurak te objasnio kako mu je cilj bio pomoći kvartu, a sve je napravio na vlastitu inicijativu iako je svjestan da se takvi projekti inače masno naplaćuju. Svoje će ideje ostalim Sigećanima predstaviti na predavanju koje će se održati sutra u 18 sati u velikoj dvorani Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb – zapad, na adresi Avenija Dubrovnik 12. Jurak će predstaviti analizu postojećeg prometnog sustava i infrastrukture, grafički prikaz prometnog modela koji bi najviše odgovarao Sigetu te će detaljno objasniti prijedlog novog koncepta. Predložio je izgradnju nove infrastrukture, izmjenu nekih ulica koje su sada dvosmjerne u jednosmjerne, iscrtavanje parkirališnih mjesta...
– Jedna od najkritičnijih točaka u Sigetu je Sortina ulica. Na jednom dijelu parkirani su automobili, a drugi dio je dvosmjeran iako je ulica preuska. Stoga se auti često u prolazu “okrznu” retrovizorima. Ona je definitivno noćna mora svih vozača – objasnio je 28-godišnji Novozagrepčanin te objasnio kako je njegov prijedlog da ulica postane jednosmjerna prema istoku. Smatra da drugi smjer nije ni potreban jer ga uglavnom koriste vozači koji u vrijeme gužvi žele izbjeći Aveniju Dubrovnik i Aveniju Većeslava Holjevca koje omeđuju Siget. Zbog toga je sporna Sortina ulica ujedno i jedna od najzakrčenijih u kvartu. Istraživanja pokazuju da njome u jednom satu prođe 500 automobila, a još je gora situacija u dvije najveće ulice u kvartu, Froudeovoj i Aleji Pomoraca. Njima u jednom satu prođe 1300, odnosno 1000 automobila.
Građani moraju sudjelovati
– Najveći problem upravo je to što mnogi vozači kvart koriste za tranzit. Ovako bi ih se demotiviralo da prolaze Sigetom – zaključio je Jurak te dodao da su promjene nužne i u Ulici Siget. Tamo je kod zgrade Autokluba uvijek kaos s automobilima parkiranim na cesti, a Jurak smatra da bi se problem mogao riješiti iscrtavanjem kosih parkirališnih mjesta.
– Cijela se studija temelji na dobrim praksama iz EU, a njome sam htio pokazati i kako je važno građane uključiti u prostorno planiranje. Također, ako se rade neke promjene, važno je sve detaljno obrazložiti – zaključio je mladi član vijeća Mjesnog odbora koji je ostalim vijećnicima već dao studiju na uvid, a prve su reakcije odlične. Studiju će objaviti nakon sutrašnjeg izlaganja, a nada se da će i Grad prepoznati trud te realizirati rješenja.
Pogledajte i galeriju 5 zelenih oaza u Zagrebu za bijeg od svakodnevnice:
Bravo i hvala za vrijeme i trud. Jedino se bojim, da će, kao i uvijek primitivna taština i želja da neki rodijak zaradi lovu na studiji, dovesti do ignoriranja ove studije i prijedloga. Građani vide, prate, znaju ali kada se odluče poduzeti i predložiti, onda ih tzv, sve-stručnjaci sasijeku u korijenu., umjesto da podrže prijedlog, po potrebi ga dorade i provedu. Jer sve poreze i prireze, komunalne naknade, pristojbe i td. koje plaćamo i od kojih njima veliki dio ide za plaće , plaćamo da bismo kvalitetnije živjeli, kupovali, putovali i kretali se svojim gradom.