Naprosto oduševljeni i, kad to kažu, posve ironični skupštinski su zastupnici oko poskupljenja parkinga, koje bi na snagu trebalo stupiti od kolovoza. Ni poziciji, a ni opoziciji nije jasno zašto se na Zagrepčane ide novim “haračem”, a posve su složni i u tome da stanje gradske blagajne očito nikako ne štima, budući da su posljednjih mjeseci prema nebu krenule sve cijene, osim onih za vodu. Poskupjeli su domovi umirovljenika, najavila se karta od 15 kuna za javni prijevoz, a sad će i parkiranje u prvoj zoni biti 12, umjesto šest kuna, u drugoj pet umjesto tri, a u trećoj dvije kune, umjesto dosadašnjih kunu i pol.
Ciklički period
– Godina medenog mjeseca je, očito, gotova i sad na naplatu dolaze skupa i nerealna gradonačelnikova obećanja – ustvrdio je HNS-ov Tomislav Stojak, a složio se i HSLS-ov Darko Klasić koji je rekao kako smo stigli do još jednog “cikličkog perioda”. Prije izbora sve pojeftinjuje, a godinu nakon sve cijene opet “polete”, kaže Klasić.
– Financijsko stanje Holdinga očito je teško. Ne možda konkretno Zagrebparkinga jer on ne može biti u minusu, ali podružnice se moraju pokrivati međusobno – zaključio je HSLS-ov zastupnik i vjerojatno i bio u pravu. Jer Zagrebparking je, stoji tako u izvješću Holdinga za prošlu godinu, o kojem će se raspravljati na sjednici Skupštine 21. lipnja, poslovao u plusu, i to s dobiti od više od 35 milijuna kuna, dok, s druge strane, ZET, zbog karte od četiri kune, ima smanjene prihode za 50,3 milijuna kuna. A osim poskupljenja po zonama, o čemu će do 11. srpnja trajati javna rasprava, cijene će biti veće i u garažama. Gorica, Kvaternikov trg i Rebro idu s četiri na šest kuna po satu, Langić i Petrinjska s četiri na sedam, Svetice s dvije na četiri, dok će u Tuškancu sat sad koštati deset, umjesto pet kuna. Produžit će se i vrijeme naplaćivanja, i to u prvoj zoni, gdje će se parking sad plaćati do 22 sata, a jedino što bi trebalo ostati isto jesu mjesečne parkirne karte. Da je u prvoj zoni ionako premalo parkirališnih mjesta, a i da se dizanjem cijena neće postići nikakav smisleni učinak, smatra i HDZ-ov Andrija Mikulić.
Cijene uglavnom padale
– Niz je drugih modela kako riješiti problem parkinga, na primjer prometno rasterećenje samog središta grada ili gradnja novih javnih garaža – kaže Mikulić, dok iz Zagrebparkinga poručuju kako je cilj “korekcije cijena” upravo smanjenje prometnih gužvi na parkiralištima i prometnicama, a bitno im je i “ekološki odgovorno poslovanje” pa žele smanjiti emisije ugljičnog dioksida i onečišćenje zraka. Potaknuti žele i, kažu, Zagrepčane na korištenje javnog prijevoza, kao i smanjiti prekapacitiranost javnih garaža i prometnih gužvi na ulazima u garaže i okolnim prometnicama, a sve “u sklopu kontinuiranog ulaganja u podizanje kvalitete usluge”. Cijene parkiranja, podsjetimo, u posljednjih desetak godina u Zagrebu su samo padale, i to uglavnom u izbornim godinama. Sat parkiranja u prvoj zoni 2007. godine bio je 16, u izbornoj 2009. 14 kuna, godinu nakon 12, pa u izbornoj 2011. deset kuna. Osam kuna koštao je sat u izbornoj 2013. godini, a sadašnjih šest cijena je od 2014.
Bosanski spletkaroš i lopov je shvatio da je dao previše prije izbora. Ali ni sada priprosti glasači bosanskog mafijaša ne shvaćaju što se dogodilo...I kako operira dr. bandić...prije izbora - obećaj i daj SVE. Poslije izbora - rasturi naivce i poskupi SVE...A hlebinci će i dalje glasati za banderosa. Oni + vojska uhljeba = bosanska mafija preuzela Zagreb...