Zagrebparking objašnjava

Skuplji parking natjerat će ljude da se sve više voze tramvajem

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Skuplji parking natjerat će ljude da se sve više voze tramvajem
14.06.2018.
u 10:40
Javna rasprava o novim cijenama traje do 11. srpnja, a predviđa se da će sat prve zone biti 12 kuna, druge zone pet kuna i treće dvije kune.
Pogledaj originalni članak

Naprosto oduševljeni i, kad to kažu, posve ironični skupštinski su zastupnici oko poskupljenja parkinga, koje bi na snagu trebalo stupiti od kolovoza. Ni poziciji, a ni opoziciji nije jasno zašto se na Zagrepčane ide novim “haračem”, a posve su složni i u tome da stanje gradske blagajne očito nikako ne štima, budući da su posljednjih mjeseci prema nebu krenule sve cijene, osim onih za vodu. Poskupjeli su domovi umirovljenika, najavila se karta od 15 kuna za javni prijevoz, a sad će i parkiranje u prvoj zoni biti 12, umjesto šest kuna, u drugoj pet umjesto tri, a u trećoj dvije kune, umjesto dosadašnjih kunu i pol.

Ciklički period

– Godina medenog mjeseca je, očito, gotova i sad na naplatu dolaze skupa i nerealna gradonačelnikova obećanja – ustvrdio je HNS-ov Tomislav Stojak, a složio se i HSLS-ov Darko Klasić koji je rekao kako smo stigli do još jednog “cikličkog perioda”. Prije izbora sve pojeftinjuje, a godinu nakon sve cijene opet “polete”, kaže Klasić.

– Financijsko stanje Holdinga očito je teško. Ne možda konkretno Zagrebparkinga jer on ne može biti u minusu, ali podružnice se moraju pokrivati međusobno – zaključio je HSLS-ov zastupnik i vjerojatno i bio u pravu. Jer Zagrebparking je, stoji tako u izvješću Holdinga za prošlu godinu, o kojem će se raspravljati na sjednici Skupštine 21. lipnja, poslovao u plusu, i to s dobiti od više od 35 milijuna kuna, dok, s druge strane, ZET, zbog karte od četiri kune, ima smanjene prihode za 50,3 milijuna kuna. A osim poskupljenja po zonama, o čemu će do 11. srpnja trajati javna rasprava, cijene će biti veće i u garažama. Gorica, Kvaternikov trg i Rebro idu s četiri na šest kuna po satu, Langić i Petrinjska s četiri na sedam, Svetice s dvije na četiri, dok će u Tuškancu sat sad koštati deset, umjesto pet kuna. Produžit će se i vrijeme naplaćivanja, i to u prvoj zoni, gdje će se parking sad plaćati do 22 sata, a jedino što bi trebalo ostati isto jesu mjesečne parkirne karte. Da je u prvoj zoni ionako premalo parkirališnih mjesta, a i da se dizanjem cijena neće postići nikakav smisleni učinak, smatra i HDZ-ov Andrija Mikulić.

Cijene uglavnom padale

– Niz je drugih modela kako riješiti problem parkinga, na primjer prometno rasterećenje samog središta grada ili gradnja novih javnih garaža – kaže Mikulić, dok iz Zagrebparkinga poručuju kako je cilj “korekcije cijena” upravo smanjenje prometnih gužvi na parkiralištima i prometnicama, a bitno im je i “ekološki odgovorno poslovanje” pa žele smanjiti emisije ugljičnog dioksida i onečišćenje zraka. Potaknuti žele i, kažu, Zagrepčane na korištenje javnog prijevoza, kao i smanjiti prekapacitiranost javnih garaža i prometnih gužvi na ulazima u garaže i okolnim prometnicama, a sve “u sklopu kontinuiranog ulaganja u podizanje kvalitete usluge”. Cijene parkiranja, podsjetimo, u posljednjih desetak godina u Zagrebu su samo padale, i to uglavnom u izbornim godinama. Sat parkiranja u prvoj zoni 2007. godine bio je 16, u izbornoj 2009. 14 kuna, godinu nakon 12, pa u izbornoj 2011. deset kuna. Osam kuna koštao je sat u izbornoj 2013. godini, a sadašnjih šest cijena je od 2014.

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Stanovnici Vrbika zbog naplate parkinga oblijepili automate u 2. zoni

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

FT
feel_the_coruption
09:40 14.06.2018.

Bosanski spletkaroš i lopov je shvatio da je dao previše prije izbora. Ali ni sada priprosti glasači bosanskog mafijaša ne shvaćaju što se dogodilo...I kako operira dr. bandić...prije izbora - obećaj i daj SVE. Poslije izbora - rasturi naivce i poskupi SVE...A hlebinci će i dalje glasati za banderosa. Oni + vojska uhljeba = bosanska mafija preuzela Zagreb...

Avatar IgorBr
IgorBr
10:54 14.06.2018.

Ako je parking poskupio zbog zaštite zraka i smanjenja štetnih plinova, zašto onda i vlasnici električnih automobila i hibrida moraju plaćati veću cijenu?

IG
Igi125
17:29 14.06.2018.

Povecanje cijena parkinga nece ljude natjerati da se više koriste javnim prijevozom jer su ljudi danas previše komforni i bez auta nejdu ni u ducan par metara dalje od kuce. Ovo je jednostavno saniranje štete nakon gradonacelnikove darežljivosti koja je samo ZET stajala preko 50 miljuna kuna. Uostalom Holding funkcionira kao Kutlina Globus grupa i kao Agrokor, iz profitabilnih dijelova se saniraju gubici u tvrtkama koje loše posluju zbog cega sve tvrtke trpe. Naravno tu su i neizostavni uhljebi, izmišljena radna mjesta.....