Skretanje za Rebro

Tko je kriv za gužvu – novi komplicirani rotor ili vozači

Zagreb: Nova regulacija prometa na kružnom toku Bukovačka - Petrova
Foto: Žarko Bašić/PIXSELL
1/2
13.09.2017.
u 10:22

Novi rotor otvoren početkom rujna prvih je nekoliko dana funkcionirao koliko-toliko, tvrde vozači, no onda je doživio potpuni kolaps

“Kolaps”, “pravi užas”, “opći kaos”, “neizdržive gužve“, “i gore nego prije“... tim je riječima većina stanara koja živi iznad zloglasnog rotora kod Rebra, koji spaja Petrovu, Bukovačku i Prilesje, opisuje stanje na najvećem prometnom čepu u Maksimiru. Riječ je o točki koja je već godinama kritična s obzirom na to da tim putem svakodnevno prolaze tisuće automobila na putu do bolnice.

Kako bi se protočnost povećala, ovog su ljeta izvedeni tri milijuna kuna vrijedni radovi, a rezultat je takozvani megarotor uspostavljen kroz čak tri ulice. Otvoren je početkom rujna i prvih je nekoliko dana funkcionirao koliko-toliko, tvrde vozači, no onda je početkom ovog tjedna doživio potpuni kolaps. Bilo je dovoljno malo kiše i popravljanje još jednog prekopa da bi vozači opet stajali na mjestu dulje od pola sata. Gradsku rubriku Večernjeg lista zatrpali su e-mailovi i pozivi ljutitih građana.

Zagreb: Nova regulacija prometa na kružnom toku Bukovačka - Petrova
1/15

Hoćemo stari rotor

– Jedan ponedjeljak i kiša i svi kasnimo na posao. Još je lošije nego što je bilo. Prijašnji rotor nije bio baš dobar, ali sigurno je bio bolji od ovog i tražimo od Bandića da nam ga vrati – pisala je Zagrepčanka Jasna, koja smatra kako uopće nije napravljen novi rotor, nego je rekonstruiran postojeći te je uvedena nova regulacija prometa. S njom se slaže i ekonomistica Dubravka.

– Pitam se kakav je to rotor kada moram barem tri puta promijeniti trak kojim se vozim da bih došla do kuće tim putem – kaže.

Izašli smo stoga na teren kako bismo provjerili stanje na Bukovačkoj i u okolnim ulicama. Jučer ujutro, kada je bilo više-manje suho vrijeme i kada nije bilo nikakvih radova, situacija je bila uglavnom normalizirana. Gužvi je bilo, no ništa neuobičajeno za vrijeme između sedam i devet sati kada ljudi idu na posao.

– Zapravo je protočnost dosta veća, i to se vidi. Gužve su manje, problem se pojavio samo jednom, i to početkom ovog tjedna kada se još radilo na jednom prekopu, pa su se ljudi uzbunili – rekao je predsjednik Vijeća gradske četvrti Maksimir Stanko Gačić, koji i sam svaki dan nekoliko puta prođe navedenim rotorom. Cilj ga je još i više rasteretiti pa je, kaže, tražio od Grada da se sada slijepe ulice Čikoševa i Kraljevićeva probiju do Maksimirske. A da je situacija zadovoljavajuća, smatraju i prometnici koji još uvijek svakodnevno stoje na rotoru kako bi vozače upozorili na novu regulaciju.

– Jedino je ujutro malo gužva. Međutim, to je normalno i u to je vrijeme na nekim drugim lokacijama još i gore – zaključila su dvojica prometnika te ukazala na puno veći problem. Gužve bi, ističu, bile zaista nepodnošljive kada njih dvojica ne bi stajala na raskrižju jer se vozači, što iz neznanja, što svjesno kršeći pravila jer žele uštedjeti vrijeme, ne drže nove prometne regulacije.

Neodgovorni vozači

– Tada nastaje kaos, i to isključivo zbog neodgovornih vozača, a ne zbog rotora – poručuju, a mnogi se građani s njima slažu. Ima vozača, naime, koji koriste trak namijenjenu isključivo za vozila Hitne pomoći, autobuse i taksije te time stvaraju zastoje.

– Čim nema prometnika, svi si odmah žele skratiti put. Neki zbilja ne znaju, a neki se samo prave ludi. To je jako neodgovorno jer onda blokiraju promet – kaže ljutiti stanar Zoran Bajt. Na Bukovačkoj živi i umirovljenica Nina Knešaurek koja svaki dan gleda na kritičnu prometnicu. Kaže kako gužve nisu veće nego prije, ali nisu baš ni manje i to zato što se jako puno vozača gura i oduzima prednost.

– Onaj tko je ovo smislio, imao je dobru ideju, ali je previše računao na poštenje vozača i sada je situacija samo još kompliciranija – zaključili su.

Komentara 36

DO
dopizdilomi
11:31 13.09.2017.

"Stručnjaci" koji su diplomirali na "poznatom" prometnom fakultetu a zaposlili se u upravi na način "znamo kako".

DU
Deleted user
11:58 13.09.2017.

Kriva je policija koja sa radarom lovi 50 m ispred ili iza naseljenog mjesta (u polju kukuruza), umjesto da se baš nađu tu gdje su slabe točke. Slabe točke kreiraju vozači koji se uguravaju. Kad kolona krene, sve bi išlo da se ne nađe genije koji se ugura (preko pune crte) i cijelu kolonu uspori. Na Zagrebačkoj obilaznici na uključenje u autoput bi mogli zaraditi dnevno mjesečni fond na kaznama da kažanjavaju vozače koji se uključuju preko pune crte ko ubojice i ugrožavaju sve vozače koji poštuju pravila.....

KR
krenica
13:01 13.09.2017.

Kultura u vožnji je na velikoj O. Mobiteli,ne stavljanje pojasa,djeca skaču u autu i govoriti o nekakvoj kulturi i poštovanje ičega.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije